De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marktsegmentatie en een praktische oefening

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marktsegmentatie en een praktische oefening"— Transcript van de presentatie:

1 Marktsegmentatie en een praktische oefening
Marketing les 4 Marktsegmentatie en een praktische oefening

2 Wat gaan we doen? Huiswerk bespreken Herhaling vorige les
Koopinspanning Marktvormen Product-levens-cyclus Theorie Anshoff Strategie herleiden; een praktische oefening

3 Koopinspanning Impulsaankopen (unsought goods)
Routineaankopen (convenience goods) Zorgvuldige aankopen (shopping goods) Homogeen (prijs is belangrijkst) Heterogeen (eigenschappen zijn belangrijkst) Uitzonderlijke aankopen (specialty goods)

4 Marktvormen Product aanbieders Monopolie 1 1
Monopolistische concurrentie heterogeen veel Oligopolie heterogeen weinig Volkomen concurrentie homogeen veel

5 Boston-Analyse Deze foto van Onbekende auteur is gelicentieerd onder CC BY-SA

6 Anshoff Het Ansoff-model of de Ansoff product-marktmatrix is een strategisch hulpmiddel bij het formuleren van groeistrategieën. 

7 Anshoff filmpje

8 Hoe ziet het Ansoff matrix eruit?

9 Maak een marketinganalyse
Probeer zo goed mogelijk te analyseren welke marketingstrategie door het bedrijf is gevolgd Werk in een groepje van 2 / 3 Presenteer je ananlyse Knip een advertentie uit

10 Besteed aandacht aan Wensen / behoeften Doelgroep / marktsegment
Visie / missie Marketing Mix (4 P’s) U.S.P. (Unique Selling Proposition) Koopinspanning Marktvorm / marktaandeel Plaats in de product-levens-cyclus Plaats in de Boston portfoliomatrix teken een matrix en geef de plaats aan Beïnvloedingsmomenten


Download ppt "Marktsegmentatie en een praktische oefening"

Verwante presentaties


Ads door Google