Digispel Level.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

Mijn gegevens op het web!?
Introductiebijeenkomst
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
Door: Karlijn, Amber & Stefani. H23.
Weer zo‘n zware dag vandaag … ?
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
om deze presentatie uit te voeren
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Matteus 18: 2- 6 Hij riep een kind bij zich, zette het in
FAR CRY 3GAMING “speel een game uit de top 100 een aantal uur”
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
RAAR of WAAR Mediabegrip week 41/42.
Solliciteren: wat wil ik?
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Het belang van voorlezen
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Talent in Ontwikkeling
Informatie over Vanzelfsprekend voor een deelnemer en/of naastbetrokkene bij een zorgboerderij.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Oog voor de ander, oog voor jezelf
Fidget Spinners Mediabegrip week
doe de test. Eerlijk invullen.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Pokémon Go Mediabegrip week
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
Vloggers en volgers ga naar de volgende dia.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Matteüs 5:1-16 Jezus zag heel veel mensen naar hem toe komen.
Covey trainingsavond.
Nee Zeggen!.
Beeld magazine.
GROEP 1 – TALENT CRUSH.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Slaap wanneer je het nodig hebt...
Voel je wel in je vel !.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Digispel level.
Digispel level.
Digispel Level.
Prioriteiten stellen.
Digispel Klik op next om verder te gaan.
Appverbod Mediabegrip week
Digispel Level.
Digispel level.
Zichtbaarheid Creëren
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
<naam bedrijf> & <naam school>
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
volgende bladzijde terug
Images avec sagesse Ppsx-meta.
Digispel Level.
Transcript van de presentatie:

Digispel Level

Level 2: It’s all in The Game Level 2: It’s all in The Game! Vergeet niet de diavoorstelling te starten, anders werken de linkjes niet. In dit level kom je meer te weten over welke spelsoorten er zijn. Je gaat dieper in op games als een vorm van ‘leuk werk’. Je bekijkt een filmpje over wat je leert van games spelen. Je leert meer over de betrokkenheid bij het spelen. Je leert over de risico’s van teveel gamen. Tussendoor staan missies voor je klaar.

Een overdenking… Klik op de Next button, lees de quote* die er staat en ga vervolgens REAL TIME naar je missie. *De quote is van Brian Sutton-Smith, spelpsycholoog. Zijn tekst is opgemaakt in de app Quozio.com. Met de app Lightshot is een screenshot gemaakt en als afbeelding opgeslagen en in de dia geupload.

Bron: McGonigal, J. (2011). Reality is broken: Why games make us better and how they can change the world. Penguin. (p.42). Brian Sutton-Smith is spelpsycholoog. De quote is gemaakt met de app Quozio.com. Vervolgens is een screenshot gemaakt met de app Lightshot en als afbeelding opgeslagen.

Level Mission card Nel heeft missie #5 voor je klaar staan. Ga naar de bijbehorende mission card en speel de missie. Succes! Algemeen format voor in de presentatie

Level 2: It’s all-in the Game! Mission card #5 Brian Sutton-Smith is spelpsycholoog en zei eens: “Werken is niet het tegenovergestelde van spelen. Dat is depressie.” (McGonigal, 2011, p.42). Tijdens het spelen van games ervaren we juist het tegenovergestelde: we nemen vrijwillig deel aan een activiteit waar we opgewekt en met energie aan deelnemen en genieten. M.a.w.: gamen is de directe tegenhanger van depressie (p.43). Ben jij het eens met deze opvatting? Deel je mening in de verhalen op de Digispel Community (ClassDojo). Reageer op de reacties van anderen, denk aan de netiquette. Neem je reactie(s) ook op in je portfolio.

Games zijn leuk werk! Geloof me, games maken ons in principe blij! Ze helpen ons onze energie en volledige aandacht te richten op iets waar we goed in zijn (of steeds beter in worden) en dat heel erg leuk te vinden! Vraag jij je af welk werk het leukst voor jou is? Sommige mensen blijven met plezier hun hele leven één soort werk doen. Anderen hebben regelmatig afwisseling nodig. Zo is dat ook met games. Gelukkig valt er in soorten games veel te kiezen, zoals je ziet, klik hier. Nel heeft er een opdracht bij, klik op next. http://www.gamenisgoed.nl/alle-soorten-games/

Klik op de Next button en ga REAL TIME naar je missie. Aan de slag Klik op de Next button en ga REAL TIME naar je missie.

Level Mission card Nel heeft missie #6 voor je klaar staan. Ga naar de bijbehorende mission card en speel de missie. Succes! Algemeen format voor in de presentatie

Level 2: It’s all-in the Game! Mission card #6 Welke spelsoort en welk spel speel jij het liefst? Maak een #Selfie met je favoriete spel en neem deze afbeelding op in je portfolio o.v.v. mission card nr.

Leerwerkplek Games zijn een vorm van werk waar je echt wel iets van leert. Zoals wat? Daarover gaat het volgende filmpje. Klik hier of op de afbeelding om deze te starten. https://schooltv.nl/video/mr-right-gamen/

Terugblik Je bent hard op weg om ook deze missie te voltooien. Wees eens eerlijk: voelde het doorlopen van de missies tot nu toe als “hard werken”? En deed je de opdrachten omdat “het moest”? Of beleefde je er juist veel plezier aan?

Bron van flow Een Amerikaanse gelukspsycholoog onderzocht het gevoel van “intense, vreugdevolle betrokkenheid” (p.52). Hij noemde dat FLOW. Het is een bekend woord onder gamers. Gamers en games hebben zo hun eigen taal. Ben jij een beetje thuis in deze wereld (of bereid om dat te worden?). Test jezelf m.b.v. een minigame in de app Learningapps. Klik op deze link. Werkt de link niet, ga dan tijdelijk uit de dia en lees de opdracht in het notitievak onder de dia. Bron: McGonigal, J. (2011). Reality is broken: Why games make us better and how they can change the world. Penguin. (p.52). Test in Learningapps.org via https://learningapps.org/3034459 De opdracht is: wat is de betekenis van de volgende woorden? Armor Camper RPG Karakter LAN-party Noob Flow Bot IRL Quest Clan

Gameflow Zit je zelf nog voldoende in de gameflow? Test het in dit Funny Gaming Moment! Nel speelt voor Pacman. Klik op Nel en speel het spel. Je mag jezelf natuurlijk belonen met de ingrediënten en het uiteindelijke resultaat. Geniet ervan! Original Pacman appeltaart in Scratch via https://scratch.mit.edu/projects/150612675/ met dank aan minor deelnemers Jan Willem Maassen van den Brink, Diederik Loonstra, Harry van Gerrevink.

Level completed SUPER van je, je hebt dit level uitgespeeld! Wat een toewijding heb je getoond. Geef jezelf 5 XP extra voor betrokken wilskracht en belangstelling voor het spelen van games! Weet je hoe game designers zo’n moment noemen? FIERO! Dat is een term die afgeleid is uit het Italiaans en wordt gebruikt voor het gevoel als je tegenslag hebt overwonnen. Maar voordat je de verdiende medaille voor het behalen van dit level in ontvangst gaat nemen, willen we je vragen nog even “aan de lijn” te blijven. Voor het GAME-ME-NIET-REGISTER. Klik op Next. Ga naar de Cospaces wereld via https://edu.cospaces.io/Universe/Space/oyUTTXX2bVLyKPxEpQtuTS

Game verslaving Op het moment zelf is FLOW opbeurend. Je voelt je er geweldig door: vol energie, opgewekt, beter dan ervoor. Maar juist doordat je zo extreem betrokken bent geweest, kan het je volledig uitputten. Zowel lichamelijk als geestelijk. Flow en fiero zijn niet oneindig in stand te houden, ook al wens je niets liever. Teveel flow kan leiden tot een geluksburnout, teveel fiero tot verslaving. Belangrijk is op dit moment dat je het gevoel hebt van zowel de gamewereld te genieten als ook het echte leven te vieren (met vrienden, familie, of je liefste naasten). Nel heeft nog een laatste opdracht voor je. Bron: McGonigal, J. (2011). Reality is broken: Why games make us better and how they can change the world. Penguin. (p.61).

Klik op de Next button en ga REAL TIME naar je missie. Aan de slag Klik op de Next button en ga REAL TIME naar je missie.

Level Mission card Nel heeft een verplichte missie #Gameverslaving voor je klaar staan. Ga naar de bijbehorende mission card en speel de missie. Succes! Algemeen format voor in de presentatie

Level 2: It’s all-in the Game! Mission card #gameverslaving Bekijk het volgende filmpje over gameverslaving, klik hier. Stel dat jij een spel over game verslaving zou mogen maken. Wat wordt je script? Beantwoord de volgende vragen: Wat wordt de naam van je spel? Wat is het doel van het spel? Voor wie heb je het spel gemaakt (doelgroep)? Welke spelvorm/spelsoort is het? Geef een korte omschrijving van de game. Bewaar je script (= spelconcept) in je portfolio. Filmpje via https://www.youtube.com/watch?v=lHnUj_YQPpg

(en super dat je voor zilver gaat Einde van dit level Gefeliciteerd met je bronzen medaille! (en super dat je voor zilver gaat in het volgende level!)