Workshop: Als je op of uit valt of juist niet…
Wat komt aan de orde: 1.De realiteit van de GHS 2.Aanstaande ontwikkelingen 3.Vragen en/of opmerkingen
Goede Herderschool: 40 jaar jong Goede Herderschool: een tweede huis Goede Herderschool: kwaliteit voor elk kind
Gewoon als het kan Anders als het moet;
Wat is gewoon: De kinderen rechtdoen met het juiste onderwijsaanbod • Instructie op het juiste niveau • Verwerking op het juiste niveau • Rekening houden met mogelijkheden Wat is anders: Door welke oorzaak ook een afwijkend programma aanbieden En……. Wat dan
Wie spelen een belangrijke rol in de te maken keuzes: Het kind De ouders De leerkracht De ib Externe hulpverleners: • Pab van wsns 3304 • Logopedie • Fysiotherapie • Orthopedagogen • Onderwijsadviesdiensten • Overige externe hulpverleners
Hoe is de procedure: • Leerkracht signaleert, observeert en inventariseert • Ib wordt erbij betrokken • Wat is nodig? (kansen) • Wie helpen daarbij met wat • Hoe wordt de uitvoering • Tussentijdse gesprekken: • Doen we de dingen goed en doen we de goede dingen
Passend onderwijs. filmpje
Puzzelstukje scholen: Het maken van een ondersteuningsprofiel Document waarom omschreven staat: wat je kan Wat je wil Hoe het moet
Vragen en/of opmerkingen