CBO Vooruitwerklab Zutphen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Passend onderwijs.
Advertisements

Werkverband NO/N/Z oktober 2013.
Toekomstvast DJI Zit ik hier wel goed?
Leek, zaterdag 30 november Zorgplicht  Schoolbestuur  Leerlingen die staan ingeschreven  Leerlingen die worden aangemeld  Geen leerling tussen.
VOORLICHTING voor OUDERS najaar 2013
Succesvolle intelligentie
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
De Zevensprong APRIL De Zevensprong.
Leer-Kracht; omgaan met verschillen en gedragsvraagstukken Studieconferentie PO, Lunteren, 26 maart 2014 Marij Bosdriesz, Aat Sliedrecht en Dolf van.
basisinformatie voor ouders en schoolteams mei 2013
Wat zijn de criteria? Leerachterstand op minimaal 2 domeinen IQ
Warme overdracht naar het voortgezet onderwijs
Samenwerkingsverband
meerjarig verbeterplan onderwijs
Welkom ouderavond – klas 4
Presentatie Passend Onderwijs & informatie PO VO Congres
 Pilot Handelingsgericht Arrangeren  Koppeling Ondersteuningsvragen en inzet AB  School Ondersteunings Profiel  Taken en Functies  Lijsten Personele.
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
Passend Onderwijs: onze gezamenlijke zorg?
Personeel – tripartiete overeenkomst Mobiliteit als instrument voor kwaliteit en continuïteit.
Multi Disciplinair Overleg op school
Hans Everhardt – MBO Groningen
De ondersteuningsbehoefte van de leraar
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
Samenwerkingsverband passend onderwijs VO/VSO Helmond-Peelland
Integraal handelingsgericht adviseren doe je samen Portefeuillehoudersoverleg Jeugd, stadsregio Rotterdam donderdag 21 april 2011.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
SCHAKELKLASSEN LOKAAL EDUCATIEVE AGENDA 12 JANUARI 2010.
Groepsplan in ESIS 7 november | studiedag - introductie.
Project Les(s) & More Een samenwerking tussen JGZ, SOA-SENSE & ROC Marie-Jose Kortenhorst, arts JGZ-Sense Marijke Hulstein, projectleider Les(s)
Triage in de jeugdgezondheidszorg 15 december 2011
Pilot Multidisciplinair Zorgteam in school (MZT) HGW - HGI (handelingsgericht werken - handelingsgericht indiceren) Doel:
Maatschappelijke Stage
Marjon van Kan Begeleider Passend Onderwijs.
Oog voor slimme kinderen?!
1zorg-route.
De ondersteuningsbehoefte van de leraar, de leerling en de ouders
Stichting Prisma Helden Karin Iking Zwolle
Samenwerkingsverband VO-SVO Noord-Limburg
Kunnen wij het samen Passend maken?
Welkom!.
Passend Onderwijs: overdracht en overgang PO-VO POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
TAC. 1.Voorzitter 2.Vertegenwoordiging primair onderwijs (sbao) 3.Vertegenwoordiging SO cluster 3 4.Vertegenwoordiging SO cluster 4 Per bespreking 5.Wisselende.
Doelen, ambities en werkwijze Passend Onderwijs
Voorschoolse instellingen Haaksbergen & Hof van Twente
Informatiebijeenkomst PO/SO-VO/VSO Rijnstreek
Onderwijs passend maken binnen stichting kom Leren
Onderwijs Transparant
Startbijeenkomst SWV Slinge-Berkel
Ontwikkelingsperspectief
Bijeenkomst directeuren en IB-ers OZKNV Workshop Documenten-planlast Dinsdag 1 december 2014.
Wegwijs in Passend Onderwijs. Waarom Passend onderwijs Elk kind recht op goed onderwijs Regulier onderwijs in principe de beste plek tenzij… Meedoen in.
Wouldn’t it be great if every single child could be succeed in school? (citaat aankondiging Dr. Heather Peshak George) Saskia Ceulemans, Hanneke de Jong,
Werkhoudingsproblemen bij hoogbegaafde kinderen
Inhoud  Aanvragen door 41 scholen  Gehonoreerd - 33 aanvragen  Niet gehonoreerd- 8 aanvragen Verdeling over de regio: Elburg 3 Epe 4 Ermelo 6 Harderwijk.
‘Passend Onderwijs’. Gezamenlijke opdracht regulier en speciaal onderwijs. Herverdeling:  Ondersteuning  Middelen Eigen beleid in de regio (SWV)
SWV PO 2203 CA AFDELING HOOGEVEEN
Aantal OKAN leerlingen in Gent: evolutie. OKAN leerlingen in Gent: evolutie Jaarlijkse stijging van het aantal anderstalige nieuwkomers in het Gentse.
Jeannette van Nieuwkoop
Doel ZAT “Zo veel mogelijk kinderen en hun gezinnen zo vroeg en zo snel mogelijk goede en afgestemde zorg bieden en leerkrachten in de klas ondersteunen.
Passend onderwijs. Opbouw presentatie Passend onderwijs Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs. Het liefst een school in de buurt. De beste kansen.
´Het traject PO-VO binnen Passend Onderwijs’ PO VO.
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Koningin Julianaschool,
PILOT HG MDO bovenschoolse pool: LOKET schoolniveau
Leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte
Informatiemiddag en Warme Overdracht PO-VO
Presentatie voor teams Oktober 2018
Profiel van een plusleerling
Passend Onderwijs en Zorgplicht
Transcript van de presentatie:

CBO Vooruitwerklab Zutphen PILOT SCHOOLJAAR 2013-2014

Wet passend onderwijs

Landelijke ontwikkelingen Koersnotitie WSNS IJssel Berkel Pilot onder supervisie CBO Arrangement ?

Expertise hoogbegaafdheid Sternberg: succesvolle intelligentie CBO: vooruitwerklab

Selectie Door het ZAT, in overleg met deskundigen hoogbegaafdheid Handelingsverlegenheid moet aangetoond worden

Selectieprocedure Leerling zit in groep 5 t/m 8 van het PO School is handelingsverlegen stap 5 van de zorgroute, formulieren 2A/2B . Signaleringslijst of IQ test

Persoonlijkheidstest Screening Persoonlijkheidstest Schoolvragenlijst A/C/P Denken

Intakegesprek 10 lessen van een ochtend en 1 proefles Tussentijdse evaluatie Eindgesprek Nazorg - richting school/ ouders

Betts en Neihart

Dinsdag telefonisch wsns Bereikbaarheid Dinsdag telefonisch wsns Alice Koekkoek: a.koekkoek@ijsselberkel.nl Petra Maas: p.maas@ijsselberkel.nl

Actie…… n de periode januari- mei 2014 zal de pilot CBO-Vooruitwerklab WSNS regio Zutphen plaatsvinden. De voorbereidingen & voorlichting starten direct na de zomervakantie. Indicatie, op basis van handelingsverlegenheid van de eigen basisschool, gaat plaats vinden via het multidisciplinair Zorg en Adviesteam (ZAT) waarbij een recent persoonlijkheidsonderzoek deel uit zal maken van de procedure. Voorlichting en nazorg aan de leerlingen, ouders en basisscholen maar ook een gedegen evaluatie nemen een belangrijke plaats in binnen de pilot. Het CBO staat middels super- en intervisie garant voor de kwaliteit van het aangeboden verrijkingstraject. Doel van deze pilot is om te onderzoeken of in de regio Zutphen dit de manier is om deze doelgroep goed te kunnen bedienen. Indien de pilot succesvol blijkt te zijn zal dit mogelijk een van de arrangementen gaan worden binnen Passend Onderwijs. Uiteraard zullen dan meer kinderen gebruik kunnen gaan maken van dit arrangement. 11