Bijeenkomst Vrijgevestigde Zorgaanbieder

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Functioneel Ontwerp Transitie Jeugdzorg Zuid-Holland Zuid Zorg voor Jeugdigen
Advertisements

Decentralisaties maken e-facturatie nog interessanter.
Model-handelingsprotocol AMHK 10 uitgangspunten
Onderzoek kwetsbare gezinnen de noodzaak tot ontschotting
Kinder- en jeugdpsychotherapie en jeugd-ggz na de transitie © 2013 Vereniging voor Kinder- en Jeugdpsychotherapie –
“Specialistische” zorg
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
Ons doel Bestaande en nieuwe cliënten en hun mantelzorgers tijdig en goed laten weten waar ze aan toe zijn. Inwoners van Lelystad correct en laagdrempelig.
Verbinden van zorg en onderwijs
GGZ Netwerkbijeenkomst Midden Limburg 26 juni
Stand van zaken & Beheersstructuur
Raadsinformatie avond Sociale Wijkteam
Communicatie met ouders
Transitie jeugdzorg: waar ging het ook alweer over?
Inkopen & Aanbesteden bij Zaanstad
Administratieve lasten (AL) 19 mei Opzet 1. Introductie 2. AL en kwaliteit 3. VWS Actieplan AL 4. Programma Verspilling 5. AL en de Uitwisseling.
Regionale Aanpak Kindermishandeling Landelijke uitrol In opdracht van het programmaministerie Jeugd en Gezin Uitvoering: Nederlands Jeugdinstituut Utrecht.
Inkoop jeugd Lekstroom 2016
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Toegang Jeugdhulp Zutphen
Vierde voortgangsrapportage Implementatie Jeugdwet.
Verpleegkundig redeneren
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Inrichting sturing en bekostiging Werkgroepinzichten vertalen naar de praktijk.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
2015….en dan? Informatie over werkprocessen voor aanbieders van hulp aan jeugd in de regio Zuidoost Utrecht.
Inkoop begeleiding, dagactiviteit & kortdurend verblijf Jeugdwet & Wmo 2015 MO Groep.
Cliëntenparticipatie Transitie jeugdzorg in de praktijk Zwolle, 3 april 2013.
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Resultaten werkgroep integrale bekostiging Bijeenkomst GGZNederland woensdagmiddag 9 maart.
Contractering (regionale) jeugdzorg per 1 januari april 2016
Het CJG team in de wijk CJG teams aan de slag! Verbinden preventief jeugdbeleid, Jeugdzorg en Passend onderwijs Presentatie is ontwikkeld door:  Ans Hermans.
Aanbieden van de sociale kaart. Aanleiding * Veel hulpvragers weten niet waar ze terecht kunnen; * Ambtsdragers, pastoraal werkers negeren signalen, omdat.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Bijeenkomsten met opvoedkundige thema’s. Aanleiding Ouders hebben behoefte aan kennis, delen van ervaring en versterken van opvoedvaardigheden. Bijeenkomsten.
Samenwerking leerling, school, ouders. Programma uurWelkom; terugkoppeling opbrengsten vorige ouderavond; presentatie over het cultuurprofiel.
 In de gemeente Westerveld waren er signalen dat jongeren in de leeftijd 13 t/m 16 jaar experimenteren met soft en hard drugs. Merendeel van deze jongeren.
Transities sociale domein VV Uitleg Introductiefilmpje roltraproltrap Kanteling Het gesprek Begrippen.
Kenmerken van de vrijgevestigde praktijken die bij PsyDirect zijn aangesloten: Lokaal verankerd Laagdrempelig Snel (korte wachttijd) Klantvriendelijk Persoonlijk.
Gemeente bepaalt wie zorg krijgt \ 6. Toelaten nieuwe aanbieders op de markt of afspraken maken bestaande partijen Ingrediënten sturingskader jeugdzorg.
Transformatie Jeugdhulp Informatiebijeenkomst vrijgevestigden Amsterdam,19 april 2016.
Model kwaliteitsstatuut ggz Hoe wordt de ggz beter en transparanter? Dag van de Vrijgevestigd Psycholoog.
Participatiebijeenkomst Donderdag 23 februari 2017
psychische zorg voor kinderen en jeugdigen
Innovatie diensten en (resultaat)financiering Terugkoppeling vanuit de werkgroep met de stand van zaken.
Verwerving Jeugdhulp 2018 e.v. Marktconsultatie 19 april 2017
In gesprek met de Raad Transitie Jeugdzorg Remko Iedema
Bob van Eerd Voorschoten
Bijeenkomst zorgtafel J&O
1e fysieke overlegtafel
Sturen op resultaat in Jeugd en Wmo
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Uitfasering DBC’s Stap voor stap.
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Integraliteit Jeugd/Wmo/BW
Cliënttevredenheid Harmonisatie metingen cliënttevredenheid in het jeugdstelsel Sessie 2 - d.d. 4 mei 2017.
Hoofd- en onderaannemerschap vanaf februari 2018
De Methodische Aanpak Schoolverzuim
Welkom w.
1e Inkooptafel 2019 Donderdag 7 juni 2018.
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Informatiebijeenkomst zorgaanbieders
De Methodische Aanpak Schoolverzuim
Toelichting Wmo DVO en bijlagen
Vera Jansen – projectleider sociaal teams 15 januari 2018
Annemarie Dam - Kwakman
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
OUTCOME-INDICATOREN WMO
Update Wmo Raad Twents ondersteuningsmodel woensdag 24 oktober 2018
Resultaatgerichte bekostiging?!
Verwevenheid school- en gezinsproblematiek bij thuiszitters
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Bijeenkomst Vrijgevestigde Zorgaanbieder Dinsdag 26 juni 2018

Vrijgevestigde zorgaanbieders (33) !JES jij en scheiden AGNO Cathy Folmer psychotherapeut en coach De Ruijtershoeve drs. S.J. Mous Kinder- en Jeugdpsychotherapeut Educare, praktijk voor psychologie GGZ Christoph Grutsk! Hebe Psychologie Ingeborg Zweers-Meester Nicoline Hoekstra, Praktijk voor kinder- en jeugdpsychotherapie Norden Psychologen Praktijk Oosteinde kinderen en jeugd PCC Joppe, J.H. a Campo-Bekkers Praktijk Asgard Praktijk Carucci Praktijk voor leren en gedrag B.V. Praktijk voor psychotherapie van Rij/maatschap psychiatrie voor kinderen Praktijk voor speltherapie en supervisie Meppel eo PRO, leren & gedrag Psychologen Praktijk Ebbers Psychologenpraktijk Charoëla Psychologenpraktijk dedemsvaart Psychologenpraktijk van der Vinne Psychologenpraktijk10 Psychologie Praktijk BJ Brinkman Psychotherapiepraktijk de Gaaij Fortman Psychotherapiepraktijk Gunning Schiphouwer VoF (Kindzorg Marion) Snijder- Praktijk voor Kinder- en Jeugdpsychiatrie Sterk voor ouder en kind Yarin Jeugdhulp ZO! zorgoplossingen

Agenda Analyse geleverde zorg tot nu toe. Kwaliteit onder verdeeld in: Klachten en klachtenregeling. Privacy protocol en privacyreglementen. Wachttijden en wachtlijsten. Cliënttevredenheid SROI

Analyse geleverde zorg tot nu toe Esther van den Broeke

Financiële feiten eerste 4 maanden 24 van de 33 heeft gedeclareerd in 2018 57% in het midden segment 43% overgangscliënten Profiel 1 2 3 4 5 6 8 9 12 # cliënten 45 155

Kwaliteit Klachtenprocedure Privacyprotocol Wachttijden 27 op de 33 aanbieders heeft een klachtenreglement dat goed te vinden is op de website Privacyprotocol 24 van de 33 aanbieders heeft het privacyprotocol op de website staan Wachttijden 29 van de 33 aanbieders heeft zijn wachttijden zichtbaar vermeld op de website. Opvallend is de grote aantal praktijken met aanmeldstop Cliënttevredenheid 9 van de 33 aanbieders heeft cliënttevredenheid vermeld op de website

Wat valt op. De protocollen zijn in formele taal opgesteld Over het algemeen geen NAW of doorlink naar vertrouwenspersonen Geen klachtenformulieren op de site

SROI Expertisecentrum Social Return (ESR) De opdrachtnemer is verplicht 5% (bij minimaal 200.000 EUR over de gehele contractperiode) van de gefactureerde omzet naar aanleiding van de opdracht aan te wenden aan SROI inspanningen. Het plan van aanpak is gereed en goedgekeurd door het ESR binnen 6 weken na gunning opdracht. Het ESR kan deze termijn verlengen tot maximaal 12 weken. 2 van de 16 aanbieders heeft zijn plan van aanpak voor de SROI aangeleverd (gerelateerd aan de omzet 2017 boven de 30.000 EUR) Contact opnemen met sroi@daarwerkenweaan.nl Bij een contractduur van 7 jaar zit je met een omzet van 30K aan de SROI verplichting. Dat zijn er 15 van de 32 sowieso

Inkooptafel 7 juni 2018 Tijdens de inkooptafel van 7 juni 2018 zijn de volgende punten aan de orde geweest: Raamovereenkomst (AVG) Administratieprotocol Crisis RET Escalatieroute Monitoring Website Toegang en Gezin Het verslag en de presentatie van deze inkooptafel zijn te vinden op de website van het RSJ.

STELLINGEN

Stelling 1 Als een cliënt van mij in crisis komt, is dit de verantwoordelijkheid van de verwijzer (huisarts of wijkteam).

Stelling 2 Als ik een cliënt geen passende zorg kan leveren, kan ik hem/haar weer terugsturen naar de Lokale toegang.

Stelling 3 Het is voor mijn behandeling niet van belang wat er verder in het gezinssysteem of netwerk aan de hand is.

Stelling 4 Ik kan op basis van het gezinsplan en de gestelde resultaten heel goed een prognose maken van welke interventie noodzakelijk is en wat de verwachtte tijdsinvestering is.

Stelling 5 Ik geef individuele behandelingen en de ontwikkelingen in de regio zijn daarop niet van invloed.

Ik heb zorgplicht ook bij crisis. Stelling 6 Ik heb zorgplicht ook bij crisis.

De administratieve last zijn te hoog voor vrijgevestigden. Stelling 7 De administratieve last zijn te hoog voor vrijgevestigden.

Ik bepaal zelf of ik mijn eigen kwaliteit voldoende vind. Stelling 8 Ik bepaal zelf of ik mijn eigen kwaliteit voldoende vind.

Stelling 9 Mijn kwaliteit kan worden getoetst aan het aantal diploma’s en bijscholingscursussen die ik volg.

Stelling 10 Als vrijgevestigde kan ik gezien mijn drukke agenda niet deelnemen aan een werkgroep in de regio.

Stelling 11 Ik heb geen behoefte aan individuele gesprekken met de contractmanagers van de regio.

Stelling 12 Ik voel me geroepen om bij alle bijeenkomsten aan te sluiten omdat deze van meerwaarde zijn voor mijn praktijk.