Een video maken Kennis toetsen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Kleve, 26 mei 2010
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Workshop begripsvorming
Leeskringen in het onderwijs Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie/Alfasteunpunt.
HOE KRIJG JE LES IN DE TOEKOMST? In de toekomst krijg je les op computers,ipad50,en met een speciale bril op. Een 10d bril. Of bijvoorbeeld met een 10ds.
Laatste toets Vrijdag 8 november van 8.30 – uur Locatie: EDUC-BETA Stof: Alles! Slides Boek Werkcollegeopgaven Practicumopgaven.
Leren = Concentreren I II III.
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
Leerlijnen in relatie met de methode
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Boekbespreking Voorbeeld powerpoint.
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Een werkstuk maken.
De dag van het solliciteren Blok 1
[Subtitel presentatie]
Thema: Thuis of tehuis? Bejaardenzorg.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/003]/subvaardigheid schrijven thema: movie maker can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen © D Film Movie.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Altijd online!.
Onderzoeksvaardigheden 3
Technologie Klas 1g1 3 e lesuur Vrijdag 30 oktober 2015.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
VIDEOCLIP MAKEN. Stapje voor stapje een film van een minuut.
Woordjes leren.
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas. Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas 
Centraal Examen Nederlands
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Groep 3 Begrijpend luisteren Begrijpend lezen
Beroepenwerkstuk.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Les cours de Français HB groep.
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Luisteren en begrijpen
Succeservaringen voor en door NT2 vrijwilligers
Oefening met atlas en kaarten
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Ondernemingsvormen.
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
De potentie van het puberbrein
inoefenen van woordbeeld: visueel en auditief
Covey trainingsavond.
Puntentelling Teams Geschat
Gezondheid Les 1.
Thema 6 : Vreemde talen leren
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
TEKSTSOORTEN.
Lotgenoten Bijeenkomst 11.
Ouderbijeenkomst.
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
E-health domotica E-learning
Social media voor statenleden/politici
E health, Domotica en E-learning
Workshop creativiteit
ADL Les 1.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
De wetenschappelijke methode
Reflectie over leren Naam vak.
Cijferloos lesgeven bij talen
ADL Les 1.
Anatomie en Fysiologie
Procedures aan begin van het jaar
Transcript van de presentatie:

Een video maken Kennis toetsen

Wat gaan we doen? Thuis een video opnemen en die naar de docent opsturen Iets vertellen of uitleggen over wat je laatste lessen geleerd hebt

Check list voor de video Wat moet er in de video? Een introductie: naam, voornaam, klas Leg uit wat je hebt geleerd over “l’adjectif” (in het Nederlands) Tip: Doe alsof je het aan je ouders uitlegt. Vertel een kort verhaaltje (5 zinnen) met de nieuwe vocabulaire woorden (in het Frans). Tijd: rond de 5 minuten In tweetallen

Toetsing, pas op... De kwalititeit van de video (de docent moet begrijpen wat je zegt) Gebruik je eigen woorden om “l’adjectif” uit te leggen. Gebruik niet letterlijk het boek! Gebruik je eigen voorbeelden om “l’adjectif” uit te leggen Probeer niet letterlijk de voorbeelden of woorden uit het boek te gebruiken Wees creatief! (muziek, illustraties)

Hoe doe ik dat? Gebruik bijvoorbeeld de webcam van je laptop Je kunt videos maken met Windows Movie Maker op je laptop Stuur de video op naar je docent (Mevrouw van Middendorp) via mail of wetransfer Deadline: 19 december