Aanmeldingen nieuwe cliënten voor paramedici op de revalidatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Therapie in het weekend
Advertisements

Hoe kunnen we elkaar versterken?
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Methodisch begeleiden
Vitaal langer doorwerken… Werkgever en werknemer aan zet voor een leven lang werkplezier en resultaat Dennis Lindeboom 20 september 2011.
Waarom op afstand samenwerken? Omdat het ….. Ronald Scherpenisse Information Worker Microsoft B.V.
Kennismaking Organisatie:
Ik wil zien verzuimmeldingdossierprocessturingpoortwachtercorrespondentierapportagematching © InfoRhei Disclaimer -Sitemap Klik op een tabje voor.
De Doorbraakmethode in de jeugd GGZ Heleen Tijink, adviseur CBO.
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
Proeftuin Geriatrische Revalidatie
‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
Workshop doelgerichte communicatie Prof. Van Yperen NLP als filosofie en basis van dialoog Thuisbegeleidings- dienst Golfbreker als experiment en ervaring.
Klinische Bouwsteen Project Generieke Overdrachtsgegevens Overdracht Contact (v 1.0)
TPA Westelijke Mijnstreek Bedsideconsultatie E. van den Berken & N. Lenaerts.
Groepsplannen evalueren Dirk van Dijkschool Linda Pereboom
ontdek wat jij kunt bereiken
Evaluatie/ aanvragen Arrangementen Stedelijke IB dag 19 mei 2015
Handelingstheorie II Naam: Martine Bink
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse Regio 15 december 2015.
Verschillende rollen en stijlen
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Over de organisatie: Afdelingen: AWBZ. Verpleging & Verzorging.Gespecialiseerde Ambulante Begeleiding WMO: Hulp bij het Huishouden Particulier en PGB.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Oud papier 2011 en verder….. Afwegingen Kosten inzameling lopen op € per jaar Opbrengsten zijn hoog € per jaar Wel borging minimum prijs,
Welkom! Informatieve ouderavond mavo 4 11 januari 2016.
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
Doelstelling vergroten van succeskansen van ondernemers in het midden- en kleinbedrijf en mkb-ondernemers in de agrarische sector.
Hervorming Langdurige Zorg Transitie Vivent Thuiszorg Terug naar de Bedoeling.
Kalenders plannen afnemen/ maken afnemen/ maken verzamelen/ rapporteren verzamelen/ rapporteren analyseren bespreken/ terug- koppelen bespreken/ terug-
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
RESTGROEP PROCEDURE. ALGEMENE CONTEXT De gecertificeerde opleidingen zullen op 30 juni 2016 afgesloten zijn De deelnemers die gewettigd afwezig waren.
Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
POINT in ZPF: huidige werkwijze en plannen voor toekomst Mark de Roos, hoofd transferpunt en ketenzorgcoordinator Open Podium, St Gerrit, 22 mei 2014.
Functioneren sociale wijkteams in Leiden 1 september 2016 Presentatie aan Onderwijs en Samenleving.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Samen op reis naar excellente mensgerichte zorg !
Anders kijken, anders doen
Module 2 Na de diagnose: Steun vinden bij elkaar
Scheurkalender aanmelden en inschrijven
Informatieve ouderavond mavo 4 11 januari 2016
Grip op stress, tijd en Welkom, mijn naam is Annemiek Tigchelaar en ik ben de eigenaar van Werkdrukverlager. Wij helpen je met grip op je stress,
Ouderen met dementie & behandelwensen
Zelfstandige teams Een zelfstandig team:
Studiedag Sociale Netwerken
E-health: Zeer geschikt voor de neurorevalidatie!
Ouders en school samen Maart 2016
Hoofd- en onderaannemerschap vanaf februari 2018
Huishoudelijke hulp toelage (HHT)
Thuiszorg: ruil de auto in voor de e-bike Inspiratiesessie mobiliteit en logistiek in de zorg 12 april 2018.
MAAKT BEGELEIDEN INZICHTELIJK
Tariefstelling Wmo 2019.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
| 2 januari 2019 | Risicoanalyses informatiebeheer bij de gemeente ‘s-Hertogenbosch – aanpak, resultaten, wensen Interne titel Marieke Klomp, adviseur.
Regionaal Actieplan Aanpak Tekorten; het proces RAAT Limburg: Samen Doen = Krachtiger! 12 oktober 2018 Informatie t.b.v. bijeenkomst op 9 november 2018.
Welkom bij DAIly NURSE.
Workflow Eindtoets 2019 Eindtoets begint
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Minor in het buitenland
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Effectiviteitsmeting NOD
DBC: Diagnose behandel combinatie DOT: DBC op weg naar transparantie
Korte intro Phd Annemiek Silven
Gezamenlijke Patiëntendag Overijssel
Transcript van de presentatie:

Aanmeldingen nieuwe cliënten voor paramedici op de revalidatie Door: Jasper Geerlings

Probleem bij het aanmeldingsproces van nieuwe cliënten Behandelaren zijn veel tijd kwijt bij het inplannen van nieuwe revalidanten, die je niet kunt besteden aan je cliënt. Hoge foutgevoeligheid door de vele handelingen.

Hoeveel opnames hebben we gemiddeld per maand op de Dillenburg? Januari 43 Februari 48 Maart 30 April 44

Oude situatie Aanmelding medisch secretariaat Willekeurige fysiotherapeut, zet al die aanmelding op de lijst (30-50 min per week) Lijst via email aan alle fysiotherapeuten verstuurd Wie tijd en mogelijkheid heeft zet zijn/ haar naam op de lijst ( 20 min per behandelaar 200 min per week) Minimaal 10 keer doorgestuurd, voordat alles is ingepland (Rework) Foutgevoeligheid indien je niet de laatst gestuurde mail gebruikt

Wat willen we bereiken Verkorting van procestijd Gestandariseerd proces voor ET en FT Snel overzicht voor behandelaren Bij wie komt de cliënt Op welke dag komt de cliënt Betrokkenheid Wie doet wat Efficiënt inzetten van behandeluren Ideaal: In toekomst multidisciplinair vaste tijden voor cliënt

Proces Waardestroomanalyse gemaakt door Teams FT Team ET Uit beide teams is werkgroep geformeerd Verspillingen uitgelicht en plan van aanpak op gemaakt

Wat is er gebeurt? Kanbanbord ingevoerd Proces gestandariseerd Dagopening Tijd (2) Eigenaarschap Nieuwe opnames Procesbeschrijving evalueren en vaststellen

Wat heeft het ons opgeleverd Procestijd van 20 min per behandelaar teruggebracht naar 10 min In éen oogopslag overzicht van de verdeling/ opname Betrokkenheid behandelaren door dagopening Foutgevoeligheid teruggebracht tot minimum

Toekomst Afstemmen op totale keten Inrichten werkruimte (grotendeels behaald) Inrichten werkproces schoenmaker Belemmeringen werkproces in kaart brengen Vergroten klantwaarde Organisatie loyaliteit Afname werkgerelateerde stress