TIJDSPLANNING Dinsdag Uitleg vragen, PWS en groepen maken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het doen van onderzoek in klas 4
Profielwerkstuk.
Voorlichting 4-HAVO / 5-VWO
Handreikingen Voor de C-kandidaat
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Onderzoeksvaardigheden
Literatuur XL Net even iets verder kijken…. Idee Groepjes van 2 Je schrijft een essay van minimaal 2000 woorden Of je houdt een presentatie van 15 minuten.
Profielwerkstuk1 Profielwerkstuk n MEESTERPROEF over de Tweede Fase n Wetenschappelijk onderzoek n Alle onderzoeksfasen doorlopen n Leren van.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Leesvoorkeurenonderzoek
Onderzoek doen Hoofdstuk 11 Rapportage.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Leerkring POW Fase 4.
Werkstukken en rapporten
Rube Goldberg wedstrijd (kettingreactie)
Leesvaardigheid Hoofdstuk 1 t/m 3
Het maken van een Profiel werkstuk Havo
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Keuzethema: differentiatie
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 3 Hoofdstuk 5 Kwalitatief marktonderzoek Hoofdstuk 15 Rapporteren over marktonderzoek.
Havo – vmbo-t/havo Profielwerkstuk college 3 Methode van onderzoek
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Het onderzoeksverslag
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Emma
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Herle/Holz
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
3F maken van een verslag.
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Emma
Voorlichting klas Welkom (i.h.b. de ouders van de instromers)
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Herle/Holz
Bronnen en onderzoeksvragen
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Emma
Leerling-/ouderavond Lj4 EXAMEN TcPL leerlingen Herle/Holz
INFORMATIEAVOND EXAMENKLASSEN 6v
Mini-onderneming.
Keuzethema: differentiatie
05/09/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (2) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Lezen samenvatten.
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Examenwerkstuk: Maatschappelijk probleem
Examenwerkstuk: Maatschappelijk probleem
Betoog 1e versie Woensdag 19 oktober 2016 SCHM.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Examenjaar & vervolg: Bas van Maanen – Examensecretaris
Profielwerkstuk Drs. L.N.J. (Rens) Kleverlaan MSc (MEd)
PROFIELWERKSTUK KICK OFF PWS VWO 5 – 26 augustus 2019.
INFORMATIE PWS PROFIELWERKSTUK Vwo-6 27 augustus 2019.
Transcript van de presentatie:

TIJDSPLANNING Dinsdag Uitleg vragen, PWS en groepen maken Eindpresentatie: 6 november Uiterlijke inleverdatum PWS + PPT: ………… Aftekenlijst (uitgereikt) Hoofdvraag verzinnen Deelvragen verzinnen  aftekenen (stap 1) Lijst van groepen Reflectie Zou mooi zijn: Plan van aanpak/planning Interview/enquête (wie en vragen)

TIJDSPLANNING Woensdag Uitleg presentatie Planning inleveren  aftekenen (stap 2) Interview/enquête (wie en vragen) Deelvragen (PWS) uitwerken Reflectie Zou mooi zijn: Opzet presentatie vrijdag (PPT)

TIJDSPLANNING Donderdag Uitleg PWS Werken aan stap 1 t/m 3:  Opzet presentatie vrijdag (PPT) MOET af!!!  Aftekenen (stap 3) Lijst van presentaties maken. Reflectie Zou mooi zijn: PWS af en/of interview af.

TIJDSPLANNING Vrijdag Korte presentaties volgens rooster Reflectie + vooruitkijken naar stap 4+5 en 6 -11

Werkstuk eisen 1 Inleiding/aanleiding – hoofdvraag en deelvragen Probleemanalyse of - stelling/aanleiding/inleiding (voorbeeld): - Geen motivatie fictieverslag. - Geen theoretische onderbouwing docent. - Samenwerking met beeldende vorming en drama is motiverend. - Andere taalvakken hebben dit probleem ook. - Geen alternatieve verwerkingsopdrachten op dit moment.

Werkstuk eisen 2 Hoofdvraag: Hoe beoordelen de leerlingen de verwerkingsvormen voor jeugdliteratuur? Deelvragen: 1. Wat is er bekend … Beschrijvend – theorie. 2. Wat is … Beschrijvend – theorie  praktijk. 3. Wat vinden …..verwerkingsopdrachten? Verklarend – praktijk

Werkstuk eisen 3 Indeling profielwerkstuk: Titelblad: onderzoeksvraag (hoofdvraag) + Leerlingen: Leerlingennummers: Klas: School: Dalton Dokkum Datum: Docent(-en): Dhr. Broekman/ dhr. Van der Meij Beoordelaar: Dhr. Broekman Toetseenheid: Profielwerkstuk

Werkstuk eisen 4 Samenvatting. 1. Inleiding (en aanleiding). 2. Onderzoeksvragen (hoofdvraag en deelvragen). 3-5. Deelvragen (minimaal drie hoofdstukken). Een van de deelvragen (meestal de laatste) is een enquête/interview, waarbij je in dat hoofdstuk beschrijft hoe het is gegaan en wat de belangrijkste ‘topics’ zijn (voor de hoofdvraag). De gehele uitwerking verwerk je tot een bijlage. 6. Conclusie: hoofdgedachten deelvragen + kun je op basis van de drie deelvragen de hoofdvraag goed beantwoorden + jullie leerproces kort met argumenten en voorbeelden beschrijven. 7. Discussie: heeft dit onderzoek gebracht wat jullie ervan verwachtten (leerproces: korte beschrijving van jullie leerproces en de uitkomst van dit onderzoek kritisch tegen het licht houden). Referenties (bronvermelding). Bijlage (-n).

Werkstuk eisen 5 Tips: Denk om voetteksten als je in je tekst naar een bron verwijst (Word: invoegen – voettekst). Denk aan een verzorgde en zorgvuldige opmaak en zorg voor een goede taalverzorging). Ongeschreven regel: een hoofdvraag begint niet met ‘waarom…’ (te vaag). Referenties (voorbeelden):  internet: Vakdidactiek: doorlopende hybride leerlijn kunsteducatie. Verkregen op 4 september 2016 van http://www.expertisecentrum-kunsttheorie.nl  literatuur: Nieuw Nederlands (2012). Nederlands leerboek 1 vmbo -t/havo. Groningen: Noordhoff Uitgevers. Laat je profielwerkstuk eerst lezen door een ander voor je het inlevert. Werk effectief samen en verdeel de taken goed. Maak een planning wanneer wie wat afheeft (stap 2 aftekenlijst).

Cijfer Werkstuk Presentatie Onvoldoende Voldoende Goed Herkansing