Flitstraining Verwonder en verbeter Met dank aan:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk op Talent Ouderbijeenkomst
Advertisements

Inleiding op het lineair perspectief
HPO Sector Kinderopvang
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Projectweek.
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
Timothy Kasri Mid Year Assessment
Grote Rekendag a minor problem Vincent Jonker, fi Leo Prinsen, ipabo.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Werken aan samen samenspel hulpverleners en naasten
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Reflectie.
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Presentatie projectplan werkgroepen
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Het perspectief van de oudere
Alle lijntje bij elkaar…?
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Wat vinden jullie belangrijk bij het zoeken en krijgen van hulp?
Wjk.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Toekomstgericht onderwijs
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Verschillende rollen en stijlen
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Ervaring met een nieuw opleidingsplan Joost Frenkel Cor de Kroon.
Kwaliteitsonderzoek Ontwikkeling reader “Vroegtijdige herkenning van bijkomende medische problemen bij mensen met EMB” C. Netten AIOS-AVG.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Regionale bijeenkomst Arnhem een impressie.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Wat is DRAMA??.
Flexibel opleiden Beatrijs de leede (onderwijskundig adviseur)
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Wat is DRAMA??.
Module Evalueren Moduleweekend Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Wat is DRAMA??.
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Sleutels, codes en aanwijzingen
De Wever Zorg Innovatie Centra
1 PUNTS PERSPECTIEF.
De veranderende rol van de IB
Laaggeletterdheid en de BPV
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Nelleke Gruijters Paul Ram
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Sleutels, codes en aanwijzingen
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Film op recept? Ton Oomen, (RIVM-CIb-LCI)
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Les 4: Observeren Les 4:
Gesprekstechnieken Les 6.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Social media voor statenleden/politici
Klare Taal Bedrijf X Klare Taal maakt je bewust van je eigen mentale stemmingen. Spreek een ander aan in groen, dan heb je het hoogste rendement.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Flitstraining Verwonder en verbeter Met dank aan: Marjolein van Waas, AIOS kindergeneeskunde Kirsten Thus, AIOS kindergeneeskunde

Introductie: perspectief Meetkunde (verdwijnpunt): verhoudingen van 3-dimensionale objecten in plat vlak Fotografie (gezichtspunt) spelen met 3-dimensionale objecten in plat vlak Beeldende kunst (standpunt): Truc om verbeelding te stimuleren alsof het werkelijkheid is. Literatuur (vertrekpunt): beschouwing vanuit een persoonlijk beleving

Introductie: perspectief Kleine kwis Ik ben: AIOS Opleider Bestuurder Toevallige passant Telepathische stemming 100

Verwonder en verbeter Waarom: Methode om niet-klinische kerntaken te ontwikkelen Inzicht geven in complexiteit van veranderprocessen Bewustwording over processen die niet goed lopen Eigenaarschap van problemen Gebruik maken van bestaande kennis (ander ZH) Ingevoerd in Kindergeneeskunde in 2016

Veranderprocessen

Veranderprocessen

Veranderprocessen

Veranderprocessen en dokters

Veranderprocessen en dokters

Verwonder en verbeter: voorbeeld In eerste weken van stage, alle verwonderingen opschrijven Samen met opleider een onderwerp selecteren Plan maken “Werkgroep” opstellen Voor evaluatie meting Verandering Na evaluatie meting Verdere verbetering Logboek www.transiro.nl

Wat zou jezelf als eerste willen veranderen aan de opleiding? Het onderwerp Wat zou jezelf als eerste willen veranderen aan de opleiding?

Verwonder en verbeter: oefening Kijk naar het volgende 3 minuten filmpje Waar verwondert u zich over? Wat moet er worden veranderd?

Verandering Welke observaties heeft u gedaan? Welke verandering(en) wil u aanpakken? Wat is er voor nodig?

Einde van het traject Presenteer je uitkomsten Hoe is het gegaan? Delen van ervaring Is het daar waar je had gewild? Zijn er anderen die er ook wat aan hebben? Opnieuw evalueren

Verwonder en verbeter: voorbeeld In eerste weken van stage, alle verwonderingen opschrijven Samen met opleider een onderwerp selecteren Plan maken “Werkgroep” opstellen Voor evaluatie meting Verandering Na evaluatie meting Verdere verbetering Logboek www.transiro.nl

Verwonder en verbeter Welke effecten verwacht u op de AIOS?

Verwonder en Verbeter: 1e ervaring TOPS Leerzaam Gevoel dat er ruimte is voor jouw opmerkingen Je bent onderdeel van een team Je leert andere mensen kennen Leiderschapsontwikkeling TIPS Duurt lang… Maak mensen mede-eigenaar Betrek een supervisor of iemand met overwicht Maak het probleem inzichtelijk (filmpjes)

Verwonder en Verbeter Hebben jullie iets gehad aan de tops en tips rondom verwonder en verbetertrajecten? A: nee B: weet nie C: ja

Vragen en opmerkingen?