Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TLV - Logistiek Wat is logistiek?.
Advertisements

INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Bedrijfskolommen en -sectoren
15. Detailhandel Detailhandel, kleinhandel: levering in kleinverpakking aan eindgebruiker. 10% werkgelegenheid in deze sector: arbeidsintensief. Functies:
ken de detailhandel paragraaf 1.3 de bedrijfskolom
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Goederenverwerking H6 Inleiding tot Derving Manager Handel.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
prijs- en servicemarkt
functies detailhandel
Periode 1 Ken de (detail)handel
Detailhandel algemeen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 5 De bedrijfskolom.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Hoofdstuk 4 Netjes houden van de werkplek en werkomgeving.
Werken in een arbeidsorganisatie
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Hoofdstuk 12 Distributiebeleid 12.1 Distributie en marketingstrategie 12.2 Distributieanalyse 12.4 Groothandel 12.4 Detailhandel 12.5 E-commerce 12.6.
Hoofdstuk 3 Presentatie van artikelen in de winkel.
De productiestructuur
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Kosten ► Omzet ► Verkoopprijs ► Afzet ► Exploitatiekosten.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Presentatie en marketing
Presentatie en marketing
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel.
Werken in een arbeidsorganisatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Wat doet de groothandel?
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 3 Inkoopwaarde van de omzet
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 7 Verkoopprognose
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hospitality en voorraadbeheer
Verkoop De klant.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie

Samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Bedrijfsgrootte ► Detailhandel en groothandel ► Bedrijfskolom ► Distributie ► Branches ► Verkoopkanalen.

Inhoud 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties 2 Tijdelijke artikelpresentaties 3 Handel en distributie 4 Marktsegmentatie 5 Winkelformule 6 Retailmix 2

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 3 ► Bedrijfsgrootte ► Microbedrijf ► Kleinbedrijf ► Middelgrootbedrijf ► Grootbedrijf.

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 4 ► Detailhandel en groothandel ► Detailhandel: verkoop aan consumenten ► Groothandel: verkoop aan bedrijven

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 5 ► Grootwinkelbedrijf ► Is een kleinhandel en groothandel in één ► Acht of meer winkelfilialen ► Honderd of meer werknemers.

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 6 ► Productie- en distributieproces ► Productie is het maken van artikelen (produceren) ► Distributie is het verdelen van de artikelen (distribueren).

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 7 ► De bedrijfskolom ► Verschillende bedrijven ► Begint bij de oerproducent ► Eindigt bij de detailhandel ► Schakels.

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 8 ► Soorten distributies ► Prijsdistributie ► Servicedistributie ► Mix van prijs- en servicedistributie.

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 9 ► Boodschappen in drie groepen: ► Convenience goods ► Shopping goods ► Specialty goods

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 10 ► Kenmerken van webshops met prijsdistributie ► Veel op één webpagina (druk beeld) ► Harde kleuren ► Duidelijke prijsweergave ► Kenmerken van webshops met servicedistributie ► Mooie vormgeving ► Rustig of stijlvol kleurgebruik ► Veel informatie beschikbaar

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 11 ► Twee verschillende branches ► Food ► Non-food

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 12 ► Verkoopkanalen ► Fysieke winkel ► Ambulante handel ► Webshops.

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 13 ► Fysieke winkels ► Supermarkt ► Speciaalzaak ► Warenhuis ► Kleinwarenhuis ► Hypermark

Hoofdstuk 3 Handel en distributie 14 ► Cross-channel ► Een webshop en een winkel ► Thuis laten bezorgen