Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Hoofdstuk 3 – Gegevens verzamelen
Marketing Werkgroep 6.
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Rekenmethodes.
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
Vooraf Voorkom het moeilijke door het gemakkelijke te doen’. Lao Tse
Experts werkvorm + begrippentest
Hoofdstuk 4 – Gegevens analyseren
1 Cultureel zelfportret
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Return to Sender.
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Presenteren en communiceren
CMAS/NOB brevetopleiding
Bestand in een map opslaan. Stap 1 Waar klik ik?
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
PDA-route door De Vooroever. Het PDA-toestel (1)
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Rob Goossens Het Werkplan.
LES 15 – HET GEHOOR BLOKBOEK NATUUR 7.
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
Instructie geven en uitvoeren
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Les 4 Wat kun je zelf doen? De koelkastles © Copyright by Instock.
De juiste route naar het juiste doel
Les 5: Het marketingplan
05/09/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (2) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Kwaliteitszorg Les 4.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Les 1: Introductie Marketing
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Insecten.
Praktijkgericht onderzoek
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Praktijkgericht onderzoek
Activernde didactiek & passende werkvormen
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Marketing Week 1 Les 2 (maandag 27 november)
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
HANDLEIDING leerkrachten en leerlingen
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie

marktonderzoek Stap 1: de voorbereiding van een marktonderzoek De probleemstelling Wat onderzoekt u? Het doel bepalen van het onderzoek Bepaal de methode van onderzoek Hoe wilt u informatie verzamelen

marktonderzoek Stap 1: de voorbereiding van een marktonderzoek - Tip 1: Zorg dat je de juiste informatie krijgt (stel dus duidelijke doelen) - Tip 2: De antwoorden moeten makkelijk te meten zijn (gesloten meerkeuzevraag) - Tip 3: Duidelijke en simpele vragen stellen - Tip 4: Stel concrete vragen - Tip 5: Pas op met sturen in het antwoord - Tip 6: Vermijd voorbeelden in de vraagstelling

marktonderzoek Stap 2: De juiste respondenten vinden Stap 3: Het marktonderzoek uitvoeren Stap 4: Resultaten van het marktonderzoek systematisch verwerken en presenteren.

De consument als individu https://www.youtube.com/watch?v=34oH8-3WE5o http://www.npo.nl/mindf-ck/05-01-2015/AT_2027122 Na 6 minuten starten.

Informatieverwerkingsproces Het informatieverwerkingsproces bestaat uit 2 deelprocessen: Perceptieproces (psychologisch proces waarbij het individu zintuiglijke prikkels selecteert en interpreteert) Geluidstest https://www.youtube.com/watch?v=8GeIQBV3MXM https://www.youtube.com/watch?v=uuf9kAP2sdc https://goedbekekenbob.wordpress.com/individueel-werkstuk/de-versterkende-werking-van-muziek-in-film/

informatieverwerkingsproces Smaaktest In groepjes krijgen jullie verschillende dingen te proeven. Jullie moeten aangeven welk product jullie proeven

informatieverwerkingsproces Het 2e deelproces: Geheugenproces (bestaat uit het tijdelijk of permanent opslaan van wat men waarneemt) Dit wordt uitgelegd in de les van Bjorn