De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016."— Transcript van de presentatie:

1 Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016

2 To do: Doelen bijeenkomst Feedback bespreken Peerfeedback op onderzoeksplannen Informatie m.b.t. de interventie

3 Doelen bijeenkomst De student heeft aan het eind van de bijeenkomst feedback gekregen van andere studenten op zijn/haar onderzoeksplan. De student heeft aan het eind van de bijeenkomst feedback gegeven op het onderzoeksplan van minimaal één andere student.

4 Feedback De manier waarop je waarneemt (je gekleurde bril) bepaalt mede welke feedback je geeft.

5 Peerfeedback Wat is peerfeedback? Bij peer feedback treden studenten met elkaar in dialoog aan de hand van gedetailleerde commentaar over elkaars werk, gedrag of prestaties. Ze doen dat op basis van vooraf vastgelegde beoordelingscriteria Bron https://www.kuleuven.be/onderwijs/evalueren/feedback/peer_fb

6 Wat leer je van peerfeedback? Door elkaars werk, gedrag of prestaties te becommentariëren, leer je om op een objectieve manier beoordelingscriteria* en –standaarden te gebruiken. Die* kun je vervolgens gemakkelijker gebruiken om je eigen werk te evalueren.

7 Peerfeedback zorgt ervoor dat studenten Verbeterpunten leren identificeren en constructieve suggesties ter verbetering leren maken, Zelfkritischer leren kijken naar eigen werk, Zelfstandiger leren werken en dus minder afhankelijk zijn van de docent als expert, Meer zelfvertrouwen hebben, Beter voorbereid zijn op reële werksituaties.

8 Richting de leertaak

9 Aan de slag met Peerfeedback Pak allemaal je onderzoeksplan (geprint) en het beoordelingformulier van de leertaak er bij. Ga dadelijk in groepen zitten -hoofden nummeren Geef elkaar feedback op de plannen a.d.h.v. het beoordelingsformulier - Denk aan de feedbackregels. Hoe zou je als coach/docent feedback geven? Verdeel de rollen: Voorzitter, tijdbewaker

10 Pauze

11 Volgende bijeenkomst: Luisteren Gesprekken oefenen

12 Voor volgende bijeenkomst: Kijk op de Wiki voor de voorbereiding van bijeenkomst 4 Bekijk onderstaand filmpje ter inspiratie voor je onderzoek (2 min 31). https://www.youtube.com/watch?v=xhxuxYZKhqA

13 Extra Oefenen met open en gesloten vragen n.a.v. LOB


Download ppt "Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016."

Verwante presentaties


Ads door Google