De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen"— Transcript van de presentatie:

1 Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Par: 3.2 Blz. 88 tm 95

2 Display? Display is een tijdelijke, speciale verkoopkrachtige uitstraling van artikelen. Omdat: - De omzet stijgt aanbiedingen op een display - De sfeer wordt in de winkel verhoogt - Zo zorg je ervoor dat de klant een bepaalde route moet lopen in de winkel display in een kledingwinkel

3 Artikelpresentatie? De manier waarop artikelen in een winkel zijn geplaatst, hoe ze zijn gegroepeerd en hoe ze in de schappen staan noem je de artikelpresentatie.

4 Met de artikelpresentatie (een marketinginstrument) kan een winkel zich profileren. Dit wil zeggen dat een winkel zich onderscheidt van de concurrent.

5 Attentiewaarde Een display moet opvallen en de aandacht trekken door op het juiste tijdstip het juiste artikel te presenteren. Door de juiste hulpmiddelen te gebruiken wordt het effect vergroot. Bijvoorbeeld door: - kleur - Eye catchers - Brandpunten Zo creëer je stopkracht! Artikelpresentaties bij Zara

6 Kleurgebruik Door het juiste gebruik van kleuren kun je artikelpresentaties aantrekkelijk maken

7 Eyecatcher Een artikel presnetatie nog meer laten opvallen. Dit kan door middel van een eyecatcher

8 Brandpunt Een artikel presentatie die extra opvalt

9 Stopkracht Een display moet winkelbezoekers afremmen. De
consument moet ‘afremmen” of stil staan. Als hij bij de display komt!

10 Eisen aan een artikelpresentatie
Overzichtelijk Logisch Passen bij de winkelformule

11 Overzichtelijk

12 Logsich

13 Passend bij de winkelformule
Exclusief Discounter

14 Doel van een display Moet omzet realiseren binnen die artikelgroep
Moet omzet realiseren binnen het totale assortiment. Moet het koopgedrag beïnvloeden. Gevolg is meer impuls aankopen (als je iets koopt wat je niet van plan was te kopen) Moet extra sfeer creëren. Moet de winkel een bepaald imago bezorgen.

15 Functies van de display
Om nieuwe artikelen te presenteren Om seizoensartikelen te presenteren Om artikelen die in de reclame zijn te presenteren Om een thema extra onder de aandacht te brengen Zijn omzet- en sfeerverhogend Ze beïnvloeden te routing van de klant

16 Soorten display Een opvallende presentatie waarmee artikelen extra onder de aandacht worden gebracht. Indeling op basis van gebruiks doel Indeling op basis van plaats in de winkel

17 Indeling op basis van gebruiksdoel
soorten: - Massdisplay (massadisplay) - Classdisplay (sfeerdisplay) - Total- look- display - Fabrikanendisplay

18 Display en winkelformule
Welke display je ook gebruikt het hangt af van de winkelformule. Prijsdistributie  massdisplay Servicedistributie  classdisplay

19 Indeling op basis van plaats in de winkel
Eilanddisplay Kop-/end of einddisplay Wanddisplay Schap- / vakdisplay Kassadisplay Toonbankdisplay Manddisplay Vloerdisplay

20 Eilanddisplay Vaak word een verkooptafel als eilanddisplay gebruikt

21 Kop- einddisplay Aan het eind van een schap

22 Schapdisplay Door een extra plank in een schap krijgen de artikelen extra aandacht

23 Wanddisplay

24 Kassadisplay Voor impulsaankopen (artikelen die je wel koopt maar niet van plan was te kopen)

25 Toonbankdisplay

26 Manddisplay

27 Vloerdisplay


Download ppt "Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen"

Verwante presentaties


Ads door Google