Start Netwerkschool Boxmeer - MBO College De Maasvallei

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kwaliteit en onderwijstijd
Advertisements

SEPA Wat verwacht de toezichthouder van u? NFS SEPA-voorlichtingsmiddag, 30 mei 2012 Prof. Dr. Olaf C.H.M. Sleijpen Divisiedirecteur, Toezicht pensioenfondsen.
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Martijn Bijleveld.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Realisatie kindcentrum
Verandering Schooltijden
Netwerkschool Helicon Opleidingen
Methodisch begeleiden
Kandinsky College Malderburchtstraat
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
MBO passend onderwijs
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
Welkom op de Ouderavond klas 4
"Maatwerk, hetzelfde maar dan anders"
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Beoordelingssystematiek als motor voor flexibilisering beroepsonderwijs CompetentCity 2008 Jan Gerritsen.
Ledenvergadering Btg GDW Beleidsplan ‘Van verbinding naar versterking!’ 1.
De competente projectleider
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Sectorwerkstuk Den Bosch
TOM keurmerk Marius Berendse.
Eigenaarschap en Borging Doorbraakproject Professionalisering
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Welkom.
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
Een project van de Korengroep
De Netwerkschool MBO College De Maasvallei
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Aanleiding en doel project Verzuim 18+ We missen je Elly Pastoor
SBB Summercourse, 18 juli Wat is sociaal kapitaal? “Alle mogelijke middelen van mensen uit het netwerk die ter beschikking komen voor een persoon.
Workshop ‘visieversneller’
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Pilot Regionale Werkgeversdienstverlening Midden Gelderland.
Toekomst Financiële Functie
 Wat is medezeggenschap?  Taak en rol van de MR?  Belangrijkste onderwerpen / Jaarverslag 2013 – 2014  Samenstelling MR  Vragen? ONDERWERPEN.
TOF Mariaschool Reutum nov Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft.
De OER Planning van het traject. Wat is een OER? Een manier om: Studenten en anderen te informeren Onderwijs en examens te plannen Te sturen vanuit Missie,
1. Workshop Kennisconferentie toptechniek op missie 2.
‘ Bruggen Bouwen’ verbinden VSO – MBO en VSO- arbeidsmarkt SITS subsidie en subsidieonderzoek A2 Presentatie regio-overleg Agentschap SZW Zuid-Nederland.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
XXXXX Ervaringscertificaat: knelpunten en mogelijkheden bij verzilvering Werkconferentie EVC 30 plus Woerden, 31 oktober 2011 Tijs Pijls, Kenniscentrum.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Ervaring regio met ESF actie J Karin van Meer. Beeld van de regio Noordoost Brabant.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
Met Minder Meer en Beter
Samenvatting Strategische Dag Consent 2007
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Kennis delen.
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Keuzedelen schooljaar Opleidingen VP, MZ en VZ op de
Fijn dat je voor ons kiest Fijn dat je bij ons blijft
Ontwikkeling, wij als EBS
19 juni 2019 in 't Spant in Bussum
Transcript van de presentatie:

Start Netwerkschool Boxmeer - MBO College De Maasvallei Oktober 2010 Vul rechts onderaan je eigen naam en functie in.

Opdracht Boek Netwerkschool 2.0 Missie, visie, koers, ROC Nijmegen Projectenportfolio ROC Nijmegen PvA / PID Netwerkschool Boxmeer JOB-enquete: studenteninspraak Voldoende begeleiding Ook theorie Docenten op een lijn Goede en tijdige communicatie Maatwerk Handleiding hoe te leren Heldere beoordeling en registratie Leren gaat boven bewijzen Mogelijkheid buiten school leren

Voorafgaand aan projectplan Actiepunten Wat is er al Wat moet er nog gebeuren Wanneer gereed Actiehouder 1 Organisatie van leren & werken Samenstelling onderwijsteam: Vacature plaatsen voor OA en OI; werving opstarten Het subteam VZ-MZ-VP 9,3 Fte docenten (7,7 Fte) & onderwijsassisten (OA)/ onderwijsinstructeurs (OI)(2,3 Fte) CvB besluit Rollen in aanvraag beschreven verdelen tegen achtergrond van project Dynamisch HRM_beleid 24/6/’10 1/7/’10 Gert-Jan P&O 2 Additionele inzet voor P-team Begroten en resources claimen Vacature projectondersteuning PMO In plan projectorganisatie meenemen Begroting opnemen in PID 23/7/’10 Hanneke Gültekin 3 Combineren van taken Studieadviseur/begeleider en moderator in SLB’er toetsen op definities BOM. Vanuit rollen en taken per 1/9 (aanvang) pilot BoM meedraaien Rekening houden met het Overlegmodel van P&O bij taakverdeling, formatie en begroting. Vanaf 16/11 SLB training relatie naar BOM. ? Marjolein Projectteam 4 Leren en werken Opleiding mensen in de nieuwe rollen 1. aantal vaststellen vanuit de rollen 2. opleidingsbehoefte bepalen uit taakverdeling 3. mensen opleiden Bepalen welke taken tussen wal en schip vallen 15/7/’10 1/9/’10 GertJan 5 NW school Boxmeer is 50 wk/jaar open. Consequenties in beeld brengen voor: - Gebouw moet open zijn - Docent moet geïnformeerd - Leerling geïnformeerd - ICT betrokken en gecommitteerd procedure van aanvraag bij de betreffende ROC onderdelen bepalen discussie herfstvakantie 2010 valt weg. Afstemming met facilitair vooraf of na accoord PID Werkafspraken, openingstijden, vakantieplanning Beleidmoet nog bepaald 6 Curriculum opbouw inrichten op grond van de 3 fasen van het Consortium Z&W. Bepalen opleidingsmodulen en sub-modulen. Opvragen content bij Consortium Z&W v.w.b. de indeling van de fase en de BP en het digitaal ter beschikking stellen van het materiaal; Vaststellen welk deel van het curriculum vast is en wel deel door student zelf kan worden ingedeeld. Bepalen welke modulen binnenschools worden afgerond en welke buitenschools Het opleidingsaanbod is nu nog alleen nog aanbod gericht a.d.h.v. een vaststaande volgorde in het curriculum. Deze gaat nu veranderen in zowel aanbod als vraaggericht. Het eerste deel van de opleiding (fase 1) zal aanbodgericht zijn. 6/9/’10 De bestaande lesproducten moeten worden geëvalueerd, bijgesteld en in FLIDZ worden omgezet. Ellen Heesen Ondersteuning van PAT l.s. v.w.b. het inrichten van de ELO vastleggen 1/8/’10 FLIDZ inrichten op begeleiding leerproces van de student Begroting werkgroep FLIDZ-BOL opnemen in PID 80 uur werkgroep, 50uur PAT-50uur ICT Afstemming zoeken met Verantwoordelijke voor de “omzetting FLIDZ-Trajectplanner (ofELO)”. Uitzoeken of de vertegenwoordiging binnen project NWS B-meer middels werkopdracht vanuit NW BMeer of vanuit Informatie Plan geregeld moet worden? Bram checkt bij InformatieManagement en Planning Afspraken tussen Bmeer en leerbedrijfen gebruik inzet flidz is niet duidelijk bij Pteam ELO Bram Afstemming over de invulling van de volgscholen met de Directie Ter AA en Gilde opleidingen om te komen tot een intentieverklaring Bepalen Kosten Opnemen in PID Gert-Jan / Hanneke Onderlinge rolverdeling tussen Projectleider NWS B-meer & TeamManager Directie MBO College De Maasvallei, Projectleider NWS B-meer en TeamManager 15/710 onderzoek naar faciliteiten Elsendael boxmeer tbv draadloos netwerk(hoog prio) . Start deelproject aanschaf van laptops voor studenten en docenten die toegankelijk zij voor draadloos internet gebruik. Aanschaf en plaatsing van digiborden in de drie lokalen van het klooster Controle op gebruik FLIDZ via laptop en draadloos internet 55 Laptops studenten, docenten 2 smartboard’s

Kwaliteit 5 netwerkscholen 5 contrôle groepen 5 vergelijkingsgroepen ROC ‘s Landelijk onderzoek kwaliteit en rendementen SCO en Kohnstamm

Visie Netwerkschool Boxmeer NWS Bedrijf Studenten Regio

De Netwerkschool, werkt altijd! Samenwerking, flexibiliteit en dienstverlening staan centraal. Studenten en bedrijfsleven zijn onze primaire partners. Netwerken is ons sleutelwoord: school, zorginstellingen en omgeving samen één infrastructuur. De leeromgeving is altijd toegankelijk (gebouw en personeel van 8-8, digitaal altijd). Leren, werken en beoordelen gaan hand in hand. Leren ís werken en werken is leren. Student is 36 uur per week bezig met leren en werken. Studentondernemingen vormen het gezicht van de NWS. De NWS daagt studenten en mdw uit het beste uit zichzelf én elkaar te halen.

Impact huidige organisatie HRM: flexibele inzet, functiedifferentiatie, professionalisering, ondernemendheid ICT: any time any place leren, facilitering flexibele leerroutes, helpdesk laptops Sector: openstelling gebouw, BPV-samenwerking, onderwijslogistiek, nieuwbouw Sterckwijck PTO: flexibele leerroutes, studiepunten, ondernemen, innovaties ROC: geleidelijke opschaling naar andere opleidingen en locaties Gezamenlijk belang; actieve deelname van alle partijen aan projectorganisatie

Aan de slag! 1 Kerngroep (projectteam) incl. communicatie 4 werkgroepen (deelprojecten): Curriculumontwikkeling Bedrijfsvoering en uitvoering ICT en leren Ondernemen en professionaliseren

Organisatie en ritme Werkgroepen werken aan zelf opgestelde werkpakketten olv werkgroepvoorzitter Kerngroep: Werkgroepvoorzitters bespreken wekelijks voortgang en stemmen af Denk- en klankbordsessies met stakeholders (Student)presentaties aan ouders, bedrijven en belangstellenden Vieren en focussen: alle betrokkenen 4x / jaar

Kwaliteit Landelijk onderzoek kwaliteit en rendementen SCO en Kohnstamm 5 netwerkscholen 5 contrôle groepen 5 vergelijkingsgroepen ROC ‘s

Uitdagingen Van aanbod- naar vraaggericht onderwijs > jaarplanning en roostering Werken = leren > 850 urennorm Studentondernemingen in de zorg > financiële kansen Flexibele in- en uitstroom > onderwijseenheden/ studiepunten/ EVC’s 51 weken per jaar open > CAO

Naamgeving Netwerkschool ROC Nijmegen, locatie Boxmeer Netwerkschool MBO College De Maasvallei, onderdeel van ROC Nijmegen Netwerkschool Boxmeer, onderdeel van ROC Nijmegen

Aanvullende dia’s

Kenmerkend 1 Intensievere samenwerking met de praktijk Onderwijs meer vraaggericht i.p.v. aanbodgericht Leren = werken, werken = leren Student 36 uur per week bezig met leren & werken

Kenmerkend 2 Vervaging scheiding BOL en BBL Intensievere begeleiding op leerproces School 51 weken open van 08.00 tot 20.00 uur Student werkt met laptop Alle leerstof is webbased beschikbaar

Kenmerkend 3 Experimenteren met 850- uren norm Studentondernemingen (in dienstverlenende sector)

Vragen ? Meedenken ? Hanneke van Bleek Programmamanager Onderwijs Projectmanager Netwerkschool Boxmeer h.vanbleek@roc-nijmegen.nl Geeft ruimte voor vragen.