Politieonderwijs 2.0.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Advertisements

Maatregelen om onderwijskwaliteit structureel te realiseren
Didactische ICT-bekwaamheid van docenten
Reflectie-portfolio beoordelen
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Handhaver Toezicht & Veiligheid (HTV3)
Wat is vzw Arktos? Arktos vzw is een professionele vormingsorganisatie voor maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren tussen de 6 en 25 jaar.
Werkveldtraining 26 september 2013
Klas 1a.
Presentatie introductie BGL
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Projectonderwijs in het HBO
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Maatschappelijk Aanbesteden
Hoe creëer je een veilig klimaat in je dagelijks werk Diana Rodenburg
De weg naar de competente docent
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Decreet Lerarenopleiding Frank Vandenbroucke 13 januari 2006.
1.1: in de naam der wet Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken
12-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 13 Ontwikkeling en groei van mensen Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright.
Examinering Conferentie BTG HTVF
Kenniskring Orde en veiligheid. Rol ECABO Visie praktijkgericht leren Scholing praktijkopleiders Sectorplan 2009.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Werkgroep Examinering
Competentiegericht Opleiden bij de Brandweer
Instructie-bijeenkomst NBB Opleiders januari/maart 2010
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
1 Duurzaam Doorwerken Coachen op Workability Jeroen Frerichs.
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Wat was het  waar naar toe
1. Zicht op zwemmend redden
Voortgangsgesprek fase 1
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
OLVP MIDDENSCHOOL EERSTE GRAAD. DE BRUGFUNCTIE VAN DE EERSTE GRAAD Specifieke opdracht: Een kwalitatieve opvang organiseren van leerlingen uit de basisschool.
Agressie op het werk Studiemoment ‘geweld door derden op het werk’
Jongerenloket JOLO Onderdeel van de gemeente/DWI voor jongeren tussen de 16 en de 27 jaar.
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Lyceum de Grundel Leerlingbegeleiding 2014/2015.  Overdracht  Informatie en afstemming  Continuïteit.
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
De praktijk van het bekwaamverklaren
De opleiding helpende zorg en welzijn in een notendop.
Rollen binnen het werkplekleren
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Studieloopbaanbegeleiding
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Schoolgroepbijeenkomst
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Competentie gericht onderwijs
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Transcript van de presentatie:

Politieonderwijs 2.0

Veranderen? Herijkte beroepsprofielen Evaluaties politieonderwijs Andere ritmiek Nieuwe onderwijskundige methode

Altijd een opdracht overeenkomstig de opdrachten in de praktijk Beroepsauthentiek Altijd een opdracht overeenkomstig de opdrachten in de praktijk Vanuit de kerntaak Vanuit wat goed politiewerk is Actuele ontwikkelingen Didactische model van Ploegman en de Bie Belangrijkste kenmerk van onderwijskundige visie / De Bie

Politieonderwijs PO 2002 PO 2.0 Duur Ritmiek Aantal instroom- momenten 4 jaar 3 jaar Ritmiek 12 weken school, 12 weken korps Eerste jaar: 28 weken school, 4 weken korpsstage, 16 weken korps Aantal instroom- momenten vier (week 5,17,33,45) drie (week 5, 21, 41) Structuur 22 kernopgaven 5 kerntaken → beroepstaken Nog aanvullen

Opbouw en structuur: Ritmiek Drie instroommomenten blauw is korps Vanaf hier verwijzen naar de opleidingsgids, zodat de schema’s voor iedereen leesbaar zijn en bekeken kunnen worden.

Kenmerken Politieonderwijs 2.0 Competentiegericht Contextgebonden Complementair Toenemende zelfstandigheid Leerproces centraal P v B Beroepsauthentieke opdrachten Beroepstaken Kerntaken

Opleidingsinhoud

Opleidingsstructuur Nb: orienatie politie is 2 weken, niet 4 Dit is een fout in de dia’s

Opleidingsstructuur

Opleidingsstructuur Basis Allround

Beoordeling docent/coach Onafhankelijke beoordeling Examenstructuur Beoordeling docent/coach Onafhankelijke beoordeling

Bewijs- /Proeve van bekwaamheid, Portfolio-opdracht Onafhankelijke examinator uit het korps/PA Planning door PA Bewijs van bekwaamheid Onafhankelijk examinator uit het korps/PA Planning door het korps/PA Portfolio-opdracht Praktijkbegeleider Voortdurend

Studieadvies Examenresultaten: Houding en gedrag: 60 credits 100% positief studieadvies 75% (>45 credits) positief studieadvies (rest 1 jr en 6 mnd) < 75% negatief studieadvies (einde opleiding) Houding en gedrag: Portfolio-opdrachten HRM

Politieonderwijs 2.0 Samenhang

Behandel hulpverleningsvragen S: Treed op bij verkeersongeval C:Verantwoord je optreden bij rouw en verlies T: Zwemmend redden T: Verleen hulp bij hoog letselrisico

Behandel hulpverleningsvragen S: Treed op bij plaats incident

Behandel handhavingsverzoeken I: Treed op bij overlastsituaties met enkelvoudige problematiek C: Bemiddel bij conflicten

Behandel handhavingsverzoeken I: Treed op bij overlastsituaties met meervoudige problematiek C: Verantwoord je optreden bij psychische en verslavingsproblematiek T: Treed op bij ordeverstoringen

Behandel opsporingsverzoeken S: Treed op bij vermogensdelict C: Verantwoord optreden bij geweldsdelicten T: Houd een gevaarlijke verdachte aan (FVT/zelfverdediging) T: Treed op als beheerder PD

Behandel opsporingsverzoeken Voer opvanggesprek met slachtoffers geweldsdelicten

S: Voer controle bijzondere wetten uit Repressief optreden S: Voer controle bijzondere wetten uit C: Omgaan met ethische dillemma's C: Treed op in de wijk T: Treed op in escalerende conflictsituatie T: Versterk mentale kracht

Werk samen met burgers en partners C: Verantwoord jouw rol in de politiele jeugdtaak C: Werk in de wijk T: Fysieke Vaardigheid (FVT)

Begeleidingsvaardigheden Verantwoord je begeleiding van collega's

Voer zelfstandig onderdelen opsporingsactiviteiten uit S: Voer zelfstandig opsporingsactiviteiten uit T: Voer een verdachtenverhoor uit T: Voer een financieel onderzoek uit

Voer zelfstandig opsporingsactiviteiten uit T: Verantwoord de opsporingsaanpak

Intake / Handhaven 1 Behandel klantverzoeken aan de balie Neem aangifte op Houd toezicht en treed op in publiek domein Organiseer een verkeerscontrole

Noodhulp 1 Verleen noodhulp Rijopleiding

Noodhulp 2 / Handhaven 2 Treed op in de wijk Handhaaf openbare orde Voer controle bijzonder wetten uit Treed op in Noodhulp

Opsporing/Signaleren en adviseren Voer zelfstandig opsporingonderzoek uit Pak een probleem aan in de wijk Begeleid een student