Kennissessie ‘Samen naar een groter publieksbereik’ - 14 juni 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cliëntenraden en Veiligheid
Advertisements

Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Je bent wijs als je van ieder mens leren wilt.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Welkom. Wat gaan we doen? • Data leren gebruiken als startpunt van verhalen • Naar de IATI set kijken van buitenlandse zaken.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
KJB > Commissies PR-commissie Sub-commissie Bekendheid KJB ‘Idee’ KJB te presenteren als een ‘virtule onderneming’ die als partner/leverancier kan optreden.
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤
HGW sessie 8 Implementatie Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
TRUDY BEKS EVENTS AND MORE
Onthaal Nieuwe gouwers Verbond Gouw.
2. Communiceren met pubers
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Presentatie studiecoaching
Basis communicatieplan
Tweede wereldoorlog.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
ROC dag Alfa College Taco Groenhuis.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Presenteren en communiceren
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Stavaza.  Wat en waarom?  Wie?  Oproep nationale Archeologiedagen.
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
Solliciteren: wat wil ik?
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Rotterdam, cultuur en publiek in kaart gebracht
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 8 Onderdeel : communicatie.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Werk maken van Diversiteit in Rotterdam Woonstad Rotterdam.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Startbijeenkomst Stimuleringsprogramma Gezond in de Stad Marianne Donker directeur Publieke Gezondheid ministerie VWS Den Haag, 19 juni 2014 Alles is.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
YELLOW BIJ DE GEMEENTE GRONINGEN 2 JUNI zzp’ers voor Nieuw !
Meer communiceren met een klein budget
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Vrouw zoekt man Door onze werkwijze is Liever prive één van de snelst groeiende dating sites van Nederland en dagelijks zijn er vele nieuwe aanmeldingen.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Kan je zien of iemand holebi is?
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Flexibel opleiden Beatrijs de leede (onderwijskundig adviseur)
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Cultuurvrienden De betekenis van vrienden in de cultuursector, een pilot in Tilburg Henk Vinken Werkconferentie Publiek! ‘s-Hertogenbosch.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Niet praten over maar met burgers en cliënten
MARKANT centrum voor mantelzorg
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Political Communication & Journalism
Duurzame inzetbaarheid
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Marketing & Management
WIJKCAFE LEEFBAARHEID EN VEILIGheID OKTOBER 2017
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Ook wij als Wijkracht!?.
Bibliotheek en erfgoed
Welkom in Leuven Noord Ga op zoek naar het blad van jouw partnergroep (lokale besturen, beroepsbeoefenaars, diensten en centra, ggz-partners, erkende verenigingen.
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Kennissessie ‘Samen naar een groter publieksbereik’ - 14 juni 2018

Vraaggesprek cultuurplaninstellingen Ruud Visschedijk Directeur Vinod Singh Communicatie Ivo Kuijf Adviseur Marketing Was de samenstelling van je publiek wat je ervan verwachtte? Wat ga/kun je hier intern mee? Hoe kan het je verder helpen? Wat voor kansen biedt deze kennis je organisatie? Voor wie denk jij een interessante partner te kunnen zijn en waarom? En wie –denk je- is een interessante partner voor jou en waarom? Vooraf hebben wij natuurlijk deze mensen geselecteerd en benaderd en gevraagd of zij het plaatje van hun instelling willen delen of niet, maar het kan ook zo zijn dat ze alleen mondeling de meest opvallende dingen vertellen zonder dat ze de cijfers hoeven te tonen. Vinod: verdeling binnen/buiten Rdam (meer bezoekers van buiten Rdam dan verwacht), al een heel gemeleerd publiek vanuit kaartverkoop gegevens. Zal waarschijnlijk alleen nog maar versterkt worden als ook kaartverkoop aan de deur en gratis events meegenomen worden. Geinteresseerd in verbredende samenwerkingen, ofwel buiten de sector. Bv. IFFR (heeft eenzelfde state of mind, ontdekken, nieuwste topproduct brengen). De Rdamse muziekscene werkt al heel intens en succesvol samen. Ivo: interessant om te vragen naar verschil bezoekers en leden (laatste is veel diverser, eerste lijkt om ‘standaard publiek’. Ook vragen in de zaal: wat vonden de aanwezigen van hun eigen plaatje? Waren er grote verrassingen?

Dateschema Probeer te ontdekken waarom je aan elkaar gematcht bent. Eigen keuze of je dit wilt doen door je eigen plaatje op tafel te leggen. Uitnodiging om met elkaar in gesprek te gaan.

Overall resultaten We zien dezelfde verdeling als bij de publicatie in 2015: sommige groepen zijn over- en andere ondervertegenwoordigd. Eerste tipje van de sluier. Zo’n 70 instellingen leverden data aan, slechts enkele niet.

Overall resultaten Kleine verschillen tussen de sectoren: De Stadse Alleseters zien we het meeste bij de festivals. Kleurrijke Knokkers met name bij zelf actief / talentontwikkeling en musea. Gezelschappen scoren het hoogst op Elitaire Cultuurminnaars en Klassieke Kunstliefhebbers.

Verschillen per instelling Anoniem, maar om de spreiding te laten zien. Iedereen heeft zijn eigen kerndoelgroep.

Volgende stappen In de zomer door met de analyses overall. Bv. nieuwe toetreders vs. oud gedienden, per genre, wat gebeurt er als we de grootte van de instellingen laten meetellen, etc. Kwalitatief onderzoek naar de non-attenders door bureau Labyrinth. Ontwikkeling van een overkoepelend dashboard, door iedereen te raadplegen. Verdiepende analyses Museumjaarkaart voor musea en Rotterdampas.

Terugkoppeling Directeurenoverleg in oktober: eerste presentatie van resultaten op totaalniveau. Volgende grote kennisbijeenkomst: 15 nov. Uitkomsten kwalitatieve onderzoek Lancering overkoepelend dashboard

Kwalitatief onderzoek non-attenders Eline Huiberts Onderzoeksbureau Labyrinth We lichten kort het doel, de vraagstelling en de aanpak toe. En stellen het publiek vervolgens de volgende vragen:   Op welke plekken moeten we volgens jullie enquêteren om jullie ‘niet-bezoekers’ te bereiken? Over welke onderwerpen zouden we de doelgroep wat jullie betreft moeten bevragen? In de mentimeter, om direct de feedback te verzamelen.