De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Page 1 Workshop thema 4 14 mei 2013 Hanneke Koopmans 26 maart 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Page 1 Workshop thema 4 14 mei 2013 Hanneke Koopmans 26 maart 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Page 1 Workshop thema 4 14 mei 2013 Hanneke Koopmans 26 maart 2013

2 Page 2 Onderwijskundig ontwerpen 1. het op een systematische wijze kunnen beoordelen van de kwaliteit van het bestaande onderwijs; 2. het kunnen beoordelen in hoeverre het actuele onderwijsaanbod nog aansluit bij eisen (visie op onderwijs vanuit een beleidmatig macroperspectief, visie van de opleiding, motiverend, uitdagend en beroepsvoorbereidend onderwijs) die hieraan gesteld mogen worden; 3. het kunnen initiëren van nieuwe werkvormen, materiaalontwikkeling, begeleidingsmodellen en toetsvormen 4. het kunnen ontwerpen van hierbij passende (1 t/m 3) doelgerichte leertrajecten

3 Page 3 Visie

4 Page 4 Encyclopedie Visie weloverwogen mening over een zaak en hoe zich die zou moeten ontwikkelen.

5 Page 5 DCC

6 Page 6 DCC 1.Formuleer een instructiedoel 2.Voer een analyse uit op het instructiedoel 3.Maak een analyse van de lerenden en de context van de onderwijssituatie 4.Formuleer prestatiedoelstellingen voor de lerenden 5.Ontwikkel een toetsinstrument 6.Ontwikkel een instructiestrategie 7. Ontwikkel en selecteer instructiemateriaal 8. Formatieve evaluatie van het leerplan 9. Summatieve evaluatie van het leerplan

7 Page 7 Ontwerp voor de toekomst Ontwerp voor 2050 Europa 2050 21 ste century skills Ethiek? Hoe relevant is inhoud nog

8 Page 8 21 st century skills http://education.apple.com/acot2/

9 Page 9 http://ec.europa.eu/research/social- sciences/pdf/global-europe-2050- report_en.pdfhttp://ec.europa.eu/research/social- sciences/pdf/global-europe-2050- report_en.pdf

10 Page 10 Oefening In kleine groepen, max. 4 personen, waarvan 1 de tijd bijhoudt 7 * 6 minuten: 1.Formuleer een instructiedoel 2.Voer een analyse uit op het instructiedoel 3.Maak een analyse van de lerenden en de context van de onderwijssituatie 4.Formuleer prestatiedoelstellingen voor de lerenden 5.Ontwikkel een toetsinstrument 6.Ontwikkel een instructiestrategie 7. Ontwikkel en selecteer instructiemateriaal 8. Formatieve evaluatie van het leerplan –Minimaal 3 observatoren en beoordelaars, eisen DCC

11 Page 11 Oefening 7 groepen Je werkt 30 minuten aan jouw stap 6 stappen van DCC

12 Page 12 Vragen?


Download ppt "Page 1 Workshop thema 4 14 mei 2013 Hanneke Koopmans 26 maart 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google