Aanmeldingen nieuwe cliënten voor paramedici op de revalidatie Door: Jasper Geerlings
Probleem bij het aanmeldingsproces van nieuwe cliënten Behandelaren zijn veel tijd kwijt bij het inplannen van nieuwe revalidanten, die je niet kunt besteden aan je cliënt. Hoge foutgevoeligheid door de vele handelingen.
Hoeveel opnames hebben we gemiddeld per maand op de Dillenburg? Januari 43 Februari 48 Maart 30 April 44
Oude situatie Aanmelding medisch secretariaat Willekeurige fysiotherapeut, zet al die aanmelding op de lijst (30-50 min per week) Lijst via email aan alle fysiotherapeuten verstuurd Wie tijd en mogelijkheid heeft zet zijn/ haar naam op de lijst ( 20 min per behandelaar 200 min per week) Minimaal 10 keer doorgestuurd, voordat alles is ingepland (Rework) Foutgevoeligheid indien je niet de laatst gestuurde mail gebruikt
Wat willen we bereiken Verkorting van procestijd Gestandariseerd proces voor ET en FT Snel overzicht voor behandelaren Bij wie komt de cliënt Op welke dag komt de cliënt Betrokkenheid Wie doet wat Efficiënt inzetten van behandeluren Ideaal: In toekomst multidisciplinair vaste tijden voor cliënt
Proces Waardestroomanalyse gemaakt door Teams FT Team ET Uit beide teams is werkgroep geformeerd Verspillingen uitgelicht en plan van aanpak op gemaakt
Wat is er gebeurt? Kanbanbord ingevoerd Proces gestandariseerd Dagopening Tijd (2) Eigenaarschap Nieuwe opnames Procesbeschrijving evalueren en vaststellen
Wat heeft het ons opgeleverd Procestijd van 20 min per behandelaar teruggebracht naar 10 min In éen oogopslag overzicht van de verdeling/ opname Betrokkenheid behandelaren door dagopening Foutgevoeligheid teruggebracht tot minimum
Toekomst Afstemmen op totale keten Inrichten werkruimte (grotendeels behaald) Inrichten werkproces schoenmaker Belemmeringen werkproces in kaart brengen Vergroten klantwaarde Organisatie loyaliteit Afname werkgerelateerde stress