TIJDSPLANNING Dinsdag Uitleg vragen, PWS en groepen maken Eindpresentatie: 6 november Uiterlijke inleverdatum PWS + PPT: ………… Aftekenlijst (uitgereikt) Hoofdvraag verzinnen Deelvragen verzinnen aftekenen (stap 1) Lijst van groepen Reflectie Zou mooi zijn: Plan van aanpak/planning Interview/enquête (wie en vragen)
TIJDSPLANNING Woensdag Uitleg presentatie Planning inleveren aftekenen (stap 2) Interview/enquête (wie en vragen) Deelvragen (PWS) uitwerken Reflectie Zou mooi zijn: Opzet presentatie vrijdag (PPT)
TIJDSPLANNING Donderdag Uitleg PWS Werken aan stap 1 t/m 3: Opzet presentatie vrijdag (PPT) MOET af!!! Aftekenen (stap 3) Lijst van presentaties maken. Reflectie Zou mooi zijn: PWS af en/of interview af.
TIJDSPLANNING Vrijdag Korte presentaties volgens rooster Reflectie + vooruitkijken naar stap 4+5 en 6 -11
Werkstuk eisen 1 Inleiding/aanleiding – hoofdvraag en deelvragen Probleemanalyse of - stelling/aanleiding/inleiding (voorbeeld): - Geen motivatie fictieverslag. - Geen theoretische onderbouwing docent. - Samenwerking met beeldende vorming en drama is motiverend. - Andere taalvakken hebben dit probleem ook. - Geen alternatieve verwerkingsopdrachten op dit moment.
Werkstuk eisen 2 Hoofdvraag: Hoe beoordelen de leerlingen de verwerkingsvormen voor jeugdliteratuur? Deelvragen: 1. Wat is er bekend … Beschrijvend – theorie. 2. Wat is … Beschrijvend – theorie praktijk. 3. Wat vinden …..verwerkingsopdrachten? Verklarend – praktijk
Werkstuk eisen 3 Indeling profielwerkstuk: Titelblad: onderzoeksvraag (hoofdvraag) + Leerlingen: Leerlingennummers: Klas: School: Dalton Dokkum Datum: Docent(-en): Dhr. Broekman/ dhr. Van der Meij Beoordelaar: Dhr. Broekman Toetseenheid: Profielwerkstuk
Werkstuk eisen 4 Samenvatting. 1. Inleiding (en aanleiding). 2. Onderzoeksvragen (hoofdvraag en deelvragen). 3-5. Deelvragen (minimaal drie hoofdstukken). Een van de deelvragen (meestal de laatste) is een enquête/interview, waarbij je in dat hoofdstuk beschrijft hoe het is gegaan en wat de belangrijkste ‘topics’ zijn (voor de hoofdvraag). De gehele uitwerking verwerk je tot een bijlage. 6. Conclusie: hoofdgedachten deelvragen + kun je op basis van de drie deelvragen de hoofdvraag goed beantwoorden + jullie leerproces kort met argumenten en voorbeelden beschrijven. 7. Discussie: heeft dit onderzoek gebracht wat jullie ervan verwachtten (leerproces: korte beschrijving van jullie leerproces en de uitkomst van dit onderzoek kritisch tegen het licht houden). Referenties (bronvermelding). Bijlage (-n).
Werkstuk eisen 5 Tips: Denk om voetteksten als je in je tekst naar een bron verwijst (Word: invoegen – voettekst). Denk aan een verzorgde en zorgvuldige opmaak en zorg voor een goede taalverzorging). Ongeschreven regel: een hoofdvraag begint niet met ‘waarom…’ (te vaag). Referenties (voorbeelden): internet: Vakdidactiek: doorlopende hybride leerlijn kunsteducatie. Verkregen op 4 september 2016 van http://www.expertisecentrum-kunsttheorie.nl literatuur: Nieuw Nederlands (2012). Nederlands leerboek 1 vmbo -t/havo. Groningen: Noordhoff Uitgevers. Laat je profielwerkstuk eerst lezen door een ander voor je het inlevert. Werk effectief samen en verdeel de taken goed. Maak een planning wanneer wie wat afheeft (stap 2 aftekenlijst).
Cijfer Werkstuk Presentatie Onvoldoende Voldoende Goed Herkansing