DIVERSIFICATIE binnen de catering

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hartelijk welkom!.
Advertisements

Gezonde en ongezonde voeding
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Wat is een goede warme maaltijd?
Yvonne Krooshof, sportdiëtiste
Vakschool van het toerisme en voedsel en de smaakindustrie “Sv. Sv. Kiril i Metodii”- Momchilgrad, Bulgaria Levenslang leerprogramma Sector “Leonardo da.
“Vers is van vandaag en niet van gisteren!”
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Celebrating diversity!. Wat gebeurt er in de markt? •Verschuiving van beheren naar exploiteren. •Stijgende vraag naar concreet, praktisch MVO beleid.
Introductiebijeenkomst
Gezonde voeding.
GOMARUS COLLEGE ASSEN. 2 DE DEELNAME  We wilden vanuit de oude situatie als school een nieuwe start maken t.a.v. ons kantine aanbod en beleid. We hebben.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
Storecheck en consumentenonderzoek
Wijchen Gezond Café (h)eerlijke voeding 15 maart 2014.
Invloed vanuit de cliëntenraad
Levensvragen Over geluk…..
Weet Wat Je Eet ! Vitamine wijzer! Wat en Hoeveel ? © Wieke.
3. Over smaak valt niet te twisten
Voeding en bewegen!.
Duurzame catering Stad Gent Maaike Breugelmans – Milieudienst.
Thema 2: Voeding en Vertering
Hoofdstuk 14 Party Catering Srednja šola Zagorje.
‘Cultuur in de spiegel’ Een Culinaire ‘Trip down Memory Lane’ voor senioren.
Welkom bij de ‘Weet wat je eet en beweegt ’ quiz!
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Door Wouter-Jan Schouten WORKSHOP CIRCLE SCAN. Slide no. 2 WOUTER-JAN SCHOUTEN Doctoraal Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit 21 jaar bij the Boston Consulting.
OBS De Waarborg Schooltijden Gezamenlijke ouderavond 7 april 2015.
Powered by enquete toeristen heeg vrijdag 7 november 2014.
Potverdorie, eet normaal!
© Metsä Tissue Oyj ı 2011 / gdr / Pagina ‹Nr.› Metsä Tissue steunt hierbij op 80 jaar ervaring in productie en verkoop van hoogwaardige vetbestendige papieren.
Trends 3 Trends in Kinderopvang en Opvoeding jonge kinderen
Sociale Hygiëne Les 1.
J1K4 Depth of the Surface Door: Paul Basten Luke van der Palen Erwin Retel Roy van Eeuwijk Docent: Karlijn Muller.
Katrien Verbeke Stad Gent. 5 objectieven 1.Een meer zichtbare, kortere voedselketen 2.Duurzamere voedingsproductie en – consumptie 3.Sterkere sociale.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Rauw en troosten.
Kinderen en Gezondheid bij Albert Heijn september 2009.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Gewoonten rondom voedsel Wat kom je tegen?. Pak ‘m beet..  100 jaar geleden at je in Nederland aardappelen, groenten en als je ‘t rijk had soms een stukje.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Delicatesse Catering. Bedrijfshistoriek ● 1948: Hof ter Linde – Aankoop door Geert Spapen ● 2001: Delicatesse Catering – Verhuis naar nieuwe pand te Genk.
Aan tafel in euro.
HACCP.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Bier beter als een vrouw?
Integriteit Dilemmatraining.
Alcohol Door: Kirsten de Wit 2VC.
Leefstijl bij kanker Anika Adriaans en José Breedveld
Factsheet Voedingscentrum
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
District Midden Brabant
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Wandelpad presentatie Introductie Ziekenhuis Nij Smellinghe Voeding en de situatie Eten in meten en weten Toekomst van voeding : “Smakelijk” Circulaire.

Voeding bij verschillende doelgroepen en culturen
Duurzame inzetbaarheid
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Kato bruyneels, Lore Driessens
Duurzame inzetbaarheid
De actieve voedingsdriehoek
Wat wil onze klant vandaag
Niet alleen op de wereld
Lezing Stichting Kind en Voeding
Brasserie De Stoof bestaat nu iets meer dan een jaar… en het was een jaar met heel wat uitdagingen. Wat velen misschien niet beseffen is dat een zaak openen.
VIDEOPRESENTATIE 2, CONCEPTONTWIKKELING Naam: Faustina Maia Gomes Rebelo Goncalves Studentnummer: Opleiding: Ad ondernemen Klas: 1F Docent: Evers,
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 2 People.
Transcript van de presentatie:

DIVERSIFICATIE binnen de catering Stefan Van Daele

De fundamenten van een goede catering Ergernissen van de klant Diversificatie  F&B outlets Toekomst/aanpassing Wat wil de consument in de toekomst

De grondbeginselen van een kwalitatieve voeding

Ergernissen van de klant: Een slechte hygiëne Een onvriendelijke bediening Onoplettende medewerkers Ongevraagd drankjes bijvullen Te weinig ruimte Lauw of koud eten Gerechten of dranken niet beschikbaar Te luide muziek of algemene overlast Te vertrouwelijke omgang 10.De rekening klopt niet

DIVERSIFICATIE  de verschillende F&B outlets Verschillende manieren van aanbieden van voeding Andere concepten Doelgroepen met andere noden * patiënten * bezoekers * personeel

BISTRO +-1200 middag maaltijden

BISTRO

BISTRO

BISTRO 575 zitplaatsen

BISTRO

BISTRO

De koffiebar: VIVA SARA Ruime koffiebar met beleving door een professionele barista. Ook hier diversiteit met o.a. artisanale limonades en koekjes De Starbucks van Kortrijk +-80000 tickets 3.25 barista fte Aanwezigheid van de klassieke viennoiserie, mogelijkheid om koffie mee te nemen.

BBW Dialyse/Neuro  diversifiëren Zoutloos, geen kaliumchloride Is dit nu de juiste/ideale oplossing voor geriatrie ? Spoed en dagziekenhuizen hebben er ook ééntje  flexibiliteit

Vending beste renderende m²

Een supermarkt Daar er niet extra voor de reclame betaald werd spreken we de naam express niet uit ….. (maar ik heb toch niet gezegd dat het carrefour is) De enige F&B outlet die wij niet zelf uitbaten

Regeneratiewagen middagmaal +-350 000 maaltijdenmomenten x 3

Regeneratiewagen Keukens die bereide maaltijden maken: assembleren Samengesteld op basis van smaak, nutritionele waarde, kostprijs, variatie, … Direct verbruikt na bereiding of bewaard (koelen, vriezen, drogen, …) Regeneratie van bereide gerechten opwarmtechnieken Contact warmte-(warme lucht)

Pluspunten gebruik regeneratiekar Instelling per afdeling Conform HACCP Koud blijft koud, warm blijft warm >65°c binnen 1 uur Opdienen >60°c tot 30 min na openen kar. Gelijkmatige en geleidelijke warmteverdeling = betere kwaliteit

T°meting warme maaltijd

T°warme maaltijd, ingave in registratieprogramma

De jaren van Ja komen eraan Toekomst/aanpassing Nu technologie werk en privéleven in elkaar overlopen, zien we foodservice (retail) veranderen. Formules en concepten worden gestretched om de werkende professional met zijn fluïde dagritme te ontzorgen. De jaren van Ja komen eraan In plaats van nadenken gaan we vooruit denken. Het tijdperk van de Ja-jaren is aangebroken. We zeggen ja tegen de proteïne-flip, ja tegen vers, lokaal en seizoensgebonden koken, ja tegen kortere voedselketens en ja tegen een eerlijke prijs voor boeren die streven naar smaak. Ja tegen no-waste keukens, ja tegen beter vlees, ja tegen low alcohol-drankjes, ja tegen minder suiker, vet en zout. Maar ook ja tegen indoor-farming, ja tegen big data die persoonlijke en betere foodkeuzes mogelijk maken.

Van renderen met smaak naar Rekenschap afleggen NO PLANET B Van renderen met smaak naar Rekenschap afleggen Het was ooit simpel in horeca en foodservice. Er was een wereld op het bord op het bord en een wereld buiten het bord. Die twee hadden weinig met elkaar te maken. Wat op bord lag moest lekker zijn. Het moest verleiden, anders zijn dan gasten thuis gewend waren. En het moest geld opleveren. Maar de gast verandert. De wereld buiten het bord begon zich te bemoeien met het eten op het bord. Of we het nu leuk vinden of niet, de culinaire naïviteit van vroeger kan niet meer. We moeten rekenschap afleggen. Is ons menu ook goed voor onze persoonlijke en onze planetaire gezondheid. Punt. Obesitas, verlies van biodiversiteit, klimaatopwarming: we kunnen onze ogen niet meer sluiten voor de negatieve gevolgen. Ons productie- en consumptiepatroon moet kantelen en onderdeel worden van de oplossing. There is no planet B.

ZIEKENHUIS GELDERSE VALLEI AT YOUR REQUEST ZIEKENHUIS GELDERSE VALLEI Patiënten bestellen tussen 7u-18.15u eten en drinken Levering binnen 45 min Menu management systeem diëtisten inzage & advies Eiwitrijke producten om ondervoeding tegen te gaan Minder afval, personeelskost ↑

FINGERFOODS Opnieuw zelfstandig eten Meer eten & plezier terugwinnen Verse producten + minder bindmiddel Portie met aardappel, groente en vlees/vis streefdoel

Wat wil de consument in de social catering vandaag en in de toekomst

De basisverlangens volgens de consument 1. Gezonde voeding. 2. Gezelligheid. 3. Toegankelijkheid. 4. Personalisering. 5. Lokale voeding. 6. Biologisch en fairtrade 7. Nieuwe smaken. 8. Foodsharing. 9. Digitaal. 10.Feedback. Enquête  2 grote groepen jongeren en ouderen 18-tot 79 1 Beide groepen belangrijk /ik hou me bezig met gezonde voeding  ouderen meer/ veel moeite  vooral jongeren vinden het veel moeite 2 beleving 3 op ieder moment van de dag 4 men zal het graag zelf samenstellen 5 regionale componenten meer aandacht voor 6 dit word reeds geruime tijd als en belangrijke topic aanzien maar men wil er niet echt meer voor betalen 7 staan we open voor nieuwe smaken  Belgische keuken tov wereld keuken 8 de hype vanuit de vakantie sfeer zet zich verder  meer en meer terug te vinden 9 verdere evolutie van het digitaal kiezen bij kinderen op vakantie blijkt nogal veel de eerste vraag te zijn” is er wifi?” 10 de consument vind het zeer belangrijk zijn feedback te kunnen geven vb periodieke enquete in de bistro Happy or not totem  2 smileys en tot slot onze ombudsman

Wat hebben we vandaag geleerd? Herinner u de ergernissen van de klant De basis verlangens van de klant De klant is en blijft de KONING

Bedankt