Werkveldbijeenkomst BPV-terugkombijeenkomst A15a

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Werkveldtraining 26 september 2013
het doorstroomrelevant beoordelen van het profielwerkstuk
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
1.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Examinering Conferentie BTG HTVF
Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college
Naam: Tim Klijn Klas: MBI M1 Datum:
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Landbouwbreed Floracollege.
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
Pilotschool ICK Even voorstellen Gert van Burken.
Proeve van Bekwaamheid
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Leren en kwalificeren in de opleidingen Mediavormgever
Workshop Fondsen werven
Workshop “Beoordelen”
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Start flp 3 Functioneringsgesprek
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bachelor Medische Hulpverlening
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Pemprl.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Methodiek: Plancyclus
Studieloopbaancoaching
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Werkveldbijeenkomst 2 e en 3 e jaars begeleiders woensdag 1 oktober, 14.00u tot 16.00u Even voorstellen & programma.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
VOORLICHTING t.b.v. studenten ILS-HAN Werkplekleren Wat, wanneer, waar, met wie, hoe voorbereiden?
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Beroepsgericht onderwijs (BGO)
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Keuzethema: differentiatie
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
BPV-terugkomochtend A15b
Duurzame inzetbaarheid
Hoe te werken met de oefenopdrachten
ZORPLAN MAKEN!!!.
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Keuzedelen Opleiding doktersassistent
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Transcript van de presentatie:

Werkveldbijeenkomst BPV-terugkombijeenkomst A15a 12 september 2017

Doel van deze bijeenkomst Kennismaking Uitwisseling informatie en ervaring Samenwerken en overleggen

Vandaag Kennismaking Inventariseren vragen / opmerkingen Doornemen BPV-gids BPV-opdrachten bespreken Werken aan POP/PAP opdrachten Toelichting Proeve van Bekwaamheid Kerntaak 3 BPV-kennisplein Evaluatie en afsluiting

Kennismaking Wie ben je? Waar werk je of waar loop je stage?

BPV-gids - planning Wanneer BPV 1e 3 weken ma t/m vr Week 39 t/m week 13 (t/m 31 maart): donderdag en vrijdag POK loopt langer door ivm eventuele uitloop! Totaal 59,5 dagen Wanneer evaluatie Tussenevaluatie: in week 50 Direct na de kerstvakantie inleveren + reflectie Eindevaluatie: in week 11 Opdrachten 4 ‘gewone’ BPV-opdrachten Af hebben vóór de kerstvakantie Proeve kerntaak 3 Start na de kerstvakantie Afronding voor het eind van de BPV

BPV-gids algemene zaken E-mailadressen POK ondertekenen, inleveren en in portfolio Vakantie / toetsweken Programma lesstof leerjaar 3 (blz. 11) Presentie bij houden (1x per week laten aftekenen) Afwezigheid tijdig telefonisch melden (BPV en school)

BPV-opdrachten Persoonlijk leerdoel! Alle BPV-opdrachten Oriënteren Uitvoeren Reflectie Bij voorkeur 1 POP/PAP per opdracht. Leerdoelen formuleren (SMART), bedenk eerst waar sta je nu? Aan welke competenties ga je werken (en waarom) Wat heb je daarvoor nodig Hoe ga je het aanpakken? Planning: wanneer ga je wat doen? Bespreek met je begeleider wanneer je welke opdracht kunt/wilt doen Werk eventueel tegelijk aan verschillende opdrachten, houdt dan wel het overzicht!

KT1a Complexe zelfzorgvragen Orienteren: Stap 1 mbv ZZ-boek Stap 2: o.a. observeren Uitvoeren 5 praktijksituaties ZZ-advies 3x medicatiebewaking Als dit niet/weinig voorkomt eventueel één of meerdere situaties uitspelen met assistent Mysteryguest verslag Reflectie Volgens STAR(R) (Situatie, Taak, Actie, Resultaat, Reflectie) Probeer echt toe te lichten!!

KT1b Patiëntgerichte ondersteuning Orienteren Ontslagmedicatie, baxterrollen, herhaalservice, overleg? Uitvoeren Recept met minimaal 2 regels van specialist Hoe werken ze, waarom samen, indicatie afleiden Uitwerken 3 ontslagmedicaties en/of complexe recepten (min. 5 regels) Hoe gaat het in de apotheek? Hoe werken de middelen, waar zijn ze voor Minimaal 1 recept met fout/signaal/onduidelijkheid: hoe afgehandeld? 2 situaties medicatiebegeleiding specifieke doelgroepen Herhaalservice of medicatierol uitwerken Werkwijze, protocol, informeren patiënt, wijzigingen? Reflectie

KT1c Voorlichting geven over medische hulpmiddelen Oriënteren Informatie opzoeken over bloedglucosemeters en katheters Uitvoeren Planning themaweken, kun jij ook iets betekenen? Instructies 2x inhalatie (verschillende apparaatjes) 2x diabetes 2x incontinentie-advies Reflectie STAR(R)

KT1d Medicatiebewaking Oriënteren Hoe in de apotheek? Volgens de NAN? Uitvoeren Uitwerken signalen: beschrijven, waarom, wat kan er gebeuren, hoe afgehandeld 10x IA 10x CI 2x dubbelmedicatie Doseringscontroles 10x kinderdosering (verschillende gnm) 5x nierfunctie/hoge leeftijd 4x telefonisch contact met patiënten Reflectie

Het maken van een POP/PAP Kies 1 van de 4 opdrachten waarvoor je vandaag een POP/PAP wilt maken Samen met je (of een) BPV-begeleider

Programma Kennismaking Inventariseren vragen / opmerkingen Doornemen BPV-gids BPV-opdrachten bespreken ------------------------------------------------------------------- Werken aan POP/PAP opdrachten Toelichting Proeve van Bekwaamheid Kerntaak 3 BPV-kennisplein Evaluatie en afsluiting

Proeve kerntaak 3 Uitvoeren van organisatie en professiegebonden taken

Uitvoeren van organisatie en professiegebonden taken: Werkprocessen: Werkt aan deskundigheidsbevordering en professionalisering van het beroep Werkt aan het bevorderen en bewaken van kwaliteitszorg Voert beheertaken uit Voert administratieve taken uit

Competenties Samenwerken en overleggen Relaties opbouwen en netwerken Formuleren en rapporteren Vakdeskundigheid toepassen Materialen en middelen inzetten Instructies en procedures opvolgen Bedrijfsmatig handelen

Afname Op de BPV-plek 2 beoordelaars (liefst niet eigen begeleider) uit apotheek. GEEN beoordelaar van ROC Samen periode afstemmen en zelf planning (PAP) maken.  na de kerst Steekproef

Inhoud Periode afstemmen voor praktisch werk en uitvoeren van de opdrachten Competenties en prestatie-indicatoren aantonen  examinatoren observeren Verslag Na afloop van periode (binnen 1 week na proeve) Blijk geven van kennis Prestatie-indicatoren terug laten komen Verslag inleveren bij examinatoren

Werkprocessen en opdrachten Per werkproces een opdracht Omschrijving van het werkproces Wat moet je doen? Verslag schrijven Hoe wordt je beoordeeld Competentie waar je op beoordeeld wordt

Let op! Overlap tussen werkproces 3.3 en 3.4  voorraadbeheer alléén bij 3.3 beschrijven

Reflectiegesprek Na observatie en verslag 15 minuten Beide examinatoren Toelichten / verantwoorden

Beoordeling Beoordeling observatie en verslag Examinatoren beoordelen individueel gemiddelde = resultaat Aantekeningen bijvoegen Denk aan alle handtekeningen Puntentelling

Beoordelingsformulier Vanaf blz. 66 BPV-gids

Kennisplein www.kennispleinbpv.nl Opleidingen  apothekersassistent  rechts ‘leerjaar 3’ Vraag of opmerking mbt BPV of opleiding? Rechts bovenin: contact Geen extra gegevens/informatie wanneer je inloggegevens hebt. Je kunt dan alleen ook op een andere manier vragen stellen.

Afsluiting Vragen of opmerkingen? Evaluatie Evaluatieformulier