© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
18. Vermogen, verhaal en faillissement
Advertisements

Internationaal privaatrecht, het EVO-verdrag en Rome II
Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
16. Merk- en Modelrecht.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
15. Octrooi- en auteursrecht
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Organisatie van een website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
Uw persoonlijke creatieveling:
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
10. Ontslagrecht.
Verordening Brussel I Week 5.
Contract, AV, incoterms, E-commerce en Weens koopverdrag
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
13 Rechtsgevolgen van een overeenkomst
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
HOMCOM LEDEN VERGADERING 18/05/2009. Nieuws  Google doet het goed en minder goed Er is winst maar minder dan 10 % Er is winst maar minder dan 10 % Omzet.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Persoonlijkheidspsychologie Sensatie en perceptie
Wolter Kaper - Model-objecten en hun relaties in Ruby on Rails Webprogrammeren, week 1.
Wolter Kaper - Ruby on Rails Webtoepassing ontwerpen Webprogrammeren, week 1.
Wolter Kaper - AJAX en Javascript via Rails Deel 1 en 2.
SEO Tools.
het bouwen van een website
De SURF familie De samenwerkingsorganisatie De intermediair tussen
Onderhandelingen en l.o.i.
Verdragen en inleiding Europees Recht
11. Collectief arbeidsrecht en staking
9. Rechten en plichten bij een arbeidsovereenkomst
NSTE-ACS GL ESC Eduard van den Berg, cardio.nl.
© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur,
Welkom De techniek van websites
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Omgaan met kinderen die een verlies hebben geleden Herma Bode
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Gebruiksvriendelijke websites
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Mijn partner heeft Q-koorts, wat nu?
Gastles Gastles Week van het geld 2015 door (naam) op (datum)
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
OutSite en Succesvolle online marketing van A tot Z
2 Ongevallen…..een risico?
Online marketing Expert (in een week)
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Inbound marketing en bloggen
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Online Marketing Basis
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
De website.
Transcript van de presentatie:

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur,

2 De veelzijdigheid van “Designmanagement” Wolf Knab Website-architectuur Irenelaan EA Bennekom

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Een website maken = belangen behartigen!

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, JIJ opdrachtgever programmeurs reclamebureau grafisch vormgever tekstschrijver fotograaf

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit •Inhoud •Promotie •Onderhoud

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden •Vormgeving –Hoe wil je overkomen? –Welke eisen stelt de huisstijl? –Wat is de hoofdstructuur? • • –Hoe is het interaction design? •

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit –Wat wil je met je website bereiken? –Wat moet de website doen? (aanmelden nieuwsbrief)

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit •Inhoud –Welke boodschap? –Hoe breng je die over? : Veilig bevallen, Betrokken

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit •Inhoud •Promotie –Hoe bereik je de doelgroep? –Vindbaarheid via zoekmachines meubels op maat

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Aandachtsgebieden •Vormgeving •Functionaliteit •Inhoud •Promotie •Onderhoud –Inhoud aanvullen –Evalueren en verbeteren

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Ontwikkelmodel voor het maken van een website

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Onze historie Los van de bedrijfsvoering Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Online enquête Levert waardevolle gegevens op. Niemand zit erop te wachten. Webshop Hyves Hoe gaat Van den Ende hiermee geld verdienen? Onze missie, Onze historie, Onze producten Dit ben ik, dit kan ik; de folder op het web Google Blijft Google klantcentraal? Inkomsten vanuit marktgegevens en advertenties.

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Los van de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Start 1e stap

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Opzetten van een website •Start: een folder op het web –Vormgeving: look & feel, huisstijl –Structuur: indeling beeld en tekst –Taalgebruik –Producten, diensten en markten

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Opzetten van een website •Stap 1: integratie in de bedrijfsvoering –Welke bedrijfsprocessen kun je ondersteunen? –Welke bedrijfsprocessen kun je verbeteren? –Zijn er nieuwe bedrijfsprocessen mogelijk?

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Los van de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Einde 2e stap

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Maak de website klantcentraal •Identificatie klant per product-markt cie. •Wat zoekt die klant op jouw website? Personas •Customar Fundamentals: –Don’t waste our time –Remember who we are –Customize your products and service for me –Betrek de gebruiker actief en zichtbaar –Richt je op de ontwikkeling van een samenhangende groep

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, Maak de website klantcentraal •Identificatie klant per product-markt cie. •Wat zoekt die klant op jouw website? Personas •Customar Fundamentals: –Don’t waste our time –Remember who we are –Customize your products and service for me –Betrek de gebruiker actief en zichtbaar –Richt je op de ontwikkeling van een samenhangende groep Een persona voor Eindelijk is het huis klaar. De familie Op Den Kelder kan verhuizen. Moeder Sonja oriënteert zich via het internet. Waar is de dichtstbijzijnde basisschool? Hoe is de buitenschoolse opvang geregeld? Bij welke huisarts kan ik mijn gezin aanmelden?

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, •Het belang van de bezoeker –Meteen op de juiste pagina! •Het belang van Google –Zoveel mogelijk gebruikers –Zo min mogelijk rekenkracht –Zo veel mogelijk advertenties Zoekmachine marketing

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, •Techniek –Geen flash, geen javascript, geen frames Javascript: Firefox, Wat bepaalt de vindbaarheid

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, •Techniek •Anciënniteit Wat bepaalt de vindbaarheid

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, •Techniek •Anciënniteit •PageRank –Verwijzende links: bepaalt de PageRank link: Wat bepaalt de vindbaarheid

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, •Techniek •Anciënniteit •PageRank •Inhoud –Zoekwoorden per product – dienst combinatie –url, metatags, pagina inhoud (H1 tags) Wat bepaalt de vindbaarheid

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, •Statistieken •Google Analytics: NL.html Monitoren van het gebruik