Het delen van kennis een onderlinge uitwisseling van praktische kennis van ADHD, ASS en ODD tussen de agogen van Tandem
Opbouw van het product – Elkaar in duo’s bezoeken – Feedback geven – Feedback bespreken tijdens programmagroep – Aanvulling door extern deskundige
Stappenplan dinsdag 29 september: Herhaling van de uitleg over het product door Nienke.
Invullen van het scoreformulier door alle agogen. t/m 30 oktober: Invullen van het scoreformulier door alle agogen. Het ingevulde formulier mailen naar Nienke.
Scoreformulier ADHD ASS ODD algemeen onderwerpen Uitleggen van activiteiten Grenzen stellen Gewenst gedrag oplossingsgericht Structuur bieden Fysieke opstelling Tot rust brengen Consequent handelen
Aan de hand van de scoreformulieren worden dinsdag 17 november: Aan de hand van de scoreformulieren worden door de agogen zelf tweetallen gemaakt, die bij elkaar op bezoek gaan. De tweetallen leggen de twee data van de bezoeken vast. Denk goed na over de meest geschikte dag. Op welke dag komen kinderen met een ondersteuningsvraag? Of op welke dag merk jij dat je het meeste moeite hebt met het begleiden (grenzen stellen, structuur bieden, enz)?
De data worden doorgegeven aan Erna en Nienke. Dinsdag 17 november: De data worden doorgegeven aan Erna en Nienke. Erna en Nienke kijken of alle agogen een tweetal gevormd hebben en of de gemaakte matches ook daadwerkelijk goede matches zijn.
De tweetallen zorgen zelf voor vervanging tijdens de bezoeken. na dinsdag 17 november: De tweetallen zorgen zelf voor vervanging tijdens de bezoeken. Als je er niet uitkomt, trek je aan de bel bij Erna. Erna en Nienke nodigen een extern deskundige uit voor de programmagroep van 29 maart 2016.
Alle agogen zorgen ervoor dat ze, voordat de bezoeken plaats vinden t/m maandag 1 februari 2016: Alle agogen zorgen ervoor dat ze, voordat de bezoeken plaats vinden het bovenste gedeelte van de observatielijst invullen. De agogen gaan bij elkaar op bezoek.
Observatieschema Naam van degene die observeert:......................................................................................................... Naam van degene die geobserveerd wordt:.......................................................................................... Kennisgebieden (maximaal twee) waar de agoog die geobserveerd wordt praktische kennis over wil: 1:........................................................................................................................................................... 2:...........................................................................................................................................................
Wat doe ik goed Wat kan ik verbeteren
Voordat de observatie begint nemen t/m maandag 1 februari 2016: Voordat de observatie begint nemen de twee agogen het observatieformulier door, zodat nog een keer duidelijk wordt waar de agoog feedback en tips over wil hebben. De hele activiteit wordt geobserveerd. Na afloop van de activiteit bespreken de twee agogen de bevindingen.
Alle agogen nemen hun observatieformulier Dinsdag 2 februari 2016: Alle agogen nemen hun observatieformulier met bevindingen mee naar de programmagroep. Deze bevindingen worden hier besproken, zodat alle agogen ook de tips van anderen horen en mee kunnen nemen naar hun eigen AP. Kennis wordt uitgewisseld. Vragen en eventuele ontbrekende kennis worden geïnventariseerd door Erna en Nienke. Zij geven dit door aan de extern deskundige, zodat hij/zij op de hoogte is en zich kan voorbereiden op de programmagroep van 29 maart 2016.
Tijdens de programmagroep komt een extern deskundige antwoord geven Dinsdag 29 maart 2016: Tijdens de programmagroep komt een extern deskundige antwoord geven op onze vragen en ons kennis bijbrengen.
Vragen???
Zelf aan de slag!