Copy + Gisteren deed ik vervelende ontdekking. Al jaren heb ik een goed idee om een onderneming op te zetten. 2 jaar geleden had ik geen opdracht en begon.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op de ouderavond van groep 8
Advertisements

Welkom bij de voorlichting over het voortgezet onderwijs
Informatie over het Voortgezet Onderwijs
Differentiatie in de klas
HAVISTEN COMPETENT
IPad op Bos en Vaart Kinderen van nu groeien multimediaal op.
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Presentatie Procedure naar het VO
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Presentatie schoolsysteem
Kandinsky College Malderburchtstraat
Chaos in het puberbrein Is motivatie de oplossing?
De “ leraar” als rolmodel
2. Hoe ziet het onderwijs in Nederland eruit?
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Informatie avond groep 8
Pedagogische wetenschappen was niet echt M. zijn ding. Hij moest nog maar aan het vak denken of er liep al een koude rilling over zijn rug. Daarentegen.
Na de basisschool Informatie over soorten voortgezet onderwijs.
Informatie avond groep 8
Informatie-avond doorstroming klas 1 MH naar klas 2 Mavo of 2 Havo
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
Portfolio
Cultuurparticipatie bij jongeren
Informatieavond profielkeuze havo 3
Welkom op de voorlichtingsmiddag
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Wat cijfers 25% van de voortijdige schoolverlaters stopt vanwege verkeerde studiekeuze (ROA, 2009, p. 52)ROA, 2009, p. 52 Veel jongeren blijven in het.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Voorstellen Mijn naam: Bas Kuiper (KPB) de decaan heet tegenwoordig:
Ouderavond klas 3M Donderdag 12 september Keuzebegeleiding klas 3  Praktische opdrachten 18 & 19 nov 2013  Bezoek aan Rijn IJssel 6 februari 2014.
Algemene informatie voortgezet onderwijs september 2013.
Symposium Differentiatie
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Differentiëren in de klas (en erbuiten)
Werkhoudingsproblemen bij hoogbegaafde kinderen
De dag van het solliciteren - introductie
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
Volksuniversiteit Zwolle
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Onze doelen en visie in beeld
Het motiveren van leerlingen in het VO
Informatieavond voortgezet onderwijs September
Basisonderwijs Voorbereidend Middelbaar Beroepsonderwijs HAVO VWO Praktijk- school.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Ervaringen van en met PCL EXTRA STEUN. Ervaringen Onderwijs Transparant 1.Vul bij over Mijn Gegevens de juiste gegevens in 2.Vul de namen en gegevens.
Jorrit Blaas U moet veranderen: Meer muziek! 6 Meer bewegingsonderwijs! Radicaliseringslessen Vakoverstijgend 21st Century Skills! Meer Bildung!
Groepsdynamica.
International Business College Iets voor jou! Voorlichting VMBO 3/4 Januari 2015.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Welkom! Ouderavond TK2+ project Donderdag 26 november 2015.
Woudschoten Chemie, 6 november 2015 Peter Koopmans Voel de chemie met Chemie.
Voortgezet onderwijs HELMOND
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Inhoudsopgave Voortgezet onderwijs algemeen Van PO naar VO Route 8 Scholen in de omgeving Vragen….
LOB 3 Mavo Schooljaar
Doelen behalen met activiteiten
Snappet.
Doelen behalen met activiteiten
Differentiatie in de klas
van Basisschool naar Voortgezet Onderwijs
Aansluiting mbo-hbo Peter van der Tol november 2017.
Transcript van de presentatie:

Copy + Gisteren deed ik vervelende ontdekking. Al jaren heb ik een goed idee om een onderneming op te zetten. 2 jaar geleden had ik geen opdracht en begon dit idee weer boven te komen. Ik heb dit idee besproken met een aantal mensen maar vervolgens is het weer in de ijskast komen te staan vanwege drukte. Tot mijn ongenoegen kwam ik er gisteren achter dat één van de anderen blijkbaar wel de tijd had en dit idee heeft uitgewerkt en binnenkort gaat lanceren.

Zin in Leren Verhogen leerprestaties: rekening houden met individuele leerwensen en mogelijkheden DifferentierenMotiveren

Differentiëren binnen het onderwijs Op eigen tempo en op eigen niveau verwerken van de leerstof. Individuele begeleiding rekening houdend met de sociaal-emotionele ontwikkeling. (Van Diest et al., 2003, p.6).

Differentiëren binnen het onderwijs Primair Onderwijs Extra aandacht voor onder- of bovengemiddeld Daarna differentiatie door -VMBO/MAVO -HAVO -VWO -Gymnasium Daarna differentiatie door MBO/HBO/Universiteit (honoursprogramma’s)

Differentieren binnen de klas Wie van jullie? Studenten op eigen tempo en niveau kennis laten maken met de leerstof

1:1 onderwijs Recent onderzoek naar nieuwe mogelijkheden voor differentiatie binnen de klas (Vries, G.de; Beckwith, N.P.J.; Smit E.A., Faculty of Science Theses 2013) 1:1-onderwijs waarbij elke leerling werkt met een eigen laptop of tablet. Vooral differentiëren naar tempo en niveau kan vergroot worden door inzet van aangepaste onderwijsmethoden en leermaterialen (ICT tools). Copy +

Motivatie Motivatie is het proces dat de aanzet, richting, intensiteit en de duur van gedrag bepaalt bij het willen bereiken van een bepaald doel (W. Bloemers & E. Hagedoorn 1997 p.11)

Motivatie Negatieve beïnvloeding Angst (bv wiskunde angst, examenangst) Weinig tot geen succes ervaringen

Extrinsieke motivatie Law of effect ( Thorndike) Prijzen (Teach like a champion, 2012) Onderscheid tussen erkening en lof (Teach like a champion, 2012) Complimenten moeten oprecht zijn (Teach like a champion, 2012) Belonen (certificaat, cijfers)

Intrinsieke motivatie Geef uitdagende opdrachten Lok nieuwsgierigheid uit Aanbieden van keuzemogelijkheden Prikkel de fantasie door spelvormen te gebruiken Let op wanneer je feedback geeft (Valcke,2010, p.623)

Workshop Als de leerling positieve resultaten behaald behorend bij zijn eigen niveau en tempo kan dit een positieve invloed hebben op zijn motivatie en emotie (de leerling hoeft zich niet slecht te voelen omdat hij onder of boven gemiddeld presteert; ook hij zal beloond worden omdat hij een bepaald niveau bereikt). Door middel van de workshop van vandaag laten we zien hoe je kunt differentiëren en belonen wat gunstig kan zijn op de motivatie en leerprestaties van de leerling. Differentieren binnen de klas kan zin in leren bevorderen.