Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Advertisements

SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Gepersonaliseerd leren
Het geven van een workshop
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
DALTON compleet?.
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Workshop “Begrijpend kijken”
Voortgangsgesprek fase 1
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Workshop ‘visieversneller’
Mentoren Managen Workshop jaarcongres VvSL 6 november 2014 Annemiek Jonker.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
‘t Schrijverke TOM groep 6 t/m 8. Teamonderwijs Op Maat “Het scheppen van beelden” Informatieavond maandag 09 december 2013.
Beter Onderwijs Nederland
BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014

Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
COMMUNICATIE Week 5 Docent:.
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Gepersonaliseerd leren (GPL) vmbo-tl coaching. Coach  Relatie  Betrokkenheid  Eigenaarschap (tempo / niveau)  Overzicht  Uitdaging  Rust  Enthousiasme.
Informatieavond 3 vwo en gymnasium Welkom!. Inleiding Voornaam Achternaam Docent …(vak) Mentor klas (…)
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Gepersonaliseerd leren:
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
de docent als didactische coach
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Welkom op de Lentiz | Dalton MAVO
2de nationale toetscongres Rene Hoep & Hans van Beekum 4 november 2016
Implementatieplan integrale geboortezorgstandaard
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Informatieavond klas
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Informatieavond ‘devices’ op de Sav
NDdA Kunskapsskolan.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Informatiebijeenkomst
Schoolgroep Ouderbetrokkenheid.
Schoolgroepbijeenkomst
Gepersonaliseerd leren
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Naar studenten/leraren met eigenaarschap en zelfsturing
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Leren leren.
Logboek & planners ..
Jaarverslag 2017 – 2018 Medezeggenschapsraad Kbs De Howiblo
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Basisschool St. Lambertus September 2018
UNICEF België en HIVA / KULeuven
Reflectie over leren Naam vak.
Cijferloos lesgeven bij talen
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016 Welkom Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016

Wat is Ked-coaching? Ked = Kunskapsskolan Education Kunskapsskolan Nederland is een organisatie die scholen ondersteunt bij gepersonaliseerd leren d.m.v. informatie en scholing.

Waarom Ked-coaching? Gepersonaliseerd onderwijs is individueel proces en geen groepsproces. Structuur; 15 minuten per week. Leerproces komt in beeld. Hoe leer ik het liefst en hoe kan ik dat toepassen?

Leerling staat centraal. Iedere leerling heeft zijn eigen persoonlijke doelen en leerstrategieën. Een leerling heeft instructiemomenten, docenten, leerdoelen en de learning portal tot zijn beschikking. Coaching is de verbindende factor.

De 5 fasen

1. Inleidende fase Contact tussen leerling - coach Belangrijke zaken worden behandeld (coachgesprek stopt) of geparkeerd voor ander moment.

2. Reflectie/evaluatie van afgelopen schoolweek. Hoe is de afgelopen week geweest? Heb je de leer- werkdoelen bereikt? Hoe heb je dit bereikt? Wat is er goed gegaan? Wat is er minder goed gegaan?

3. Doelen stellen voor de komende week – vooruit kijken Wat zijn jouw leerdoelen voor de komende week? Hoe ga je dit aanpakken? Wat heb je nodig?

4. Strategieën voor de komende week – vooruit kijken Hoe ga je komende week te werk om de gestelde doelen te bereiken? Waar ga je leren, met wie, in wat voor ruimte?

5. Samenvatting De leerling laten samenvatten wat we hebben besproken. Zijn we iets vergeten te bespreken?

Tot slot…