Feedback – Hoe kan het beter?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Workshop Handelingsgericht werken
Reflectievaardigheden en instrumenten
Samen naar een individueel opleidingsplan (IOP)
Beter naar 2013 Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Communicatief gedrag + / -
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Presentatie introductie BGL
1.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Transparantie bij evaluatie van stages Ann Deketelaere Dienst Onderwijs Faculteit Geneeskunde 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Workshop Onderzoeksontwerp
Vernieuwing verzorging
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Leidinggeven en coachen
Kennis - Intelligentie
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
PowerPoint bij vaardigheid onderwijs voor de huisartsopleider op een paralleldag.  Anke ten Have april 2011.
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Symptomen faalangst Fysieke klachten: Hartkloppingen Hoofdpijn
Speeddaten Kinderboekenweek. Vraag 1: Wat heb je precies gedaan op je stageschool tijdens de kinderboekenweek?
Onze doelen en visie in beeld
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Audit SDV. Wat is een audit? Waarom een audit? Hoe werkt een audit?
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
Het coachende functioneringsgesprek
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
"Nicht ärgern, nur wundern, und immer lächeln, das heisst ja Selbstbeherrschung..."
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty.
Reflecteren.
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Het opleidingsgesprek
Workshop Peer Review audit Kennisdag 5 juni 2014 Meta Peek.
Valkuilen voor contactpersonen Bijeenkomst voor de schoolcontactpersonen van Fluvius op 30 maart 2010.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Hoe overleef ik ….. een werkplekfactor van 70%?
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Ouders / Verzorgers leerlingen 3TL.
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Passend onderwijs.
Kwaliteitszorg Les 4.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Themabijeenkomst 14 november 2016
Welkom op het Saenredam College
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Jij als werkplekbegeleider!
Monitoren Kwaliteit van opleiden
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Jij als werkplekbegeleider!
Gesprekstechnieken Les 6.
Op welke manier kunnen we leerlingen uit 4 havo en 5 atheneum/TTA
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Leskwaliteit: wat is het en hoe meet en verbeter je het
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Transcript van de presentatie:

Feedback – Hoe kan het beter? Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Feedback – Hoe kan het beter? Programma: Feedback – waar hebben we het over? Fragment 3 subgroepen Plenaire afronding Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Feedback Een manier om de leerling te laten profiteren van het surplus aan kennis en ervaring bij de leermeester. Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013' Feedback – technieken 1. Laat de leerling reflecteren op de eigen prestatie. 2. Besteed aandacht aan zowel goede elementen uit de prestatie als aan verbeterpunten. 3. Geef tenminste 1 tip of toepasbaar advies mee. 4. Controleer of de leerling de inhoud van het gesprek heeft begrepen. Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Regels volgens Pendleton Vraag de leerling: wat ging goed? De docent zegt wat hij/zij goed vond Vraag de leerling: wat wil je voor de volgende keer verbeteren en hoe ga je dat doen? De docent geeft enkele adviezen / tips. Leerling vat de goede punten en verbeteracties samen. Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Feedback - basisregels voor de inhoud Wees CONCREET Maak het TOEPASBAAR Houd het VEILIG Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Feedback – Hoe kan het beter? Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Feedback – Hoe kan het beter? Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Samenhang tussen de toetsinstrumenten Overige informatie, bv. CAT, uitslag kennistoets, verrichtingen, publicaties, enzovoort KPB KPB OSATS OSATS Voortgangsgesprek Overige informatie Voortgangsgesprek Overige informatie Beoordeling Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013' Criteria Een gezamenlijke verantwoordelijkheid van de staf Een dynamisch gebeuren. Het kan veranderen Stap voor stap doen Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Toetsen: voorheen en nu Voorheen: meten, waarderen begeleiden (adviseren en coachen) Nu: meten, waarderen administreren Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013' KPB: de methode 1. Gerichte observatie (meten) 2. Oordeel vormen over de observatie (waarderen) 3. Gesprek met de aios over de observatie (waarderen + begeleiden) 4. Administratieve afhandeling + nazorg (begeleiden) Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Het zweet moet op de juiste rug Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'

Landelijke Opleidersdag Interne Geneeskunde 'Beter naar 2013'