26-12-2018 Bijeenkomst 25 mrt 2003 WELKOM OP DE HOGESCHOOL BRABANT “Samen op weg naar een leer-werk traject leraar basisonderwijs voor klassen- en onderwijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over het Voortgezet Onderwijs
Advertisements

Welkom bij PENTA academie
Reflectie-portfolio beoordelen
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
De propedeuse: meer dan een eerste jaar
Realisatie kindcentrum
Waarom de MEL? Toename (na-)scholing leraren masterniveau
Goud in Handen!.
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
De flexibele deeltijd: MODULAIR MET EXTRA’S
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
Praktijkvoorbeeld Vversterk in de Pabo Fontys Pabo Tilburg
Beleidsimplicaties van multicampusonderwijs: besparing, eenheidsworst, of opportuniteit? Ludo Melis & Irene Hermans Dag van het Onderwijs 28 november 2013.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
Academische lerarenopleiding primair onderwijs
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Pabo Netwerkbijeenkomst 9 juni 2006 De pedagogische opdracht van de pabo Betekenisvolle en zinvolle kennis van de pedagogiek.
Pabo Arnhem - Hogeschool van Arnhem en Nijmegen 1 Studiedag talentontwikkeling in het hbo Attent op talent Martine Derks Gerda Geerdink Zwolle,
Doorlopende duale leerweg MBO-HBO ICT bijdrage nummer Hanriette Ruigt Haagse Hogeschool Jan van der Staaij Albeda College.
Ronde 5 van de Ad Hans Daale Leido. De Ad in ons land  Wat is de Ad  Koppeling aan NLQF  Eerste stap in het hbo – dus hoger onderwijs  MBO-4 / Ad.
Wet- en regelgeving 12 mei Waarom? ► Opleidingen zijn gebonden aan lesplaatsen ► Voltijd: op school – stage – projecten elders ► Deeltijd: op school.
Competentieprofiel Docent Nederlands als Tweede Taal
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Opleiden in school 22 juni 2004
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
1 Leren en werken Platformbijeenkomst regio 4 16 april 2007 Claire Freling.
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Een project van de Korengroep
Concretisering Leraar Plus en Onderwijskundig Meesterschap
Kennismaken met schermen
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
“Help mij het zelf te doen”
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Samen werken aan praktijkonderzoek!
NHL Ouderavond 18 maart 2015 Welkom! Oege Reitsma Projectleider X-Honours.
Samenwerken aan strategisch personeelsbeleid
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Praktijkervaring en reflectie
1 Succesvol deeltijd hogeronderwijs Waar staan we? - gedeelde praktijken - Workshop Ver. Hogescholen Praktijkervaring flexibel opleiden Elly.
Verwijzing VSO terugdringen Professionele ontwikkeling van de docenten Veranderingen ondersteuningsstructuur.
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
GRENZEN EN ZINVOLHEID INTEGRATIE IN HET ONDERWIJS SOFIE VUYLSTEKE – 1 BASWB Bron: Loesje, 1988.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Welkom Dinsdag 2 april uur Andere schooltijden.
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
EVC en 30 plus arrangement MBO Raad Btg ZWS Theo Blom; kerngroeplid en lid taskforce 30 +
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Van Landelijk naar Regionaal naar Lokaal opleidingsplan.... Waar leg je wat vast? Thierry van Dessel.
Rollen binnen het werkplekleren
LERAAR WORDEN VIA ASSESSMENT
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Daphne Keller 30 augustus 2017
Opleiden binnen de dijkbewakingsorganisatie.
Leerwegonafhankelijk: Leeruitkomsten en beroepsproducten
Onderwijstype en bevoegdheid
Bijeenkomst 25 mrt 2003 WELKOM OP DE HOGESCHOOL BRABANT “Samen op weg naar een leer-werk traject leraar basisonderwijs voor klassen- en onderwijs.
HBO Netwerk Ruimtelijke Adaptatie
Passend Onderwijs en Zorgplicht
Universitaire Pabo van Amsterdam
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren Tip! Hier beginnen met een startvraag: waar.
Transcript van de presentatie:

26-12-2018 Bijeenkomst 25 mrt 2003 WELKOM OP DE HOGESCHOOL BRABANT “Samen op weg naar een leer-werk traject leraar basisonderwijs voor klassen- en onderwijs assistenten SBO/REC"

Programma Doel van de bijeenkomst door Jan Aarts (lid van de directie) Ervaringen leer-werk variant door Hans van ‘t Zelfde (projectleider) en de huidige situatie van studenten “Leren op de werkplek” door Paul Janssen (Tilburg) Gesprek over behoeften en wensen. Hoe nu verder … ? Drankje 26-12-2018

Waarom duaal opleiden? Dagelijkse onderwijspraktijk staat centraal Tekorten (korte en lange termijn) => opzet kweekvijver Rekening kunnen houden met specifieke wensen van het veld Meer mogelijkheden om adaptief te kunnen studeren 26-12-2018

Opleiden in gezamenlijkheid Werkplek leren Expertise inzetten vanuit de scholen (REC) voor modules en stagebegeleiding (ESB) 26-12-2018

Opleidingskader Algemeen Specifiek: kwaliteitskader II (Interactum/Skif) Brede inzetbaarheid van de a.s. leerkracht Specifiek: Nadruk op tekorten in competenties Uitgaan van Eerder Verworven Competenties (EVC) Meer nadruk op theoretische vorming 26-12-2018

Opbouw assessment 1 propedeuse assessment 2 1ste jaar 2de jaar onderwijs assistent invalwerk: lerarenondersteuner leraar 26-12-2018

Huidige opbouw fase 1 en 2 Stage op de eigen werkplek Onderwijs in de onderbouw 3/4 tot 8/9 jaar Assessment 1 i.v.m. het leveren van maatwerk Werken met thema's vanuit de Pabo Bijvoorbeeld: Veranderend beroepsbeeld Werken met thema's vanuit de scholen 26-12-2018

Huidige opbouw fase 3 Stage op een andere school SO => BO Onderwijs in de bovenbouw 8/9 tot 12/14 jarigen Specialisatie onderbouw of bovenbouw leermotief centraal: domeinspecifiek curriculum (vak/vormingsgebieden) Stage op de eigen werkplek Assessment 2 26-12-2018

Huidige opbouw fase 4 LIO/DUDO stage op eigen school binnen aanstelling en in gekozen bouw DUDO is een duale docent in opleiding Onderwijskundig onderzoek opzetten, uitvoeren en evalueren in de eigen school Sriptie levensbeschouwing (RK/PC/ALV) Modulen 26-12-2018