Regiobijeenkomsten Utrecht en Zwolle Kwaliteitslabel Sociaal Werk 8 en 9 februari 2017 WORKSHOP 2: STAPPENPLAN MARJA VAN HOUTEN CIIO
Programma Workshop 2 Programma toelichting Rondje: wie is wie en waar sta je: Aarzel of we überhaupt iets willen Wil starten met label, nog geen eerder toetsing Heb/had HKZ of ISO of… en wil nu over op label Heb/had HKZ of ISO of… en wil dit combineren met label Ben/wordt een fusieorganisatie met partners die in verschillende categorieën vallen: en nu? Ervaringen met deze verschillende uitgangsituaties Stappenplan en hulpmiddelen Nadere uitleg van de diverse toetsingsopties en argumenten om voor het één of ander te kiezen
Programma Workshop 2 Programma toelichting Rondje: wie is wie en waar sta je: Aarzel of we überhaupt iets willen Wil starten met label, nog geen eerder toetsing Heb/had HKZ of ISO of… en wil nu over op label Heb/had HKZ of ISO of… en wil dit combineren met label Ben/wordt een fusieorganisatie met partners die in verschillende categorieën vallen: en nu? Ervaringen met deze verschillende uitgangsituaties Stappenplan en hulpmiddelen Nadere uitleg van de diverse toetsingsopties en argumenten om voor het één of ander te kiezen
Stappenplan Bespreek de normen en de toetsingsvarianten in het MT en besluit over: - aan de slag? - met hele organisatie of een deel (dit is de scope) - welke variant (zie hiervoor) - welke toetsingsvariant : puur intercollegiaal, combi intercollegiaal - CI of alleen CI? Bespreek normen vakmanschap en dienstverlening met teams betrokken Doe de zelfevaluatie met gemengde groep managers en professionals. Ter inspiratie: benut de lijst “voorbeelden” Stel vast in hoeverre je als organisatie(-deel) al voldoet aan de normen en wat er te doen / te verbeteren is. Vraag desgewenst feedback op je analyse aan deskundige Stel een ‘to do’ lijst op en spreek af wie wat doet Spreek af hoe je werkafspraken toegankelijk ordent en ontsluit. Implementeer nieuwe werkafspraken en ga na of het werkt zoals beoogd. Kies definitief voor een voor jullie passende vorm van toetsing Ga de toetsing regelen. Laat enkele medewerkers deelnemen aan de training intercollegiale adviesmeting Pak na toetsing de verbeterpunten op