Onderwijskunde: Praktijk, Onderzoek en Beleid Groep 9: x, y, z, A Kenmerken lerende: taalvaardigheid Toetsing: peilingtoets over de taalvaardigheid van leerlingen secundair onderwijs Organisatie: zorgen voor minder richtingen Instructiestrategie: wijze waarop hervormingen moeten worden aangebracht Organisatie: eerste graad wordt ‘gemeenschappelijke graad Instructiestrategie: vertrekken vanuit het perspectief van de leerlingen Leeractiviteiten: nieuwe methode van leren bv via media - Begeleiding leerlingen: interesse wekken via aansluiting dagelijks leven Leeractiviteiten: economie voor iedereen Organisatie: andere lessen moeten plaatsmaken Instructie- verantwoordelijke Kenmerken Begeleiding Lerende(n) Leeractiviteiten Didactisch Handelen Organisatie Organisatie: nieuwe eindtermen, ook omtrent ‘evolutieleer’ Leerdoelen: zaken die de geschiedenis getekend hebben betrekken in het leerplan Toetsing Leerdoelen Leerstof Instructie- strategie Media Kernmerken instructieverantwoordelijke: leerlingen uitdagen Begeleiding instructieverantwoordelijke: ministers plannen een keuzetest met CLB Organisatie: indeling lessen zal anders zijn, examen afleggen bij examencommissie Begeleiding lerende: in thuissituatie i.p.v. schoolsituatie Kenmerk instructieverantwoordelijke: positiever omgaan met het waaier aan talen Toetsing: huiswerk in Brusselse scholen veranderen/afschaffen Context Begeleiding instructieverantwoordelijke: Fevlado bepaald tolkuren instructieverantwoordelijke Kenmerken lerenden: leerlingen met een auditieve beperking Kenmerken lerenden: gebrek aan motivatie, taalachterstand, .. Context: eisen van de arbeidsmarkt Organisatie: verschillende levensbeschouwingen aan bod laten komen - Leerdoel: kennismaking verschillende religies * Wij kozen ervoor om per artikel slechts twee verbindingen te maken om chaos te vermijden, meer verbindingen worden in de tekst gemaakt.