Voorstellen
Klachtenregeling Klachten over: Onderwijskundige zaken; begeleiding van leerlingen, toepassing van strafmaatregelen, inrichting schoolorganisatie etc. Seksuele intimidatie Discriminerend gedrag Agressie, geweld Pesten
Structuur: Leerkracht Directeur Contactpersoon Algemeen directeur Vertrouwenspersoon (CN) Landelijke klachtencommissie voor christelijk onderwijs
Meeste problemen worden door de school zelf opgelost!
Contactpersoon In dienst van school (dat ben ik) Aanspreekpunt Informatie geven over procedures Doorverwijzen naar vertrouwenspersoon (onafhankelijk, extern: Eefje Brandsen CN) Preventief handelen
Vertrouwenspersoon Oplossingen zoeken Bemiddelen Ondersteunen bij klacht indienen klachtencommissie Helpen bij het doen van aangifte bij politie of justitie Vertrouwenspersoon valt weer onder de vertrouwensinspecteur
Samen werken aan veiligheid op school, voor leerlingen, leerkrachten, ouders en andere betrokkenen.