Typische problemen R1 Beperkte restcapaciteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over Falend en Succesvol Parkeerbeleid
Advertisements

Wegvervoer en veiligheid Rob Aarse Secretaris Beleid en Deelmarkten NHTV, 12 maart 2010.
Overzicht Inkomen en armoede bij Belgische ouderen, vergeleken met hun leeftijdsgenoten in buurlanden Niet-monetaire indicatoren van de levensstandaard.
Comment déboucher le Ring de Bruxelles Hoe congestie op de Ring rond Brussel oplossen Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) ABR - BWV R. Van.
Voor- en nadelen vervoermiddelen
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
Europa en duurzame mobiliteit commentaar op COM(2006)314 Prof. Stef Proost Center for Economic Studies KULeuven.
1.
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
1 Tilburg klaart de lucht Luchtkwaliteitsplan gemeente Tilburg
Breuklijnen: ontstaan (cursus p. 137)
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Concurrentie, Complementariteit en Buitenlandse Investeringen Martijn J. Burger.
Grote en middelgrote steden
Documenten Verkeerscentrum
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012
Breakfast seminarie IFMA directeur-generaal De Lijn 20 september 2012.
Handel-en dienstenzones in Heist-op-den-Berg
Spits = tijdelijk zeer druk verkeer
17 stadsgewesten in België
verkeerskunde macroscopische verkeersmodellen
MOBILITEIT ECONOMISCH BEKEKEN
Devriendt Robin & Putman Tom.  Verschillende Vlaamse politieke partijen  Campagne rond mobiliteit.
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
De toekomst van Nederland
Hoofdstuk 1: Op WereldreisBron: Blanchard, Macroeconomics Slide #1 EXTRA bij HK 1 China als zeer belangrijke factor in de “globaliserende economie” De.
Gebiedsgerichte werking
§ 20: Verkeer en inrichting
Inkomen les 7 27 t/m 37.
Digitale vrachtwagensluizen
Hoofdstuk 1 Patronen op de wereldkaart: bevolking Paragraaf 9 t/m 11
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Goede tijden, slechte tijden
Lokaal het verschil maken voor kinderen in armoede
Hoofdstuk 3 Wereld: stedelijke gebieden in de VS Paragraaf 4
Antwerpen jongerenstad? Maarten Loopmans ISEG-KULeuven.
Bevolkingsdaling gevolgen voor bestuur en financiën 26 mei 2008.
Door of voor Antwerpen? StRaten-Generaal De inzet van het openbaar onderzoek.
SOCIAAL HUREN IN VLAANDEREN Sien Winters. INLEIDING 1994: iedereen heeft recht op behoorlijke huisvesting 1997: recht opgenomen in Vlaamse Wooncode Sociale.
Beleidsnota Mobiliteit Toelichting aan de pers 30 november 2004 Kathleen Van Brempt Vlaams minister van Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke.
Netwerkanalyse Zuidvleugel
11) Die toonde dat Gent Sint-Pieters, als drukst bezochte station in heel Vlaanderen in feite moeilijk bereikbaar is met de wagen. FOTO STAPEL STUDIES.
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
 1. inleiding  2. waarden van arbeid  3.Concept begeleid werken  4.Doelgroep  5.Knelpunten  6. werk aan de winkel + antwoorden.
Weren groot (vracht)verkeer Heerjansdam. Samen nagedacht over maatregelen Dorpsraad Heerjansdam Gemeente Zwijndrecht KVOB Politie.
ARBEIDSMARKT in de Vlaams-Nederlandse Delta Van knelpunt naar slimme kracht.
Star Style Webshop van Sarah Nelissen. Marktanalyse Web + Beter overzicht + Sneller en efficiënter + niet buiten komen VS Store + Mogelijkheid tot Passen.
Parkeerbehoefte Dordrecht Toelichting op het onderzoek Raadscommissie Dordrecht Ir Ewald Dijkstra Dordrecht, 17 september 2013.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
Wonen in Vlaanderen: gegevens en mogelijkheden SILC 1 Kristof Heylen en Sien Winters Wonen in Vlaanderen: gegevens en mogelijkheden van EU SILC.
Twisten over publieke en quasi- publieke ruimte Thuislozen in Belgische stations Pieter Cools Ympkje Albeda.
1 1 De private woninghuurmarkt in België Luc Goossens OASeS (Universiteit Antwerpen) 20 april 2007De Schelp, Vlaams Parlement Luc Goossens OASeS (Universiteit.
1 Persconferentie - 28/06/2006 Lessen uit de internationalisering van de technologische industrie Klein binnenland heeft veel buitenland nodig.
Startnota Winkelen in Vlaanderen Vlaams parlement 27 oktober 2010 Erik Grietens.
Workshop bevolkingskrimp en detailhandel SER 1 november
Programma 5 verkeer en ruimtelijke ontwikkeling 1e ijkpunt voorjaar 2010 jaarrekening 2009, 4 maandsrapportage, stadsmonitor en meicirculaire.
Een slimme automobilist mijdt elke dag de spits!
Hoofdstuk 1 Patronen op de wereldkaart: bevolking Paragraaf 9 t/m 11
Mobiliteit: een studie van SD Worx
VN-verdrag vraagt anders-om-gaan
Webcamera’s op de Vlaamse wegen
Focus op woon-werkverkeer
Woon-Werkverkeer . Dit is verkeer tussen je huis en je werk.
Impact op het kruispunt van economie en maatschappij
Samen sterk!.
Samen sterk!.
Brussel: een magneet. Brussel: een magneet Pendel en files
Transcript van de presentatie:

Typische problemen R1 Beperkte restcapaciteit Zeer gevoelig voor incidenten >500 incidenten met verkeershinder per jaar Onverwachte files zijn moeilijk in te passen in productieapparaat Beperkte mogelijkheid tot verkeerssturing Ontsnappingsroutes lopen via stedelijk netwerk Antwerpen loopt vast bij incident op de ring

Gevolgen congestie Verbreden spits: Op sommige wegvakken: vertraagd verkeer van 6u tot 10u

Gevolgen congestie Verbreden spits: Uitfilteren spits: Op sommige wegvakken: vertraagd verkeer van 6u tot 10u Uitfilteren spits: Verdringing vrachtverkeer, recreatief verkeer, sociaal verkeer Hardnekkige filerijders: werkgebonden

Profiel filerijder File-onderzoek Nederland 75% Woon - Werk 10% zakelijk 10% divers iemand wegbrengen, bezoek dokter of kliniek,. 1% recreatief 1% woon-winkel ...

Gevolgen congestie Verbreden spits: Uitfilteren spits: Op sommige wegvakken: vertraagd verkeer van 6u tot 10u Uitfilteren spits: Verdringing vrachtverkeer, recreatief verkeer, sociaal verkeer Hardnekkige filerijders: werkgebonden Overspoelen onderliggend wegennet inktvlekeffect

Gevolgen congestie Afname ernst ongevallen in file Kop-staart botsingen aan staart file Concurrentiepositie openbaar vervoer (trein) verbetert Gegarandeerde transporttijd Sneller bij ernstige congestie (Brussel)

Woon-werk: pendel tussen regio's

Vrachtverkeer rond Antwerpen Nadrukkelijk aanwezig: tot 25% van dagverkeer 15% spitsverkeer Vooral doorgaand vrachtverkeer Havenaandeel: <20% 1 op 2 met buitenlandse nummerplaat

Evolutie: groei autoverkeer model vs Evolutie: groei autoverkeer model vs. realiteit (trendscenario Vlaanderen) 1994 - 2010 N-wegen: + 36% A-wegen: + 54%

2010: Is er een alternatief voor de file? 24-12-2018

Oorzaken verkeerstoename (trendscenario) autoverkeer: + 36% openbaar vervoer: + 15%

Evolutie tewerkstelling

Evolutie inkomen (excl. inflatie)

Hoe congestie aanpakken Zelfregulering? Capaciteit verhogen Benuttingsmaatregelen Infrastructuurmaatregelen Vraag drukken Prijsmaatregelen Parkeerbeleid Ruimtelijk beleid Reglementering