Direct E-Mail: 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct E-Mail: 3. De DM-cyclus.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bedrijfsverbetering met de Code
Advertisements

Definitiestudie.
Methodisch werken met creatief-agogische middelen
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Marketing Werkgroep 6.
Inleiding tot marktonderzoek
Wat is een communicatieplan?
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Van de juridisch dienstverlener
Basis communicatieplan
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Bijeenkomst September 2015
A Waarde voor het onderwijsproces  Inzet van sociale media maakt onderwijs kwalitatief beter: o Effectiever / Efficiënter / Activerender o Bewuste ingezet,
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Cursus vrijwilligers werven
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Inleiding tot marktonderzoek
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Rob Goossens Het Werkplan.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Les 2: Van productie tot verkoop
What will you do to change the
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
Direct 3. De DM-cyclus 23/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct 4. Waarnemen 29/07/2018 Direct 4. Waarnemen Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
De taaltaak
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Keuzethema: differentiatie
Direct 5. Juridische aspecten
Direct 2. De DM-cyclus 07/08/2018 Direct 2. De DM-cyclus Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 3.
Direct 3. Direct Marketing Media
Direct 3. Direct Marketing Media
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Direct Uitwerken concept DEM
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Direct Juridische aspecten
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Les 2: gegevens samenvatten
Marketing Week 2, les 2.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Begeleiden Les 9.
Les 2: Van productie tot verkoop
ADL Les 1.
Stap drie bij projecten
ADL Les 1.
Presentatievormen.
Transcript van de presentatie:

Direct E-Mail: 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct E-Mail: 3. De DM-cyclus

30/07/2018 Programma van vandaag De laatste hoofdstukken van het marketingcommunicatieplan Uitwerken concept DEM

Lesdoelen Studenten weten wat ze moeten doen om het marketingcommunicatieplan af te maken Studenten hebben de eerste ontwerpen van hun DEM klaar.

Even herhalen: Waarom een marketingcommunicatieplan? Plan van aanpak voor de marketingcommunicatie en jullie DEM. Planmatig communiceren (je doet niet zomaar iets). Om te bespreken met je opdrachtgever (docent). Om te volgen en te controleren (doen we wat is afgesproken?). Om prioriteiten te stellen (wat kunnen we wel en niet?).

Opzet marketingcommunicatieplan Algemene inleiding (algemene beschrijving bedrijf, ontstaan, visie/missie/motto, producten/diensten, klanten, aantal medewerkers, plaats) Analyse van het bedrijf: SWOT + conclusie(s) Doelgroepen Doelen van de campagne en de boodschap Creatief concept Inzet middelen (DEM) (doelgroepmiddelenmatrix, planning, budget) Juridische onderbouwing

Welke middelen gaan jullie inzetten? On- en offline Missie – motto – conclusie SWOT bedrijf - doelgroep – boodschap: welke middelen moeten, welke middelen passen? Denk aan budget!

Doelgroep/middelenmatrix Zet je de middelen af tegen de doelgroep (de drie segmenten van de doelgroep) Welk segment bereik je met welke middelen? Doel matrix: in één oogopslag duidelijk wie je waarmee bereikt. Handig voor jullie opdrachtgever. Zie reader voor voorbeeld (10.10 tekst Communicatiehandboek)

Activiteitenplanning Reader: tijdsplanning. Welke activiteiten vinden wanneer plaats? Onderlinge afhankelijkheid: ene activiteit volgt op de andere en … wie doet wat wanneer?

Budget Taakstellend Doelen van de campagne Welke activiteiten nodig om doelen te realiseren Wat kost dat? Maar ook: wat is mogelijk? Investeren is nodig als de omzet afneemt … maar zijn die benodigde financiële middelen er wel??

Budget Waarom zou een opdrachtgever investeren?

Juridische checklist DEM Duidelijke omschrijving bedoeling en frequentie Duidelijke omschrijving toestemming; niet verstopt in privacy reglement Aantoonbaar opt-in (confirmed opt-in) Bijlagen: link met bestandstype en grootte Reply mogelijk Duidelijke afzender (bedrijfsnaam) Duidelijke contactgegevens (adres etc.) Makkelijke manier om af te melden (afmeldlink die meteen werkt)

Opzet marketingcommunicatieplan Algemene inleiding (algemene beschrijving bedrijf, ontstaan, visie/missie/motto, producten/diensten, klanten, aantal medewerkers, plaats) Analyse van het bedrijf: SWOT + conclusie(s) Doelgroepen Doelen van de campagne en de boodschap Creatief concept Inzet middelen (DEM) (doelgroepmiddelenmatrix, planning, budget) Juridische onderbouwing

De DEM! Keuze gemaakt Ontwerpen: mag op alle mogelijke manieren. Eerst ontwerp, dan keuze template in Mailchimp Denk aan de boodschap

Criteria overdrachtspresentatie Het moment waarop bepaald wordt of je door kunt met je ontwerp. Je krijgt ofwel een GO, ofwel een (voorlopige) NO-GO Je laat zien in 5 minuten met je groepje zien: De campagne en hoe past de DEM hierin De boodschap van jullie DEM Jullie doelgroep en de drie segmenten van de doelgroep De gegevens die jullie nodig hebben om de segmenten in de data te selecteren (3 criteria) Het ruwe ontwerp van jullie e-mail teksten hoeven nog niet klaar look & feel en call to action duidelijk

30/07/2018 Doen Maak het marketingcommunicatieplan af en mail het (datum) naar (mailadres) Hoort bij overdracht: go or no go. Ontwerp jullie DEM volgende les aan de slag met teksten!