PRESENTATIE AFSTUDEERONDERZOEK Robin van Leeuwen 2010
Inhoud Aanleiding Werkwijze Bevindingen Conclusies Vragen
Onderzoeksvraag Op welke manieren kan Paramedisch Centrum Leo Verton beweegprogramma’s in de markt brengen om deelnemers te werven zodat er na een periode van zes maanden minimaal één groep (1-10) deelnemers is voor deelname aan de beweegprogramma’s?
Deelvragen/werkwijze 1. Waaruit bestaat het product? 2. Hoe ziet de markt en de omgeving eruit voor het aanbieden van beweegprogramma’s? Desk research marktonderzoek 3. Welke partijen zijn geschikt om in samenwerking beweegprogramma’s aan te bieden? Desk research en vragenlijst. 4. Hoe ziet een toekomstige samenwerking tussen zorgaanbieders eruit? Desk research en interviews.
Het product? Beweegprogramma’s COPD, diabetes en hartfalen; Leefstijl & gedrag; Doel; Vergoeding aanvullende verzekering.
De markt en de omgeving? Lage sociaaleconomische klasse; Weinig concurrentie; Ontwikkelingen; Relatief kleine doelgroep 45 plus ongezonde leefstijl, inactief, overgewicht; Bereiken doelgroep.
Geschikte samenwerkingspartners? Huisarts; • Huisarts
Bekend met beweegprogramma’s van PMC Leo Verton?
Voornemend om gebruik te maken van?
Hoe ziet een samenwerking eruit? Project of organisatie; DBC; Zorgstandaard; Bekostiging.
Samenwerkingsmodel totale zorg Praktijk DBC (diabetes)
Hoe te realiseren? Informatie bijeenkomst; Visie document; Startsubsidie overheid; Stichting OOGG; Zorgstandaarden; Zorgverzekeraar;
Eindconclusie en advies Draagvlak bij huisartsen; Betrokken partijen onvoldoende op de hoogte; Bewustwording eerste stap; Formele samenwerkingsverbanden; Geschikt moment.
Realisatie Marketingplan Gezondheidsdagen 8 Stappenplan
Bedankt voor uw aandacht Zijn er nog vragen?