Waarderende praktijkanalyse verrijkt je kijk!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe kunnen we elkaar versterken?
Advertisements

Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Door goede gesprekken groeien
Centrale schoolbespreking Naam van de school Datum Logo van de school.
Evalueren is een verzamelnaam van:
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Implementeren doe je samen
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Hoofdstuk 14 Effectieve teams samenstellen
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Leidinggeven en coachen
“Toekomstbestendig Vrijwilligersbeleid”
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Congres Appreciative Inquiry
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Passend Onderwijs Thee met de directie 21 februari.
Succesfactoren voor Top Teams
Communicatie met ouders
Workshop ‘visieversneller’
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
Begeleiden & beoordelen
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Samen sterk in verandering
Aan de slag met waarderend vernieuwen
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Coaching week Rotterdam Academy.
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Samen Scheikunde Doen Jonge kinderen op ontdekking in de keuken.
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Plancyclus les 3 Actualiteit Quiz over de stof tot nu toe
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Medezeggenschap Nu & Toekomst Landelijke Cliënten Raad 6 september 2014.
Anders kijken, anders doen
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Medewerkersonderzoek Workshops “aan de slag” 13 en 14 september 2017
Hoe werk ik aan vertrouwen?
Netwerk /11/14 LNW6 Het managen van verandering
Het 7-stappenplan.
Wegen van waarden en randvoorwaarden
ondersteuningmodel sessie drie: ondersteuningsteams
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Teambarometer.
Behavior Based Safety Warehousing
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
Toekomst Fysieke Overlegtafel BOV/Kempen Resultaten inventarisatie
Commissie voor vrijwilligerswerk
Hup aios hup! Hoe bevorder je een actief leerproces?
Praktijkgericht onderzoek
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
Waarderende praktijkanalyse verrijkt je kijk!
Intervisie.
Introductie intervisie
Inspelen op Innovaties
Transcript van de presentatie:

Waarderende praktijkanalyse verrijkt je kijk! Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Waar en hoe past wanda? Implementatieproces – aandachtspunten: Doel voor ogen Vrije ruimte Concreet: privacy analysebegeleider deelnemers tijd en ruimte evalueren Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Aan de slag Wanda voorstellen met een metafoor Waarom gaan we waarderende praktijkanalyse inzetten? Afspraken maken De verschillende fasen visualiseren Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Wat hebben jullie er mee gedaan? Fase 1 Terug kijken Wat hebben jullie er mee gedaan? Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Welke situatie bespreken we? Fase 2 Casus kiezen Welke situatie bespreken we? De groep kiest Dringende zaken gaan voor De inbrenger vertelt of visualiseert de situatie Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Fase 3 Vragen stellen Wat zien we? Exploreren: wie, wat, hoe, waar, wanneer, waarom Zonder interpretatie, betekenisverlening of oordeel Tijdsperspectief inbrengen: toen, nu, dan Herkaderen naar een positieve leervraag Formuleren van de gewenste situatie Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Fase 4 Ideeën verzamelen Wat kan dit allemaal betekenen? Hypothesen formuleren Kijk van anderen binnenbrengen Kies je kennisbronnen om de inhoud te ondersteunen Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Fase 5 Adviezen geven Hoe kunnen we verder? Nieuwe pistes, handelingswijzen, veranderingen, bijsturingen,… Adviezen aan de inbrenger, het team, de organisatie, de overheid,… Niet dé oplossing, maar mogelijkheden Afronden Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Opvolging Verslaggeving Op organisatieniveau Op deelnemersniveau Op jouw niveau Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Het ABC van de AB (analysebegeleider) Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be

Wanda is een samenwerkingsverband van Arteveldehogeschool en VBJK vzw met de steun van ESF. www.projectwanda.be