Uitvoering Regeling Studiefaciliteiten Politie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mei 2013 GOED VERKORT? over (ver)korte opleidingen in het HBO.
Advertisements

Besturen van de eredienst: wijzigingen in de regelgeving.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Informatiemiddag Wet Markt en Overheid 11 februari 2014.
Schade-expertisebureaus en de Wet bescherming persoonsgegevens
Nathalie Ragheno Adviseur bij het Juridisch departement van het VBO
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Art. 60 en welzijnwetgeving Werkgroep activering 7 juli 2012.
1 1 De Gelderse Maat Discussie Regionale Uitvoeringsdiensten in relatie tot externe veiligheid 1 december 2009 Jaarcongres Relevant Gerard Nieuwe Weme.
De onderneming als boekhoudkundige entiteit
De nieuwe loopbanen Implementatie bij de FOD Financiën en de Administratie der pensioenen Niveau A Sectorcomité II - Financiën 14 februari 2005.
Uitvoering Natuurregelgeving door provincies
Prins Bernhard Cultuur Fonds Limburg Hoe kunnen we elkaar versterken? Paul Geraets Presentatie d.d
Sportraad 11 oktober AGENDA n Verslag 21 juni n advies sportbeleidsplan n sport na school pas n vrijwilligersverzekering n cultuurdatabank n sabam.
WMO Praat mee!.
Outsourcing 21 augustus 2008 Download op:
Rechtshandelingen van de Unie
Workshop: opstellen vervolgaanvraag
Informatie besluit bijstandverlening zelfstandigen (BBZ)
Onderwerpen Achtergrond en aanleiding vernieuwing statistiek
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
Toezicht een belangrijke schakel in energiebesparing
Besluit van de Vlaamse Regering m.b.t. dual use goederen Wijzigingen en aandachtspunten.
WELKOM BIJ WORKSHOP ‘FIT EN GEZOND’ Mierlo en Door: Ministerie van BZK Arbeid & Politie MW Brabant en Politieacademie.
Codering Medische Gegevens (MG-MZG)
Omgevingswaarden in de Omgevingswet
Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA)
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
Contingent art.60 verhoogde staatstoelage Werkgroep activering 11 januari 2013.
Afkoppelen in Kortrijk: het beleid. INHOUD Kader Historiek Subsidies Rol afkoppelingsadviseur.
Activiteitenbesluit en geluid
Omgevingsvergunning Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; inhoud en stand van zaken. Remco Mol/Wiebe Bosma (SenterNovem/InfoMil) Helpdesk omgevingsvergunning.
Taskforce Mobiliteitsmanagement:
Individuele Leerlingenmobiliteit Comenius Monitoringdag 4 mei 2011, Alden Biesen.
Gardiens de la paix/ Gemeenschapswachten Week van de integrale veiligheid/ Semaine de la sécurité intégrale.
Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling Nieuwe Verordening Individuele Wmo Voorzieningen Raadsinformatieavond 17 december 2009.
Informatie voor nieuwe aanvragers. Agenda Actie A Actie J Handleiding Projectadministratie (HPA) E-formulier.
“Decentraal wat kan, centraal wat moet”
NGO’s in het OOG van de STORM. “Hoe goed is het goede doel?” “Van elke € 100 gaat er slechts één naar het Zuiden” “Geen financiële transparantie in de.
Studiefaciliteitenregeling
ARBEIDSVOORWAARDEN AKKOORD
Naar de top Loopbanen van leerlingen met een beschikking praktijkonderwijs 25 september 2009.
Regelgeving accountancy vanaf 2007 NIVRA Voorlichtingsbijeenkomst.
Handreiking Beleidsplan Veiligheidsregio
Wet Bibob & RIEC 29 januari Tot nu toe Wet Bibob sinds 2003 Quickscan toepassing wet Bijeenkomst 21 mei 2008 Werkgroep van start o.l.v. Victor Molkenboer.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
DE VOORZIENINGEN.
Herman Nys Directeur CBMER KULeuven.  Wet 28 mei 2002 (BS 22 juni 2002)  Wet van 10 november 2005 tot aanvulling van W. 28 mei 2002 met bepalingen over.
Wijzigingen ontslag- en flexrecht door nieuwe Wwz
Algemene Ondernemersvaardigheden
Elektronisch logboek visserij
GELIJKBERECHTIGING BIJ GRONDAANKOOP
Programma EFMB bijeenkomst 17 december 2014
De (T)OR en de bestuurder
Na de basisschool Presentatie Procedure naar het VO Mieke Staal Intern Begeleider 5 MW.
Welkom bij DUO.
Overheidsopdrachten en dagelijks bestuur - VVSG 2008 Overheidsopdrachten De spelregels bijgesteld Donderdag 13 november 2008, Gent Dinsdag 18 november.
Onderwijsinspectie – Het juridische verhaal 22 september 2015.
Bekostiging residentiële leerlingen
Voorlichting POVO 2015 Kees Blaauw. fokor De rol van het voortgezet onderwijs Certificering voor OSO in OT Elke vo school heeft.
MIT en KEI informatiebijeenkomst MIT 2016 KennisvoucherRVO Innovatie-adviesprojectSNN HaalbaarheidsprojectSNN R&D samenwerkingsproject SNN
Aanvullingswet bodem Afscheid van de Wbb: Overgangsrecht.
Informatieavond oud papier Welkom en inleiding programma.
COMPONENTA. Een geurprobleem Groot aantal geurklachten Geen overtreding van de vergunning Nieuw onderzoek uitgevoerd Geur moet een factor 4 omlaag.
Leerlingenvervoer. Voorwoord door de wethouder Terugblik bijeenkomst 17 november 1. Uitleg over de nieuwe verordening en het doel om kinderen te stimuleren.
Werkgroep Sociale Activering 8 december Agenda 1.Goedkeuring verslag van 13 oktober Voorstelling conclusies studie GPMI (door Kristel Driessens,
Administratieve Tijdlijn voor clubs
De digitale Omgevingsvergunning verkavelingen en bijstellingen verkavelingen December 2017.
Privacy en Leerplicht/RMC
Juridische onderbouwing van de waardewisselaar lerarenbeurs
Transcript van de presentatie:

Uitvoering Regeling Studiefaciliteiten Politie Vanaf 1 januari 2009

Inhoud presentatie Historie Oude regels vs nieuwe regeling Aandachtspunten Aanbevelingen Randvoorwaarden Communicatie binnen het korps Compleetheid dossier Controle PMA/DOC Informatiepakket

Historie Van 1 februari 2005 t/m 31 december 2008 Studiefaciliteiten geregeld in Dienstvoorschrift nr. 02.00.1 In 2007 start landelijke werkgroep Studiefaciliteiten in kader van Harmonisatie Arbeidsvoorwaarden. 13 september 2007: memo met aanbevelingen vanuit APAA naar landelijke werkgroep gestuurd. NB: Vanuit werkgeverspositie RPAA niet betrokken bij besluitvorming. Regeling Studiefaciliteiten Politie 27 april 2009: publicatie Staatscourant 11 mei 2009.

Basis van de regeling - Art. 58 Artikel 58 Aan de ambtenaar, aangesteld voor de uitvoering van de politietaak of voor de uitvoering van technische, administratieve en andere taken ten dienste van de politie en de bijzondere ambtenaar van politie kunnen studiefaciliteiten worden verleend Het bevoegd gezag kent studiefaciliteiten toe voor functiegerichte opleidingen tenzij zwaarwegende redenen van dienstbelang zich hiertegen verzetten. Het bevoegd gezag kan studiefaciliteiten toekennen voor opleidingen die niet functiegericht zijn of voor opleidingen die zijn gericht op een functie buiten de politieorganisatie 4. Onze minister stelt nadere regels vast met betrekking tot het tweede en derde lid

Oude regeling op hoofdlijnen Opleidingen van de Politieacademie te Apeldoorn en trainingen die zelf ontwikkeld en/of uitgevoerd worden door ons eigen korps vielen buiten de regeling. Betrof de volgende categorieën: Functiegericht: 100% gefaciliteerd in tijd en in geld; Loopbaangericht: 100% gefaciliteerd in geld en niet in tijd, behalve enkele uitzonderingen; Persoonlijke Ontwikkelinggericht: 100% gefaciliteerd in geld. Regeling geldt niet voor aspiranten. Organisatiebelang is onderbelicht in de regeling. ‘Master’ studies vallen buiten de regeling (besluit door KL). Zelfstudie wordt alleen 100% in tijd en geld vergoed indien functiegericht.

Nieuwe regeling op hoofdlijnen Alle opleidingen vallen binnen de Regeling Studiefaciliteiten Politie. Betreft de volgende categorieën: 1) Functiegericht: 100% gefaciliteerd in tijd en geld; 2) Loopbaangericht maakt onderscheid tussen hoog(A) en laag(B) organisatiebelang resp. 100% - 50% geld en tijd; 3) Niet-functiegericht: 50% gefaciliteerd in geld met max. 1000,- euro per jaar. 4) Zelfstudie functiegericht: 100% in geld en indien geslaagd 75% in tijd vergoed 5) Zelfstudie loopbaangericht: 100% in geld en indien geslaagd 50% in tijd Regeling geldt ook voor aspiranten (wel faciliteiten, maar tijdens theoretisch opleidingsdeel geen tijd!). Organisatiebelang wordt meegenomen (op basis van functiehuis en korpsvisie/beleid).

Aandachtspunten Bewustwording van consequenties van advies leidinggevenden voor anderen binnen ons korps (precedentwerking). Loopbaangericht betekent een duidelijke functie in beeld hebben! “Biedt mogelijkheid tot verdere ontwikkeling” is onvoldoende argumentatie. De nieuwe regeling omvat alle opleidingen en heeft dus gevolgen voor politiekundig loopbaangericht onderwijs bijv. OLL, TLL, SLL, etc. Hoe omgaan met capaciteit 7%(alg) en 10%(opsporing)? Functiegerichte en Loopbaangerichte opleidingen drukken op de capaciteit. Bevoegd gezag in de Regeling is DAPAA; mandaat dient nog te worden aangepast. Akkoord m.b.t. capaciteit en financiën nu door Districtchef, Dienstchef, Programmamanager;

Aanbevelingen Regeling Studiefaciliteiten Politie geldt voor alle postinitiële opleidingen; Wens: geen verschil uitvoering regeling functiegerichte opleidingen voor executieven en niet-executieven bij vertrek uit korps (in de nieuwe regeling moet een niet-executieve collega bij een functiegerichte opleiding die meer dan 12.500 euro kost, het overschrijdende bedrag terugbetalen); Functiegerichte (verplichte) opleidingen (BHV,BOA,IBT, automatisering enz.): Geen aanvraag/besluit als het standaard is! Individuele trajecten wel.

Randvoorwaarden Rollen: Leidinggevende geeft advies over de aanvraag; DC/Programmamanager geeft akkoord over capaciteit en financiën; DAPAA geeft toekenning van de Studiefaciliteit; Financiële verplichting kan pas aangegaan worden na akkoord DAPAA; APAA neemt aanvraag pas in behandeling wanneer dossier compleet is; APAA toetst alleen de aanvraag aan de landelijke regeling en analyseert niet de opgegeven gegevens (rol leidinggevende en PMA).

Communicatie binnen korps RMT: presentatie (geweest 2/12/2009); PMA´s en DOC’s: presentatie en informatiepakket; Evt. op verzoek kan APAA aanhaken bij DIMA’s om e.e.a. toe te lichten. Intranet: proces van aanvraag, formulieren en Regeling Studiefaciliteiten Politie;

Compleetheid dossier

Controle PMA/DOC

Informatiepakket Regeling Studiefaciliteiten Politie; Matrix toekenning; Stroomschema bepalen categorie; Aanvraagformulier/verklaring; Studiekostendeclaratieformulier M-138 Stroomschema proces aanvraag; Handleiding PMA´s; Lijst met veelgestelde vragen Voorbeeld besluiten

Vragen?