Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie
marktonderzoek Stap 1: de voorbereiding van een marktonderzoek De probleemstelling Wat onderzoekt u? Het doel bepalen van het onderzoek Bepaal de methode van onderzoek Hoe wilt u informatie verzamelen
marktonderzoek Stap 1: de voorbereiding van een marktonderzoek - Tip 1: Zorg dat je de juiste informatie krijgt (stel dus duidelijke doelen) - Tip 2: De antwoorden moeten makkelijk te meten zijn (gesloten meerkeuzevraag) - Tip 3: Duidelijke en simpele vragen stellen - Tip 4: Stel concrete vragen - Tip 5: Pas op met sturen in het antwoord - Tip 6: Vermijd voorbeelden in de vraagstelling
marktonderzoek Stap 2: De juiste respondenten vinden Stap 3: Het marktonderzoek uitvoeren Stap 4: Resultaten van het marktonderzoek systematisch verwerken en presenteren.
De consument als individu https://www.youtube.com/watch?v=34oH8-3WE5o http://www.npo.nl/mindf-ck/05-01-2015/AT_2027122 Na 6 minuten starten.
Informatieverwerkingsproces Het informatieverwerkingsproces bestaat uit 2 deelprocessen: Perceptieproces (psychologisch proces waarbij het individu zintuiglijke prikkels selecteert en interpreteert) Geluidstest https://www.youtube.com/watch?v=8GeIQBV3MXM https://www.youtube.com/watch?v=uuf9kAP2sdc https://goedbekekenbob.wordpress.com/individueel-werkstuk/de-versterkende-werking-van-muziek-in-film/
informatieverwerkingsproces Smaaktest In groepjes krijgen jullie verschillende dingen te proeven. Jullie moeten aangeven welk product jullie proeven
informatieverwerkingsproces Het 2e deelproces: Geheugenproces (bestaat uit het tijdelijk of permanent opslaan van wat men waarneemt) Dit wordt uitgelegd in de les van Bjorn