We omringen jou en je kind met de beste zorg.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Prima Pleegzorg Op volle kracht vooruit! 12 juni 2012
Presentatie Centrum voor Jeugd en Gezin Hattem
Vapro -D Month Year Givaudan.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
Enquete BS Noorderbreedte
21 Maart 2013: Startbijeenkomst experimenten transitie begeleiding in Breda ‘Zorg voor elkaar’
Motivatie van de professional Willy Limpens
Organisatiestructuren
Werken aan samen samenspel hulpverleners en naasten
Integraal Kankercentrum Noord Oost
Wat willen we vandaag doen?
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Dr. Albertus Risaeusschool
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Hello online vriend-in.
Inzet Cao VVT Honderden gesprekken Bijeenkomsten| Enquête onder 2500 Abvakabo leden Kwaliteit van zorg: bewoners krijgen niet de zorg die ze verdienen.
Casus 1 Mevrouw Van Wijk, 32 jaar
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
11 oktober 2010 Bijeenkomst contactpersonen en coördinatoren Onderwerp: ons vrijwilligersbeleid bijeenkomst vrijwilligersbeleid 11 oktober 2010.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015.
Methodiek: Plancyclus
Informatieavond We moeten het met elkaar doen.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
De beschikbaarheid van kwalitatief goede zorg voor expats Lucie Cunningham, Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Uw website beheren was nog nooit zo makkelijk... In het menu vindt u alle opties waarmee u uw site volledig kunt beheren.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Mondzorg - persoonsgericht
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Regionale werkconferentie Samen Sterk voor Mantelzorg
Met elkaar. Voor elkaar. Regels:
Anders kijken, anders doen
Cursus vrijwilligers werven
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Regionale werkconferentie Samen Sterk voor Mantelzorg
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Nij Smellinghe ziekenhuis
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Hoe kijkt EZ naar Beheer BGT
VSV HMC Activiteitenplan
Ouderinformatie avond
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Deel 2: dicht bij de leerlingen
Jongeren en seks Plaatje.
Kwaliteitskader 2017 Stichting de Parel.
45 levenslessen Noorwegen. Teksten van: Regina Brett. Music: snowdream
Coaching.
Volksuniversiteit Zwolle
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
Kwaliteits- onderzoek
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
5 valkuilen & Tips.
[powerpoint openen, openen]
De Zorgstandaard Integrale Geboortezorg
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Korte intro Phd Annemiek Silven
Helicopterview Aansluitend op de vorige spreker nemen wij jullie mee: niet in de trauma helikopter maar, als symbool van helicopterview want zoals bij.
We omringen jou en je kind met de beste zorg.
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

We omringen jou en je kind met de beste zorg. mei 2017| door: Cora Fiedeldeij en Wilma Steurs

De kracht van gezamenlijke zorg “Verloskundigen en gynaecologen begeleiden samen je zwangerschap.”

Gezamenlijke zorg, hoe dan? Gezamenlijke zeggenschap Gezamenlijke verantwoordelijkheid Gezamenlijke evaluatie: wat vindt de cliënt? Gezamenlijke organisatie (1 tel nummer/website/folderlijn/zorgpaden/EPD/database)

Gezamenlijke zeggenschap Vertrouwen Respect Kracht van beide professionals

Gezamenlijke zeggenschap Maatschap verloskundigen Maatschap gynaecologen RvB Ziekenhuis Lunavi Verloskundige Ziekenhuis Gynaecoloog Participantenraad Beleid (economisch) Kwaliteit Sturing operationeel mment Operationeel management Uitvoering beleid Management personeel Management processen Kraamhotel VK ZH Resultaat Verantwoordelijke Eenheid Verloskunde

Gezamenlijke verantwoordelijkheid Voor de organisatie van de zorg Elke zwangere ziet verloskundige en gynaecoloog met ieder haar/zijn eigen blik en kracht Waar kunnen we samen verbeteren? Waar hebben we samen een steek laten vallen? Heeft de cliënt de meest optimale zorg voor haar ontvangen? Expertise zorgprofessionals (gezamenlijke scholing)

Gezamenlijke evaluatie: wat vindt de cliënt? Elke cliënt dezelfde enquête (uniformiteit) Samen naar kijken (veiligheid) Heel de keten Zwangere en familie krijgen stem Aanpassingen in organisatie en repertoire?

Gezamenlijke evaluatie: wat vindt de cliënt? Met betrekking tot de afspraken is alles zeer goed en prettig verlopen. De bereikbaarheid was goed en ik voelde me altijd vrij om te bellen als ik vragen had. Ik werd dan ook heel prettig te woord gestaan en geholpen, zelfs kreeg ik (op vakantie) op zondag nog een mail terug, toen ik me zorgen maakte over een massage die ik had gehad. Ik voelde me altijd serieus genomen door jullie, dat voelde goed. In Oisterwijk waren de controles altijd op tijd, met één uitzondering toen er een onverwachte situatie plaatsvond en ik 10 minuten heb moeten wachten. / Bij de gynaecoloog waren de wachttijden vaak wel minstens 10 minuten. 1x langer door spoedoproep, maar toen kregen we koffie. Betrokken zorgverleners. Tijdens voortraject. Maar ook tijdens bevalling. Ik heb me altijd heel erg gehoord en gezien gevoeld. Er is genoeg tijd voor ons geweest steeds. Goede bereikbaarheid. Heel goede informatievoorziening over alles. / Verblijf in kraamhotel was heel prettig!

Gezamenlijke evaluatie: wat vindt de cliënt? Communicatie en bereikbaarheid en samenwerking tussen diverse teams. Het voelt niet alsof er verschillende teams zijn.. Professionele organisatie, waarbij iedereen ondanks de grootte van de organisatie goed op de hoogte was. Ik heb me veilig gevoeld tijdens de zwangerschap en bevalling. Het zou fijn zijn om iets minder verschillende gezichten te zien tijdens de zwangerschap. Dit was soms wel vervelend. Het is prettiger om met 1 of 2 vaste mensen een band op te bouwen. Goede zorg, er is steeds gekeken naar wat verantwoord was en wat onze wensen waren. Daardoor hadden we alle vertrouwen in alle professionals. We zijn ontzettend goed geholpen en konden met alle vragen en onzekerheden steeds terecht. Dank je wel! Misschien iets duidelijker dat team paars ook nog steeds echt Livive is, want dat wordt door deze enquete weer bevestigd, maar ik twijfelde daar soms toch aan. Maar goed, als dat alles is...

Gezamenlijke evaluatie: wat vindt de cliënt? Dit was echt een van de grote pluspunten in onze zwangerschap. Met 30 weken heb ik een groeiecho met te klein kindje op donderdagmiddag/vroege avond, vrijdagochtend zit ik bij de gynaecoloog die het gehele dossier kunnen inzien. TOPzorg! Was deze keer hartstikke goed. Iedereen was goed op de hoogte. Bij mijn vorige zwangerschap (3 jaar geleden) was er nog een miscommunicatie tussen de gynaecoloog en de verloskamers. Goed verbeterd dus! Alle lof over de begeleiding tijdens onze zwangerschap en bevalling. Wat wij heel erg prettig hebben ervaren is de goede samenwerking tussen verschillende teams en het specialisme gynaecologie. Alles onder één dak. Er wordt snel overleg gepleegd doordat ons inzien er goed samengewerkt wordt en collega's bekend zijn bij elkaar. Ik zou graag zien dat er meer digitale mogelijkheden worden toegepast. Waarom geen online consult of filmpjes met informatie. Zo kan ik de informatie beter en rustiger tot me nemen. Het blijft toch "eng" zo'n spreekkamer

1 organisatie 1 telefoonnummer: álle zwangeren, álle vragen 1 website: alle informatie uniform 1 folderformat: duidelijkheid 1 zorgpad per cliënt: spoorboekje(flexibel) 1 enquête: ketenbreed 1 EPD: MUST!!! 1 data bestand: cijfers van de gehele keten beschikbaar

Uitkomsten 1 organisatie 2013: 44% start baring low risk 38% low risk baring 17% 2014: 47% start baring low risk 40% low risk baring 19% 2015: 49% start baring low risk 45% low risk baring 22% 2016: 48% start baring low risk 46% low risk baring 22%

Vragen?