Informatieavond tracégedeelte Hilvarenbeek - Middelbeers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
AFKOPPELINGSPROJECT STREUKELERZIJL
Advertisements

TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Welkom bij de intake voor De Detmerskazerne, de langzame lijn
Welkom Informatiebijeenkomst IDOP Galder-Strijbeek 28 februari 2011.
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Programma informatieavond Kromhout
Welkom bij de informatiebijeenkomst HOV Noordoost Brabant 29 januari 2014 ‘t Spectrum, Schijndel.
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
MJOP Ceintuurbaan juni Agenda 1.Introductie 2.Aanleiding + opdracht 3.Randvoorwaarden 4.Per tafel informatie ophalen 5.Terugkoppeling (20.45.
‘Andere tijden’ Informatieavond ouders 28 november 2011.
Project Verbeteringsmaatregelen Weststad I & II
Vijf-gelijke-dagen model
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
Herinrichting openbare ruimte project Van Ballegooijsingel
Stationsomgeving - 29 juni
Informatieavond Petrus en Paulusschool
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
Centrumontwikkeling Stein
Informatieavond bestemmingsplan herontwikkeling maisonnettes aan de Malvert 81e – 91e straat 13 juni 2013 Welkom!
Gebiedsplan Katendrecht / Wilhelminapier
Riool reconstructie Nieuwenhagerstraat-Lindestraat.
Ontwerpwijzer Fietsverkeer
Fietsoversteek turborotonde Wijchen
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
Trajectverkenning 71: N322 Rossum – Beneden Leeuwen Toelichting Commissie Ruimte 10 oktober 2012.
Fietstunnel Aalderinkssingel
Informatieavond Waterdonken 15 februari 2012
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Informatieavond 17 april 2012 project Zuidwende-Zuid.
Westelijke ontsluiting Ronde 20 november 2012
Reconstructie Energieweg
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Informatieavond 19 april 2010
1Gemeente Leidschendam-Voorburg1 Project Venestraat en omgeving 9 september 2013.
Ombouw Amstelveenlijn
Koos Louwerse, Govert de With
Infrastructuur Soest-Zuid en Soesterberg
Eindbijeenkomst Inrichtingsplan Dijklint 21 maart 2013.
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Geluidsmaatregelen Gilze-Rijen
Praktijk verkeersexamen basisschool St. Aloysius 2014.
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Hervorming langdurige zorg
Vervanging Tafelbrug Zuidhorn
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
Reconstructie Jeltingalaan Buitenpost
Aanpak N629: één project, twee delen
Infoavond Tuinbouwvestiging de Kievit & Gemeente Peel en Maas heten u van harte welkom.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
Fusieschool in het midden van het dorp. Namens. NOORD & ZUID.
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Principes herinrichting Burgemeester Kasteleinweg Informatieavond tot uur (inloop vanaf uur) 21 november 2012.
Fietspad Kattendijksedijk. Inleiding door Loes Meeuwisse en Sophie van ‘t Westeinde Inhoudelijke toelichting op project Gelegenheid stellen.
De Hoofdstraat gaat op de schop!. 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 2 Programma 20.00, en uur: presentatie ontwerp (10 minuten) gesprek.
Terugdringen autoverkeer Driehuis en Santpoort-Noord 13 februari 2012, Tata Steel Stadion.
Door: Datum: Locatie: G. van der Ven B.V. Aannemingsbedrijf 2 e informatieavond Martin den Otter 13 oktober 2014 Gemeentehuis Zoeterwoude Vervanging Lagerbergbrug.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
1 Herinrichting N382 Anzegem Infomarkt 7 september 2016.
WAAR VINDT GROOT ONDERHOUD PLAATS?
Kennedybaan geschiedenis
Herinrichting Stationsstraat en omgeving
Iv-Infra.
Groot Onderhoud Noordkade
Tijdelijke fietsbrug Itteren
Herinrichting Haacht-Station
Transcript van de presentatie:

Informatieavond tracégedeelte Hilvarenbeek - Middelbeers Planstudie N395 Informatieavond tracégedeelte Hilvarenbeek - Middelbeers

Agenda 6 november 2013 Diessen 19:00 uur: inloop 19:30 uur: welkom (wethouder van Doormaal, Hilvarenbeek) 19:35 uur: toelichting avond+terugblik (Jan de Kruijf, Provincie) 19:40 uur: presentatie planstudie (Cees Doeser, Grontmij) 20:15 uur: Pauze en koffie Toelichting op de plannen aan de tafel 21:00 uur: Terugmelding gemaakte opmerkingen Toelichting op vervolg 21:30 uur: gelegenheid tot napraten 22:00 uur: einde

Wat is een planstudie? vooraf probleemanalyse (2011): N395: meerdere kleinere verkeersproblemen Herasfaltering (m.n. voor reductie geluidhinder) planstudie: onderzoek naar mogelijke oplossingen (tijd en €€’s): Uitwerking en keuzes voor principe-oplossingen besluit vervolgfase november provinciebestuur uitwerken ontwerpen in detail realisatie

Probleemanalyse N395 Veel voorwerk 2011 / 2012 Hoofdconclusies: Rapportage Megaborn Quick scans benoemd: Fietsoversteek bij de Scheper (Oirschot) Oversteekbaarheid in de kommen Fietspad Esperenweg Aansluiting Sportpark de Klep Vervanging VerkeersRegelinstallatie aansluiting A58 Hoofdconclusies: Sluipverkeer bij congestie A58 Veiligheid fietsverkeer Afwikkeling aansluitingen N269 en A58 Oversteekbaarheid

Doelen van de planstudie Verbetering verkeerssituatie, uitgaande van bestaande tracé Verbeteren verkeersveiligheid Verbeteren verkeersafwikkeling Opheffen lokale knelpunten Anticiperen op ruimtelijke ontwikkelingen Toepassen standaard wegprofielen Uitgangspunt: binnen bebouwde kom (bibuko) 50 km/h buiten bebouwde kom (bubeko) 80 km/h

Principeprofiel bubeko

Inpassing profiel bubeko Conclusie: bestaande fietspaden vormen de begrenzing

Principeprofiel bibeko Gelijke vormgeving in de 3 kommen Geen fietsers op de rijbaan, wel bromfietsers Rijbaanbreedte minimaal 5,88 m en maximaal 6,20 m (50 km/h) Dubbele asmarkering Aanliggende strook langzaam verkeer (2,70 m): voetganger en fietser (bomen kunnen verdwijnen) Bus halteert op de rijbaan (m.u.v. tijdhaltes) Oversteken voorzien van middengeleiders Aansluitende straten vormgeven als uitrit parkeerverbod op de rijbaan

Profiel Bibeko Ook in Middelbeers ! !

Fietsstructuur Handhaven huidige verdeling 1 / 2 richtingen fietspaden Sluit goed aan bij fietsstructuur Oirschot / scholen Lokatie oversteek (1 naar 2 v.v.) in Oostelbeers verplaatsen

Openbaar vervoer (OV) & landbouwverkeer Gebruik huidige haltes voor 95 % in de kommen Haltes bubeko worden incidenteel gebruikt Alternatieve routes voor landbouwverkeer niet mogelijk Passeerstroken landbouwverkeer nuttig voor OV en ander verkeer Voorkeur: vrijwillige passeerstrook met rijbaanscheiding Uitvoering: behouden aantal bushaltes bubeko (1 paar tussen de kernen) in combinatie met passeerstroken landbouwverkeer

Groenstructuur Algemeen: Maatwerk Binnen de kommen meer vrijstaande bomen en kleine groepen gebruiken Geen landschappelijke eenheid bubeko Vak D: Historisch beeld: bomen van goede kwaliteit Bij 4 rijen bomen optie de binnenste rijen verwijderen Beekdal de Beerse (F): forse beplantingsstrook (is er nu al)

Resultaten planstudie Toepassen uniforme profielen bibeko en bubeko Aanpassingen aansluitingen N269 (en A58) VRI aansluiting de Scheper (omleggen Wintelresedijk) Fietsstructuur in Oostelbeers en tussen Scheper en Oirschot Volledige herasfaltering (13 km) Belangrijke aspecten gemeente Hilvarenbeek: Aansluiting N395 met N269 als kluifrotonde Wegvak Diessen Oost van 60 naar 80 km/h Voetgangersverkeerslicht (GOP) in Julianastraat t.h.v. bestaande geleider Extra oversteek Diessen t.h.v. Laarstraat Verbeterde aansluiting Waterstraat Komgrens Diessen iets westelijker Fietsers in de voorrang rotonde de Buskes

Oplossingen aansluiting N269 oplossing 1: kluifrotonde oplossing 2: verkeerslichten Voorkeur: aanleg kluifrotonde

Wegvak Diessen Oost naar 80 km/h Tussen komgrens en Ansbaldweg (900 m)

Voetgangersverkeerslicht (GOP) Julianastraat

Extra oversteek t.h.v. Laarstraat

Verbeterde aansluiting Waterstraat

Komgrens Diessen westelijker Fietsers in de voorrang rotonde de Buskes

Pauze / koffie Bekijk de tekeningen Geef uw vragen / opmerkingen via het antwoordformulier

Vervolg Besluit over planstudie N395 november 2013 Uitvoering in 2 fasen: fase 1 voor 2018 fase 2 na 2018 In eerste fase: De kommen van Diessen en beide Beerzen Aanpassing 60 km/h gedeelte Oostelijk van Diessen Aansluiting N395 met A58 Fietspad de Scheper Planning Voorbereiding 2014-2015 Uitvoering 2015-2016

Vervolg: Inspraak Planstudie Voorbereiding-/realisatiefase (2014-2016) geen formele inspraak op de planstudie; inbreng via klankbordgroep, gemeente, info-avonden. Voorbereiding-/realisatiefase (2014-2016) Geen formele inspraak, behalve indien sprake van: bestemmingsplanprocedure; grondverwerving; verkeersbesluit; vergunningen (kap-, omgevingsvergunning etc.) SOWIESO WEL: afstemming (klankbord, gemeente, infoavonden)

Tenslotte Voor vragen en opmerkingen kunt u contact opnemen met: Voornaam Achternaam T +31 6 3036 9422 E cees.doeser@grontmij.nl

Dank voor uw aandacht