De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra."— Transcript van de presentatie:

1 Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra

2 Waarom een website? – Online verkoop/E-commerce – Leadgeneratie – Content publiceren – Informatie/support

3 Wat wil jij bereiken met je website? - dat bezoekers meteen zaken met je gaan doen? - dat ze je bellen en mailen voor een kennismaking? - dat ze weten wie jij bent en wat je kunt? - dat ze meer weten over jouw specialisme? - dat ze weten wat jij hen kan opleveren?

4

5

6

7

8

9 Je doelgroep - wie is jouw doelgroep? - hoe verleid je jouw doelgroep? (wat willen ze weten en wat niet > argumenten, voorbeelden, teksten, beeld, video, berekeningen) - website is gericht op jouw doelgroep! - kijk en schrijf door de ogen van je doelgroep

10 Inhoud … wat doe je? … welk koopmotief heb jij voor je klanten? / wat levert jouw werk je klanten op? … wie ben jij? En wie is dus jouw klant? … hoe werk jij (samen)? … wat vinden anderen van jou en samenwerken? … blog en contact

11 Eerste indruk… - tagline: - wat lever jij op? - wat is het probleem van de klant? - wat is anders aan jou? - Plaats je tagline op visitekaartjes, social media, - Voorbeelden van taglines!

12 Taglines!

13 Schrijven voor je website… Betekent vooral: * Schrappen (lijdende vorm, overbodige details) * Specificeren (concreet, praktisch, persoonlijk) * Sexyer schrijven dan je gewend bent (gevoel, beleving, prikkelen, verleiden)

14 Jouw website en Google… -SEO: steekwoorden: Keyword Search Tool -Ververs je content regelmatig -Kies voor een makkelijk platform (o.a. Wordpress, Joomla, Drupal) - Gebruik Google Analytics als evaluatie-instrument - Gebruik Social Media (twitter, facebook, linkedin) - Maak een nieuwsbrief (MailChimp)

15 Checklist! als je al een website hebt… -Is het meteen duidelijk wie jij bent en wat je kunt? -Is het meteen duidelijk welk klantvoordeel jij oplevert? -Is het meteen duidelijk voor wie jij er bent? -Is de website niet te druk (teveel kleur, afbeeldingen, rommelig?) -Is je website ‘responsive’ op tablet, smartphone? -Kunnen bezoekers snel actie ondernemen? -Sluit je schrijfstijl aan bij je doelgroep? -Zijn de linkjes naar social media snel te vinden? -Is het duidelijk dat er regelmatige verversing plaatsvindt?


Download ppt "Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra."

Verwante presentaties


Ads door Google