Wat kom je te weten vandaag? In vogelvlucht basiskennis herhalen van Zill! 2. Verwijsclusters – wie zijn ze … wat doen ze … wat drijft hen … 3. Op verkenning aan de hand van een casus
Kennis, vaardigheden inzichten en attitudes MEge3 Kennis, vaardigheden inzichten en attitudes - Correctiesleutel uitdelen - We overlopen één voor één in plenum
Verwijsclusters Leerplanboek pagina 59 Een aantal leerlijnen lopen doorheen meerdere ontwikkelvelden en ontwikkelthema’s. Voorbeeld: inzicht in de ruimte vangt aan in de motorische en zintuiglijke ontwikkeling loopt verder in oriëntatie op de wereld tot bij de ontwikkeling van wiskundig denken (p379) Verwijsclusters bovenaan de leerlijn = voorafgaand Verwijsclusters onderaan de leerlijn = vervolgens
Verwijsclusters Met andere woorden … Voor een wiskundig probleem gaan we ons niet alleen beperken tot de leerlijnen van wiskunde … En zo zijn er nog voorbeelden te vinden in het boek …
Socio-emotionele ontwikkeling: SErv4 Ontwikkeling van innerlijk kompas: IKid1 – IKid3 – IKlg1 – IKlg2 – IKwn1 IKwn2 – IKwn3 – IKvk2 – IKvk4 Ontwikkeling van initiatief en verantwoordelijkheid: / Motorische en zintuigelijke ontwikkeling: MZlb4 – MZlb5 – MZrt4 – MZgm1 – MZgm8 – MZgm9 – MZkm4 Oriëntatie op de wereld: OWsa8 – OWna7 Mediakundige ontwikkeling: / Muzische ontwikkeling: / Taalontwikkeling: / Wiskundige ontwikkeling: WDlw5 – WDlw6 – WDgk1 – WDgk3 – WDgk5 – WDmm1 – WDmm2 – WDmm3 – WDmk1 – WDmk2 – WDmk3 – Rooms katholieke godsdienst: kan je op de site terugvinden
Héél veel succes!