Inhoudstafel LOGBOEK Eigen opvoedingsproject Identificatiegegevens

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kleuterparticipatie: netoverstijgende CLB-ervaringen • Kleuters als prioritaire doelgroep • CLB-begeleiding: drie invalshoeken: • Schoolondersteuning •
Advertisements

Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Informatieavond 22 april 2013
functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Sint-Donatusinstituut Middenschool Merchtem
Recente evoluties inzake zorgzaam omgaan met kinderen Het ganse schoolteam werkt aan een zorgbeleid binnen een schooleigen context Gilbert Van Den Abbeele.
Logical Framework Approach
Met het team onderweg naar gedragen hulpverleningstrajecten
MULTI DISCIPLINAIR OVERLEG
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Taalbeleid op school: in de leer bij Brussel?
Zelfevaluatie i.k.v. GOK-beleid
Brede school in Berkenbos
Frank Vandenbroucke 17/02/06
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
DPB Fysica Gent.
ZORGLIJN: STRUCTUUR I. Waarnemingsfase II. Diagnostische fase
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst - Brugge.
Functiebeschrijving godsdienst inspecteurs-adviseurs r. -k
Informatieavond 30 augustus De visie Op De Gabrie Mehenschool geloven we in het talent van ieder kind. Pedagogisch We zien de groep als het sociale.
Workshop: Sociale Mix in het SO. Sociale Mix: Definitie.
GOK in de bijzondere bepalingen Inspiratie- en begeleidingsdocument VCLB- project kansenbevordering.
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Loopbaanbegeleiding Inforonde voor de personeelsleden
Bijeenkomst GMR dinsdag 12 oktober GMR GMR De GMR doet er toe !!!De GMR doet er toe !!! Positie Positie Werkwijze Werkwijze Doel Doel.
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
GELIJKE ONDERWIJSKANSEN
TIENERZWANGERSCHAP BINNEN DE SCHOOLCONTEXT IVIO Binnenhof Gent
Bakens voor een tweede cyclus scholengemeenschappen basisonderwijs Visietekst: Marc Van den Brande, VVKBaO Begeleidingstraject SG 2011 DPB-Mechelen-Brussel.
Het voortgangsbezoek Inspectie Basisonderwijs schooljaar
Leerlingbegeleiding in de eerste graad
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
Z.E.G. – een kans op meer en beter?
Op school en in de scholengemeenschap
Netwerk coördinatoren VZ
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Vandaag kampioen in wiskunde, morgen ook in gelijke kansen
OPERATIONELE DOELEN MET MEETBAAR RESULTAAT Jongeren laten schitteren.
BaSO-fiche regio Gent ‘Zorg’ gedragen door basisonderwijs & secundaire onderwijs.
Naar een gezondheidsbeleid met gezond verstand werkgroep gezondheidsbeleid DPB Gent.
1 Een zaak van iedereen, een taak voor iedereen! GOK³- I Informatieronde voor opstartende GOK – scholen (2)
Een zaak van iedereen, een taak voor iedereen! GOK³- I Informatieronde voor doorstartende GOK – scholen.
1 Een zaak van iedereen, een taak voor iedereen! GOK³- I Informatieronde voor opstartende GOK – scholen (3)
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
IKC Klarendal.
Een zaak van iedereen, een taak voor iedereen
monumenten- en erfgoedraad 1 De MONUMENTEN- en ERFGOEDRAAD een motor in het gemeentelijke CULTUURBELEID van Borgloon.
Meerwaarde van samenwerking LOP Diest Oa in detecteren en oplossen van gekende en onverwachte problemen van anderstalige nieuwkomers.
7 de specialisatiejaar kinderzorg Toelichting bij AD5.
OUDERRAAD.
ondersteuningmodel sessie drie: ondersteuningsteams
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Het omgevingsboek van de school (en het inschakelen van experten)
het katholiek basisonderwijs
het katholiek basisonderwijs
GOK-NWD 4 Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted (A. Einstein) GOK-NWD.
Scholengemeenschappen Heilig Kruis – Sint-Nicolaas BaO
15 oktober 2014 KCD SOL.
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Godsdienst in afstudeerstage
GOK in BuO Korte geschiedenis
Opvolging Rondetafel kinderarmoede
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Recente evoluties inzake zorgzaam omgaan met kinderen
GOK voor ‘starters’ 29/10/2019 GOK-starters.
Transcript van de presentatie:

Inhoudstafel LOGBOEK Eigen opvoedingsproject Identificatiegegevens ‘Brede zorg’ uit SWP Beginsituatieanalyse GOK Uitgeschreven visie GOK Plannen van concrete acties voor GOK Evaluatie en opvolging Samenwerking met externen

Eigen opvoedingsproject Schooleigen christelijke identiteit Degelijk en samenhangend onderwijsinhoudelijk aanbod Stimulerend opvoedingsklimaat en een doeltreffende aanpak Ontplooiing van ieder kind, vanuit een brede zorg School als gemeenschap en als organisatie

Identificatiegegevens Schoolbevolking : leerlingengegevens uit je schoolanalyse Toegekende lestijden GOK Aanwending van de lestijden per niveau Nominatief toegewezen ambten en taakomschrijving

‘Brede zorg’ uit SWP

Beginsituatieanalyse GOK

Uitgeschreven visie GOK

Plannen van concrete acties voor GOK Lijst van gekozen doelen GOK Planning acties GOK per thema Leerlingenniveau Leerkrachtniveau Schoolniveau Overzicht acties van de niet-prioritaire thema’s

Evaluatie en opvolging Evaluatie a.d.h.v. instrumenten Verslagen en overleg Nieuwe afspraken Bijsturingen Uitdieping van de thema’s

Samenwerking met externen Pedagogische begeleiding Nascholing CLB Andere instanties