Certificeren binnen een ziekenhuis

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding instructie MijnSmile
Advertisements

Geef uw zorgverlener toestemming voor het delen van uw medische gegevens! Informatiefolder gegevensuitwisseling voor zorgconsumenten in Zuid-Holland.
SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011
Niet om een ‘koopje’ maar om een toestel te kopen dat ook gebruikt gaat worden Han van Reekum.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
XELION HOSTED PHONE SYSTEM
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Electronic Resource Management (ERM) Els Schaerlaekens Anet Gebruikersdag 15 juni 2011.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
BI blok 1.4 EBI SLM College 4: Service Design (vervolg) Voorbeeld tentamenvragen.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Workshop AO binnen de bestaande structuur
1 nüMaps Lifetime Europe: installatie procedure. 2 Product verpakking.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
PH 09 E V Algemeen Wat is ACES? ACES is een adviescentrum dat een volledig onafhankelijk advies kan geven op het gebied van elektronische sluitsystemen.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Klassieke AO Leseenheid1
Voorbeeld kant & klaar Haccp plan
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Hoe een aanvraag voor het bekomen van een certificaat voor de export van producten bestemd voor diervoeding indienen via internet? 1. Het geschikte certificaat.
Welkom bij de presentatie van het
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Hoofdstuk 6 Kwaliteitsbewaking
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
User management voor ondernemingen en organisaties
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
WebHIS Call Manager 3.5.
Zonnekeur Installateur Solar days 2014, Wageningen Gerard van Amerongen Stichting DEPK 1.
11 Overlegvergadering Een kijk op de toekomst Katleen De Wilde (deskundige/inspecteur FANC)
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Onsight Managed Security Services
Het associatedegreeprogramma in de Beleidsregel doelmatigheid 2014
Amsterdam 10 juni 2014 Digitale bankgarantie. 4.Bank stuurt contragarantie naar client 5.Bank stuurt garantie naar notaris (fax, post, koerier, )
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Datum naam 1 23 maart 2010 datum plaats Bedrijfsarts en kwaliteit Noks Nauta Namens Kwaliteitsbureau NVAB naam persoon.
De (T)OR en de bestuurder
Update Implementatie en beheer
Het delegeren van taken in de huisartspraktijk
Beheer Elkey externen Jeroen François Security Manager.
Persoonlijke Assistentie
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
Parametric release Wat is dat?.
?.
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
VvE Beheer. Wie zijn wij Landelijke organisatie; Platte organisatiestructuur; Uitgebreide technische kennis van zowel installatietechnische, bouwkundige.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Welkom in De Reehorst ! Informatie wonen, welzijn en zorg Verzorgings- en verpleegafdelingen Reehaven Treebord 19, 2811 EA Reeuwijk. Telefoon : 0182 –
Decentralisaties en gegevensverwerking. Even voorstellen Henk Wolsink Teamleider Algemeen Juridische Zaken gemeente Hengelo Adhoc werkgroep privacy provinciebreed.
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Financiële rechtmatigheid
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Proces Opnames analyse
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Zekerheid bij aanschaf van geïntegreerde zorgoplossingen Hans Meijerink 27-09-2012

Certificeren binnen een ziekenhuis Het continu nagaan of alle functies in de keten vanaf de aansluiting van het medische apparaat tot aan de draadloze ontvanger en weer terug naar de centrale apparatuur nog werkt. Uitval van één (deel)systeem leidt nooit tot het verlies van alle functionaliteit. Uitval of storing dient te allen tijde door het systeem gemeld te worden en procedureel te worden opgevolgd.

Certificeren omvat Eenduidige taal over - Systeemveiligheid (risicoanalyse) - Hoe en wat (opleiding) - Verantwoordelijkheden (analyse systeemlogging) - Uitvoerende taken (logboek) - Afspraken ziekenhuis en leverancier (wie is waarvoor verantwoordelijk) Beheersbare procedures - Betrouwbaarheid (regulair, correctief en preventief onderhoud) - Design (eenduidige uitvoering toegepaste componenten) - Opbouw systeem (duidelijke installatie instructies) - Ingebruikname (eenduidige instructie voor gebruikers) - Gebruik (het monitoren van het juiste gebruik van het systeem) - Storing/onderhoud (testprocedure voor goede werking) Organisatiestructuur Projectmanagement Servicemanagement Documentatie

Zorglabel voor zorg- rust- en verpleeghuizen

Opzet van een “IP” oplossing Switch Station y LON / Audio GNCS mediGraph / Medilog DB / CallEscalator LAN central Subnet LON LON / Audio (Channel 6) GrDi PSA/DECT/ Station x LON / Audio GNCS 4

Zorglabel Waarom: Doel is om kwaliteit in de zorgsector te waarborgen. De klant meer zekerheden bieden.

Zorglabel Door wie: De VEBON zorg is een vereniging van leveranciers van producenten resp. importeurs van zorgsystemen. Voor VEBON leden geldt dat zij een duidelijke kwaliteit en continuïteit op de markt van zorgsystemen nastreven. Een VEBON onderneming moet minimaal 5 jaar op de Nederlandse markt actief zijn t.a.v. het leveren van zorgsystemen binnen de gezondheidsmarkt en dient een staat van dienst te hebben van bewezen kwaliteit.

Zorglabel Voor wie: De eindgebruiker in de zorgsector, zoals zorg-, rust- en verpleeghuizen. Met het zorglabel wordt beoogd een voor de gehele sector bepalend kwaliteitsniveau te realiseren, aantoonbaar en transparant voor de eindgebruiker.

Eisen van organisatie Producten: Moeten aan alle eisen en normen voldoen Opleiding Regelmatig een passende training voor alle medewerkers Het training van de gebruikers en installateurs Het trainen van eventuele inhuurkrachten Verkoop Gebruik maken van “checklist” Standaard leveringsvoorwaarden hanteren Elke opdracht bevestigen

Checklist voor offerte aanvraag zorgsysteem -1 Naam bedrijf   Straat en nummer Postcode en plaats Postbusnummer Telefoonnummer Faxnummer Website E-mail adres Contactpersoon Gaat het om: Nieuwbouw Renovatie Vervanging van het zorgcommunicatiesysteem Uitbreiding van het zorgcommunicatiesysteem Onder welke categorie valt uw organisatie? Verzorgingshuis Woonzorgcomplex Seniorenwoningen Verpleeghuis Ziekenhuis Psychiatrisch ziekenhuis Instelling voor doven Justitiële inrichting Tbs kliniek Thuiszorgorganisatie Anders, namelijk …………….. Is de aanbesteding: Compleet Of gaat het om ze delen van de aanbesteding *) *) Het betreft de volgende delen: ………………………………………………………………………

Checklist voor offerte aanvraag zorgsysteem -2 Gaat het om: Communicatie/signalisatie binnen bestaande infrastructuur(op bestaande bekabeling) of Nieuwe communicatie/signalisatie infrastructuur. Op welke manier wilt u signaleren? …………………….……………………………….. ……………………………………………………… Dient het systeem aan een branchelabel te voldoen? Ja Nee Hoe dient de afhandeling te geschieden? Centraal Decentraal Intern Extern Ambulant Anders, namelijk ……………………………………………………………….. Omvang systeem? ……aantal bedden ……aantal patiënten ……aantal bewoners Welke functies zullen actief zijn met de gevraagde oplossing en hoeveel personen betreft dit? Door wie wordt alarm opgevolgd? En met hoeveel personen? ……………………………………… ………….. Functies Aantal personen Verplegingsdienst   Bewakers ……………………………………………….

Checklist voor offerte aanvraag zorgsysteem -3 Verzorgingshuis (eventueel met aanleunwoningen): Bereik alarmafhandeling (alleen invullen indien mobiele alarmafhandeling gewenst) Wilt u overal in het gebouw mobiel oproepen kunnen afhandelen? Ja / □ Nee Indien u beschikt over aanleunwoningen, wilt u dit gebouw dan ook voorzien van de mogelijkheid oproepen af te handelen Of gebeurt dit alleen in het verzorgingshuis? Ja / □ Nee Functies Reacties Dient het systeem voorzien te zijn van spraak luisterverbinding? Ja Nee Dienen er externe installaties (brandmelding, CV, hydrofoor) gekoppeld te worden op het systeem? Ja, aantal benodigde contacten bedraagt: ……………. ………. Dient het systeem puur voor alarmcommunicatie of ook voor het genereren van service meldingen? Dienen er op woningniveau individuele zaken gekoppeld te worden op de zorgcommunicatie unit? Ja, te weten Bewegingsmelder Rookmelder Pulstrekschakelaars Pulsdrukschakelaars Akoestische melder Extra draadloze zender ………………………….

Checklist voor offerte aanvraag zorgsysteem -4 Wijkfunctie Registratie oproepen Welke zaken dienen volgens u geregistreerd te worden? Tijdstip oproep gemaakt door bewoner Tijdstip oproep aangekomen Tijdstip einde oproep Tijdstip aankomst zorgverlener Oproepcode (zender, rookmelder, rode knop, etc.) Technische meldingen Andere zaken, zoals……… Dient er een Management Informatie Systeem aanwezig te zijn, zodat statistieken eenvoudig geanalyseerd kunnen worden? Ja Nee Levert u diensten in de wijk? Zo ja, is alarmering hier een onderdeel van? Of heeft u plannen dit te gaan opzetten? Ja   Nee Indien u alarmeringsdiensten levert in de wijk, wilt u dan verantwoordelijk zijn voor het afhandelen van alarmoproepen? Ja, afhandeling oproepen via mobiel toestelverzorging via meldcentrale bij receptie of zusterpost via externe meldcentrale Wilt u geleverde diensten bij uw cliënten in de wijk registreren? Ja, registratie via tijdstip aankomst dienstverlener tijdstip vertrek dienstverlener soort dienst wie heeft de dienst geleverd anders,namelijk …………………………..

Checklist voor offerte aanvraag zorgsysteem -5 Zonering Zijn er specifieke zorgverleners verantwoordelijk voor specifieke cliënten? (bijvoorbeeld zorgverlener 1 verantwoordelijk voor eerste verdieping, zorgverlener 2 voor de tweede etage, etc. Ja   …… zones tijdens de spitsuren …….zones tijdens de daluren ……. tijdshifts betreft dit (Bijv. 3: ochtend, middag en avonddienst) Nee Andere vertrekken Zijn er buiten de woningen andere vertrekken, zoals logeerkamers, recreatiekamers, liften, waar een oproepmogelijkheid aanwezig dient te zijn? Soort vertrek Aantal Spraak gewenst (ja/nee) Ja Nee Lift   Voordeur Logeerkamer Recreatiezaal Toiletgroepen Gangen Overige, namelijk ……………………………

Checklist voor offerte aanvraag zorgsysteem -6 Bewonerstelefonie Achtervang Indien u interne alarmafhandeling doet, bent u geïnteresseerd in een achtervangcentrale t.b.v. back-up? Ja / □ Nee Aanvullende gegevens Wanneer dient het systeem in werking te treden? Datum ……………………….. Het karakter van uw organisatie …………………………………………………………………… Omschrijving van de werkwijze van de organisatie Wat volgens u verder nog van belang kan zijn voor de offerte aanvraag Hebben uw huidige bewoners de beschikking over een individueel telefoonabonnement bij individuele providers? Ja Nee Zijn uw bewoners bereid het abonnement op te zeggen en een abonnement bij uw organisatie af te sluiten? Zo nee, zullen ze dit wel doen indien zij een lager tarief betalen en attent worden gemaakt op andere voordelen van bewonerstelefonie, zoals gratis intern telefoneren? Zo ja, zou u dan zelf als telefonie provider willen optreden of wilt u dit liever uitbesteden? Hoeveel (kantoor en overige ruimten) telefoonaansluitingen zijn er benodigd buiten de bewonersaansluitingen?

Eisen van organisatie Projecten Na opdracht projectplanning maken in overleg met de klant. Opleveringsprotocollen maken en archiveren Geeft bij oplevering een certificaat af Service Zorg vooraf voor een 24/7 regeling. Klachten dienen binnen een maand opgevolgd te zijn Aankondiging van “last buy” moment (end of live / end of service) 10 jaar functie garantie Backwards compatible

Specificatie opstellen Werkwijze Sales checklist Specificatie opstellen Oplossing definiëren Realisatie Onderhoud Integrale oplossingen & Beheer Organisatie (Procedures) Installaties

Naleving criteria De vastgelegde en vermelde criteria moeten aantoonbaar worden nageleefd door de leden van de sectie zorgsystemen; Voor alle criteria is aangegeven op welke wijze dit kan worden aangetoond; Als leden menen een alternatieve wijze te hebben om een criterium aan te tonen dan kan deze wijze worden voorgelegd aan de sectie; Als de sectie dit alternatief acceptabel vindt wordt het alternatief toegevoegd aan dit document. Aanvullende criteria: - Gegarandeerde projectcontinuïteit in geval van faillissement; - Continuïteitsfonds waar klanten in geval van faillissement gebruik van kunnen maken. In relatie tot criterium 2 een solvabiliteitseis voor een lid als voorwaarde waaronder een project door een lid aan de klant kan worden aangeboden. Verificatiecommissie en arbitragemogelijkheid in geval er over een bepaald project dat onder zorglabel wordt geleverd een niet oplosbare discussie met de klant is waarbij een civielrechtelijke procedure ongewenst is.

Verificatie Het VEBON bureau verifieert of aan alle eisen wordt voldaan en kan dit zo nodig uitbesteden aan een derde. De eisen worden allemaal initieel geverifieerd. Vervolgens kunnen er jaarlijks steekproefsgewijs een aantal criteria geverifieerd worden. In geval van klachten van derden over naleving van enig criterium zal dit criterium in het bijzonder worden geverifieerd. Mocht de wijze waarop leden invulling gegeven aan deze criteria wijzigen dan worden deze wijzigingen aan het VEBON bureau ter verificatie voorgelegd.

Tot slot Vragen?

Compleet geïntegreerde oplossingen Tyco Fire & Security levert complete oplossingen voor: Brandbeveiliging en blusgassen Handbrandblusmiddelen Verpleeg (medische) oproepsystemen Personenzoek- en dectsystemen Camera-observatie Inbraakbeveiliging CCTV en monitoring Toegangscontrole (Zorg)communicatie en persoonsbeveiliging Elektronische artikelbeveiliging (EAS) Branddetectie en alarmering PA en ontruiming

Contact TYCO Dirk van Humbeeck Sr. Account Manager Zorg TYCO Integrated Solutions Humaniteitslaan 241A 1620 Drogenbos - België Telefoon +32 (0)12 - 467 7811 Fax +31 (0)12- 466 0534 Mobiel +32 477 75 77 23 dvanhumbeeck@tycoint.com www.adtfireandsecurity.nl Hans Meijerink Applicatie manager zorgsystemen TYCO Integrated Solutions Laan van Diepenvoorde 9-14 5582 LA Waalre - Nederland Telefoon +31 (0)88 - 2602600 Fax +31 (0)88 - 260 2449 Mobiel +31 (0)6 - 21856684 hmeijerink@tycoint.com www.adtfireandsecurity.nl