Instrument om teamwerking tegen het licht te houden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
Advertisements

Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Reflecteren over het zorgbeleid van de school
Grote en kleine kwaliteit
De ontwikkeling van de 7 competenties
Realisatie kindcentrum
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
Verantwoordelijke Leni.
Het ontwikkelingsperspectief
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Pastoraal op school.
MBO passend onderwijs
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
MULTI DISCIPLINAIR OVERLEG
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Basisondersteuning ‘het geheel van preventieve en licht curatieve interventies die binnen de school planmatig worden uitgevoerd en is het fundament van.
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Begeleidingsplannen GGZ
Taalbeleid.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Mentor Andrea. Doel : Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Naam workshopleiders Naam workshop Naam instelling Kies Kleur in Groen Workshop Diversiteit Aequor 31 oktober 2012 Kies Kleur in Groen Wij, zij, hen en.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Op school en in de scholengemeenschap
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
Personeelsleden / onderhoudsmedewerkers / … School … Datum …
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Experten in de derde graad Proefproject
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Hoe versterken we de ondersteuningscapaciteit van scholen?
Johan van de Watering en Gerard Kusters
ondersteuningmodel sessie drie: ondersteuningsteams
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016.
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Verwelkoming Dag van het Secundair Onderwijs
Persoonlijk Leiderschap
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Betrokken ouder, tevreden ouder
ONDER WIJS CENTRUM GENT
Inleiding campusvoorrang
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Instrument Team Intervisie
Workshop – teamgroei begrijpen
Fleximatrix.
Workshop – ambities delen
CRISISTEAM ZOV.
Team charter Instrument.
Workshop – Rollen en verwachtingen binnen het team
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Workshop Afspraken maken
TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Instrument om teamwerking tegen het licht te houden Teamintervisie Instrument om teamwerking tegen het licht te houden

1. Onze opdracht (of betekenisvolle werk) kennen

Onze opdracht Realiseren van de 4 kernopdrachten voor onze leerlingen van de eerste graad binnen de visie van de school

Onze opdracht – wat wij beogen te realiseren

Team Charter Opdracht - Missie Prioriteiten - Ambities Rollen en Verwachtingen Afspraken en Regels Persoonlijke Relaties

Intervisie: we werken volgens onze visie Kinderen kunnen hun talenten benoemen en wij oriënteren hen vanuit hun talent en niveau Wij hebben een gedeelde visie over hoe onze leerlingen leren en wij streven met de leerlingen dezelfde doelen na Wij bouwen rond onze leerlingen een coöperatief netwerk uit van duurzame relaties (ouders, CLB, buurtwerk, …) Wij zorgen samen voor onze leerlingen zowel preventief als curatief. Voor wie nodig stellen wij samen een handelingsplan op 1__________2_________3_________4____________5 Uiterst ontevreden uiterst tevreden

2. Ambities delen

Intervisie: onze neuzen staan in dezelfde richting Wij hebben samen één of enkele waardevolle ambities voor onze leerlingen geformuleerd waardoor wij onze kernopdrachten nog beter kunnen vervullen. Wij evalueren regelmatig of wij vorderingen maken in het bereiken van onze ambitie 1__________2_________3_________4____________5 Uiterst ontevreden uiterst tevreden

3. Rollen en verwachtingen

Intervisie: wie doet wat is duidelijk Het team heeft alle bevoegdheden die nodig zijn om het werk goed te doen In ons team weet iedereen welke taken hij moet opnemen voor het uitvoeren en het organiseren van de 4 kernopdrachten De taken zijn evenwichtig verdeeld in het team De verwachtingen naar elkaar toe zijn duidelijk geformuleerd Iedereen neemt zijn individuele verantwoordelijkheid op en we spreken er elkaar over aan (rollen bespreken – afspreken – aanspreken) Er is afstemming met de partners (leerlingen, ouders, CLB, brede school, …) waardoor de samenwerking optimaal verloopt 1__________2_________3_________4____________5 Uiterst ontevreden uiterst tevreden

4. Afspraken en regels

Intervisie: het team is goed geregeld Goede systemen ondersteunen de samenwerking (evaluatie-, planning-, didactische werkvormen, …) Het team durft anders werken door bestaande werkvormen in vraag te stellen (vakoverschrijdende projecten, co-teaching, …) Het team heeft zinvol overleg en iedereen is op elkaar afgestemd Het team krijgt feedback en is er op uit om continu te verbeteren Waar nodig zijn er afspraken om over de teams heen samen te werken (overleg, regels en procedures, …) 1__________2_________3_________4____________5 Uiterst ontevreden uiterst tevreden

5. Persoonlijke relaties

Intervisie: ons team werkt veilig en professioneel samen Spanningen in het team zijn niet bedreigend maar zijn opportuniteiten om goede afspraken te maken Diversiteit en authenticiteit wordt in ons team gewaardeerd In ons team ondersteunen we elkaar professioneel maar ook persoonlijk In ons team spreken we over (on)gewenst gedrag, bespreken wij het, maken wij afspraken en spreken wij elkaar hierover aan 1__________2_________3_________4____________5 Uiterst ontevreden uiterst tevreden