aan het werk, blijvend op zoek naar het beste van en voor ieder kind!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Welkom in groep 8.
Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
Gabriëlschool Hoofdlocatie/Het Kristal
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Realisatie kindcentrum
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Titel: Groeiproces de Ceder.
Pastoraal op school.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Welkom Informatieavond 26 maart Doel: Doel: Aan het einde van deze bijeenkomst zijn jullie in hoofdlijnen geïnformeerd over: de wijze waarop wij.
Informatieavond groep 7b
WELKOM.
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Informatieavond Start uur Welkom in groep 6.
Passend onderwijs ook op de Christoffelschool! Wat is er gerealiseerd in ? Invoering van de nieuwe schrijfmethode “Schrift” Invoering nieuwe.
Nutsschool Hertogin Johanna Locatie V.
Informatie-avond groep 1-2 September 2014
Nutsschool Hertogin Johanna Locatie V.
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Basisscho ol Op De Horst Ervaringsgerich t Onderwijs Afstemming.
 Inloop van maandag t/m donderdag 8.15 – 8.30  ‘s Middags mogen de kinderen fruit meebrengen  Gymles: Maandag- en donderdagmiddag ( ) sporthal.
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
Informatie voor ouders van de van Randwijkschool.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
SCHOOLTIJDEN ST.-WILLIBRORDUSSCHOOL 11 NOVEMBER 2015.
Welkom.  Ouders  College van bestuur: Kiki Huijnen  Start fusietraject jaar geleden met tekenen van intentieverklaring  Ambitie.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
“Met Kinderen Leren” Wat gaan we doen in ?
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
‘Plusleerlingen’ Omgaan met intelligente en begaafde leerlingen in de rekenles Robert Timmermans.
Mei 2013 Welkom 19.15u: Inloop met koffie/thee 19.30u: Opening en presentatie 19.45u: Vragenronde 20.00u: Presentatie clusters 21.00u: Tips en tops 21.15u:
Informatieavond groep 7 Christine Vogels en Julia Kok.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Informatieavond groep 3
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Wat is coöperatief leren?
Evaluatie onderwijskundig beleid
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Ouderinformatie avond
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Informatieavond 15 november 2017
het katholiek basisonderwijs
Informatieavond groepen 8
Algemene ouderavond schooljaar
Kwaliteits- onderzoek
Doubleren.
Basisschool St. Lambertus September 2018
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Doubleren.
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
IKC Trudo te Stiphout.
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Welkom in groep 4.
Transcript van de presentatie:

aan het werk, blijvend op zoek naar het beste van en voor ieder kind! Sint Bernardus In onderlinge afstemming en wederzijds respect elke dag doelgericht en slagvaardig aan het werk, blijvend op zoek naar het beste van en voor ieder kind!  schooljaar 2016 -2017

Waar Uw kind weet en zegt: “op de St. Bernardus………… heb ik een veilige plek: ik mag mezelf zijn, voel me thuis kan/mag ik open en eerlijk zijn mag ik mijn eigen kracht ontdekken, zelf nadenken leer ik lekker veel, leerstof en persoonlijkheid kan ik altijd bij juf/meester terecht. Ik word gesteund en kan weer verder leer ik omgaan met tegenslagen, ik word steeds positief gestimuleerd is er elke dag een stukje humor, gezelligheid een juf/meester die me duidelijkheid biedt maar ook “bij de tijd” is ( op de hoogte van wat kinderen bezig houdt) en die zich in mij kan verplaatsen krijg ik waardering voor persoon en ontwikkeling

U als ouder weet en zegt: “op de St. Bernardus…… Kan ik rekenen op een luisterend oor, ze zijn meedenkend en ik ontvang respect Is de school geïnteresseerd in mijn kind en de ouder Is het team open en vriendelijk Heeft mijn kind een fijne tijd en gaat graag naar school Is mijn kind in vertrouwde handen Staat de deur altijd open! Worden bijzondere activiteiten ondernomen Is er zorg voor het individuele kind en de groep als geheel Krijgt mijn kind perspectief, vooruitzicht en groeit hij/zij uit naar een fijn mens Zijn we samen op weg naar het beste voor het kind: 100 % inzet is gegarandeerd

droom van een school waar leerkrachten hun taak zien als 'een roeping', een mogen optrekken met kinderen en dat zij daarom 'hart voor de zaak hebben' en trouw zijn in hun beroep. waar het handelen van iedere collega zich kenmerkt door tonen van: vreugde, vrede, liefde, geduld, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid en innerlijkheid.  Een droom van een school, waar kinderen leren hun geweten te vormen, leren kiezen tussen wat goed en kwaad is, leren zien wat gelukkig maakt en wat ongelukkig maakt, wat hoop en toekomst geeft.

Aandachtspunten die we dit jaar voortzetten Goede directe en verlengde instructie verzorgen waarbij met zwakkere leerlingen veel meer wordt ingeoefend en de sterkere leerling uitdagende instructie en verwerking krijgt. Het maken van groepsplannen rekenen, technisch lezen, spelling en begrijpend lezen met weeklijsten voor telkenmale een periode van 7 /8 weken en hierbij behorende weektaken De school zorgt voor een optimale sociale en fysieke veiligheid. De school heeft een veiligheidsplan Verzoek deelname enquête aan alle ouders / afstemming met kinderen over inhoud veiligheid enquête wordt september / oktober opgepakt. Techniek- en wetenschapslessen zijn in alle leerjaren geïntegreerd aangeboden Afstemming “nieuwe” schooltijden: continurooster in vorm van 5 gelijke dagen Voortgang workshops: een rijk gedifferentieerd aanbod voor alle kinderen van 5 t/m 8 Planmatig uitvoeren van communicatieplan en schoolveiligheidsplan nieuwe methode Technisch Lezen (aanvankelijk alsmede voortgezet) en Nieuwste uitgave methode TOM / SOM zijn geheel geïmplementeerd voor groepen 4 t/m 8 Borgen meer- en hoogbegaafdheid volgen opgesteld plan. Uitvoeren van plan passend onderwijs volgens opgesteld SOP Uitvoeren inhoud ondernemingsplan naschools aanbod Nieuwe Stijl “ Zie je Zo”

Vernieuwingen schooljaar 2016-2017 Teambreed toepassen en geheel geïmplementeerd van Coöperatief leren. Gerichte implementatie van Zien en groepsplan pedagogisch handelen; Binnen iedere groep rijk aanbod voor op groepsvragen afgestemd sociaal en persoonlijk welzijn. Zie uitgave “Pedagogisch Klimaat: sociale en emotionele ontwikkeling”, terug te vinden op de geheel vernieuwde website www.stbernardus.net Er is beleid opgesteld om een doorgaande lijn te krijgen op het gebied van Voor en Vroegschoolse Educatie. De school biedt i.s.m. twee samenwerkingsscholen en Sine Limite onderwijs aan driejarigen en werkt in afstemming met samenwerkingsverband de zgn 3+ groep; langzamerhand komen tot IKC vernieuwen website / schoolgids / schoolkalender / flyer / nieuwsbrief conform nieuwe huisstijl Teamscholing “leren leren van kinderen” opdat inzet materialen en methoden voor wereldoriëntatie op basis van schooleigen visie en nieuwe mogelijkheden van het nieuwe leren schooljaar 2016-2017 fundament heeft. Het team komt tot gefundeerd aanbod met betrekking tot het vormgeven van wereldoriëntatie en talentontwikkeling (brede ontwikkeling) in Spelend en Onderzoekend Leren (SOLE) op school. SOLE maakt het mogelijk om samenhangende activiteiten en inhouden te creëren waarin de leerkracht als bemiddelaar functioneert. Bemiddelaar tussen betekenissen van kinderen en (brede) bedoelingen. Lesinhouden geven niet alleen een gemeenschappelijke inhoud aan activiteiten van leerlingen ze zorgen ook voor samenhang tussen de activiteiten en voor een directe band met leefsituaties van leerlingen en de wereld buiten de school. SOLE is een dynamisch proces waarin de leerlingen en de leraar samen lesinhouden en activiteiten opbouwen, waardoor er een stroom van aan elkaar verbonden betekenisvolle spel- en onderzoeksactiviteiten ontstaan.

Vernieuwingen schooljaar 2016-2017 Voortzetting traject leerKRACHT: bordsessies, klassenbezoeken, feedback sessies en samen les voorbereiden. Implementeren tweede jaar nieuwe methode aanvankelijk lezen groep 3 Implementeren / inzet nieuwe methoden SOLE (wereldoriëntatie zie www.blinkwereld.nl ) alsmede inzet van ICT t.b.v. het opbrengstgericht werken in de groepen / school zoals verwoord in ons ICT – beleidsplan 2016-2020 Traject tabletonderwijs groep 4 t/m 8 met Snappet. OB eigen tablets Inzet omgekeerd oudergesprek, waarbij de leerling aanwezig is en verder gaande samenwerking met ouders met eindevaluatie einde schooljaar. Na vaststelling nieuw schoolplan 2015-2019 : uitvoering (goedgekeurd door MR) verbeterplan 2016-2017 Wij bieden wekelijks het vak levensbeschouwing aan Implementatie nieuwe methode Onze school heeft een fysieke plek waar leerlingen zich kunnen bezinnen Er wordt in afstemming binnen de school een plek gecreëerd.

Dank voor uw aandacht Laten we in goede afstemming er andermaal weer een fantastisch jaar van maken.