De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing."— Transcript van de presentatie:

1 Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing

2 Wat gaan we doen vandaag?
Stand van zaken doornemen Verder met het product of dienst Wat zijn de kenmerken? Wat heb je nodig voor je product? Wat maakt het product uniek?

3 Format Marketingplan Wat is ingevuld?
Welke afspraken over de samenwerking hebben jullie met elkaar gemaakt? Hoe ver zijn jullie met het idee? Is alles duidelijk? Zijn er vragen?

4 Jullie product of dienst
Is het een bestaand product of moet het ontwikkeld worden? Of is het een bestaand product wat jullie gaan aanpassen? Wat moet er allemaal gebeuren voordat het product klaar is en verkocht kan worden?

5 Jullie product of dienst
Stap 1: Het idee (n.a.v. de brainstorm) Stap 2: De mogelijkheden voor het idee Stap 3: Concrete keuze voor het idee Stap 4: Uitwerking van het idee: wat is nodig aan middelen? Stap 5: Waar kunnen we de middelen vandaan halen?

6 Stap 1: het idee Is het een bestaand product of moet het ontwikkeld worden? Of is het een bestaand product wat jullie gaan aanpassen? Wat moet het unieke verkoopargument worden? De USP! Wat maakt jullie product anders dan anderen? Wat maakt jullie product interessant om te kopen?

7 Stap 2: de mogelijkheden voor het idee
Zijn er verschillende mogelijkheden voor de uitvoering? Bijvoorbeeld: De vorm? De inhoud? De smaak? De kleur? De grootte?

8 Stap 3: concrete keuze voor het idee
Hoe moet het product of dienst er precies uitzien. Is duidelijk waar de voorkeur naar uit gaat? En….waarom? Moet onderzoek gedaan worden? En …..waarnaar?

9 Stap 4: Wat is nodig aan middelen?
Wat heb je allemaal nodig aan materiaal of grondstoffen? Maak een lijstje!

10 Stap 5: waar komen de middelen vandaan?
Waar haal je grondstoffen/middelen vandaan? Zijn er verschillende aanbieders? Wat is belangrijk voor de keuze van leverancier: Is kwaliteit belangrijker of prijs? Afstand? Etc.

11 Aan de slag. Marketingplan: H. 21 t/m 2
Aan de slag! Marketingplan: H.21 t/m 2.4 Product: Verder met de ontwikkeling


Download ppt "Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing."

Verwante presentaties


Ads door Google