Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op de startdag van de Groen Proeven – OGW pilots!
Advertisements

Groen Proeven doet ook aan PDCA Lessen geleerd van monitoring van 36 pilots.
Opbrengstgericht werken in mijn school/klas: Hoe realiseer ik dat
De bolletjes naar rechts
De ontwikkeling van de 7 competenties
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
meerjarig verbeterplan onderwijs
Methodisch werken met creatief-agogische middelen
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
OGW en vakmanschap: het belang van een goede (aan)sturing
Educatief leiderschap, niet in de klas maar in de schoolorganisatie
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
Opbrengstgericht werken en Groen Proeven: Hoe realiseer ik dat?
4. uitvoeren, monitoren en testen
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
T-AfL-Q: 0-meting en actieplan
“Van data naar didactiek”
CITOtoetsen! . . En dan? Waarom toetsen we eigenlijk?
Welkom op de startdag van de Groen Proeven – OGW pilots!
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
Kwaliteit van toetsen buiten kijf
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Introductie OHSAS
Verbeteren van onderwijs door professioneel reflectief handelen De rol van onderzoek Paula Willemse en Rob Vink © IVA.
Groepsplannen evalueren Dirk van Dijkschool Linda Pereboom
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Passend onderwijs ook op de Christoffelschool! Wat is er gerealiseerd in ? Invoering van de nieuwe schrijfmethode “Schrift” Invoering nieuwe.
Blog Presentatie 30 september Rick Severs.
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
LEERRENDEMENT VERHOGEN MET GOEDE LEERLINGBEGELEIDING DAG VAN DE ZORGCOÖRDINATOR 21 NOVEMBER 2013 Anke Visser
De kubus van CSPE succesfactoren!
OGW in de klas: hoe maak ik het leren zichtbaar?!
Return to Sender.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
“Omgaan met verschillen” Onderzoek met en door docenten. N. Hettinga C. van den Berg.
Workshop Werken aan succesvolle doorstroom naar het vervolgonderwijs Conferentie VO2020 Werkt 24 september 2015 Margot Oomens en Mike Jolink.
Frans op het vmbo: zó kan het ook! 3 Menu du jour Qui sommes-nous? Stellingen Vmbo Frans op het CSG Jan Arentsz te Alkmaar Toen en nu De drie V’s À vous.
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Werken met groepen jonge kinderen
Verschillende rollen en stijlen
en het leerlingvolgsysteem
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Thema 2: Dyslexiebeleid in de school. Waarom dyslexiebeleid? Helderheid over te bieden ondersteuning aan leerlingen Helderheid over de taak van de docent.
Examinering en OGW: kansen om te groeien!
Informatieavond 3e klas
Welkom en programma 17:15 – 17:30 uur Inloop en ontvangst
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
2de nationale toetscongres Rene Hoep & Hans van Beekum 4 november 2016
Kwaliteitszorg Les 4.
Voor goed bijzonder onderwijs
Samenwerking die je vleugels geeft
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Methoden om te werken aan continue verbetering
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!

Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie -Uren GL wegzetten -Docenten GL benaderen en doelen stellen -Ouders informeren

Plan van aanpak Introductie Opbrengst gericht werken -Hanteren als methode -Werken aan eigen professionalisering -Plannen volgens de PDCA cyclus -Plan – DO – Check - Act

Praktijk toetsing -SE,s kwaliteitscheck door het VEC -Training; “Hoe maak ik een goede toets?” Cinop Toetsplaza/examenkapstok -Iedere periode SE check -Inhoudelijk check van de SE’s door de vakdocenten -Gebruik VAS Citotoetsen

Leren analyseren Iedere rapport periode analyse maken van Het tot stand komen van het cijfer. Wat gaat er goed en wat niet? Feedback vragen aan de groep, klopt mijn analyse? Wat zijn mijn (docent) verbeterpunten? Wat zijn de verbeterpunten voor de leerling? Welk doel stellen we ons voor de volgende periode?

Vakgroepen in hun kracht zetten = verantwoording geven voor hun vak, het leerproces. Vakwerkplan maken Vakgroep voorzitter stuurt aan en bepaald Overleg momenten in de jaarplanner gezet Met de directie, teamleiders en met de leden

Opbrengsten tot nu toe 1.Van rood naar groen!!!!!!!!!!! 2.OGW is bij docenten grotendeels ingebed. P = doelen stellen in de vakgroepen en per les D = aandacht voor toetskwaliteit C = analyseren van de resultaten A = bijstellen en verbeteringen aanbrengen in de lessen 3. Ouders worden regelmatig geïnformeerd over resultaten. 4. Vakgroepen werken gestructureerd en doelgericht.

Successen delen en vieren Wij maken het verschil!!