Brrrrrrr, een klant CEO bezoekt weinig klanten Wel praten over….., niet praten met….. Klant is van vlees en bloed, geen getal Klant is eng….. Klanten gaan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

situationeel leiderschap
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Door goede gesprekken groeien
Vertaald uit het Frans – Freddy Storm 05/2010
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Wij hebben een woord -Het Woord- voor de wereld
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Altijd heen en weer. Het wereldbeeld van kinderen met gescheiden ouders. Machteld Reynaert.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Een kruikenverhaal Een waterdrager vervoerde twee kruiken welke op een stuk hout over zijn schouders hingen. Maar één van de twee had een barst. Terwijl.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
….een korte presentatie
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
De relatie tussen logistiek en veiligheid
Ontwikkeling onderlinge verhoudingen
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
Niveau 4 Kerntaak 1: personeelsmanagement Blz. 15
4 P´s en 3 R-en MK01.
Business Marketing Sabine Vermuyten
Taken, functie en beroep (hfdst.8)
Competentie 1, 3, 15 en 16 Kwaliteit verbeteren
Let op de ijsberg! Over de klimaatscrises, leeftijdsbewust personeelsbeleid en diversiteit Sjiera de Vries.
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
Kwaliteit Een Rolls Royce is kwalitatief net zo goed als een Lada
Ben ik de enige? Een op de zes Nederlanders last heeft van somberheid, angst of andere klachten personen krijgen een depressie jaarlijks 1,1 miljoen.
Inleiding tot management en organisaties
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Iedereen coach naar Jef Clement.
Woord van Leven November 2012.
Dans van Vos Weg van Wolf
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Wat willen we vandaag doen?
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
KIJK! voor groep 1-2 Informatie voor ouders.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
ontwikkelen en succesvol zijn
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Visie & Strategie.
C. Molmans SOD-Opleidingen
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
Niet met goede bedoelingen alleen… 17 april 2008 Jolanda Luijten.
‘NLP Vervolgcursus Je ongekende vermogens nog beter ontwikkelen’
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
“De Rode Draad…” De levensbeschouwelijke analyse.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
ECHT OF ONECHT Echtheidskenmerken geld 40! Papier Voelbare inkt Watermerk Inkt met kleuromslag Veiligheidsdraad Hologram Ultraviolet licht.
 Een loodgieter is deskundig in het in bedwang houden van water en stelt een diagnose omtrent waar een lek zich bevindt of waar een onaangename geur.
Diagnoses in het maatschappelijk werk Johan Bastiaensen.
Niertransplantatie bij leven Screening en begeleiding van de kandidaat-donor door de maatschappelijk werker.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Ouderbetrokkenheid 3.0© E-book Van informeren naar samenwerken
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Dialoog.
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
5 valkuilen & Tips.
Transcript van de presentatie:

Brrrrrrr, een klant CEO bezoekt weinig klanten Wel praten over….., niet praten met….. Klant is van vlees en bloed, geen getal Klant is eng….. Klanten gaan altijd, ALTIJD voor! Leen Zevenbergen ‘Nu laat ik mijn baard staan’

De klant gaat weg…. E.J. van Beel ‘Kloteklanten’

Klant vindt… E.J. van Beel ‘kloteklanten’

Klant deelt ervaring… E.J. van Beel ‘Kloteklanten’

Kwaliteit klantinformatie = succesfactor E.J. van Beel ‘Kloteklanten’ Voorbeeld: Nieuw CRM om communicatie met klant goed te laten verlopen. -4% van de directe communicatie retour -11% van de contactgegevens was fout -Retourzakken met post kosten € ,--

Invloed gebrekkige datakwaliteit E.J. van Beel ‘Kloteklanten’ Kosten gebrekkige datakwaliteit € ,-- Nederlands bedrijfsleven Dubbele facturen, creditering wordt niet uitbetaald, verkeerde aanhef e.d. = Schaadt imago Bedrijven met slechte datakwaliteit presteerden structureel significant minder op: -Omzet -Loyaliteit -Financiële performance

CSM Er zijn verschillende manieren om naar kwaliteit te kijken: 1.transcendente benadering: Je herkent het zodra je het ziet. 2. productgerichte benadering: Mate van goede eigenschappen. 3. gebruikersgerichte benadering: Wat de klant ervan vindt. 4. productiegerichte benadering: Mate waarin productfouten worden vermeden. 5. waardegerichte benadering: Prijs/kwaliteit verhouding

of technische kwaliteit = procedure, normen functionele kwaliteit = hoe werkt het? Relationele kwaliteit = hoe wordt er omgegaan met……? – dienstverlening!

Kwaliteitsindicatoren: -Prijs -Product -Plaats -Promotie -Reputatie, Relatie, Ruil

Likert vraag Schaal van 1 tot 5 1 helemaal 2 vaak 3 voldoende 4 soms 5 helemaal niet

Drie basiskwaliteiten Een mens staat op drie manieren in de wereld: hij denkt hij voelt hij handelt.

De denker Benaderen met feiten, de denker moet zichzelf overtuigen en maakt zelf analyses. Vermijd te veel PR en propaganda, langdradige verhalen. Betrek hem al vroeg in de onderhandelingsfase, vraag zijn mening en probeer hem niet te manipuleren.

De voeler De voeler wil graag op de hoogte worden gehouden. Geef hem aandacht. Hij heeft inzicht in de krachtverhoudingen en samenstelling van de DMU.

De doener De doener staat korte termijn resultaat voorop. Doeners zijn sociaal handiger dan denkers, maar hebben een beetje de neiging over mensen heen te walsen.

Teamwork Hoe wordt een team hoog presterend? de gerichtheid op een gezamenlijk doel de bereidheid de eigen werkzaamheden daarop aan te passen Waar ligt het commitment of de identificatie van het teamlid? Een team wordt pas een team wanneer er stringente performance eisen worden gesteld.

Interface management Door frequentie van de interactie tussen twee teams ( bij 2 verschillende organisaties) groeien zij naar elkaar toe vormen een nieuwe sociale eenheid. De taak van de interorganisatie is om de wederzijdse relatie tussen beide partijen te verstevigen en uit te breiden.