De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid"— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid

2 Wat heb ik de vorige les geleerd?
Wat ga ik nu leren?

3 1 Assortimentsbeleid 2 Inkoopbeleid 3 Prijsbeleid 4 Promotiebeleid 5 Commerciële presentatie

4 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Inkoopkanalen Een inkoper kan onder andere bij verschillende partijen inkopen, bijvoorbeeld: een groothandel een beurs een agent een vertegenwoordiger een exporteur een importeur

5 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Inkoopkanalen

6 Invloed van de producent op het inkoopproces
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Invloed van de producent op het inkoopproces Pushstrategie Pullstrategie (trekstrategie) De consument vraagt de handel naar het product, door reclame-uitingen van de producent zelf.

7 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid

8 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Pushstrategie De producent stimuleert de handel om zijn product in te kopen. Dat doet hij bijvoorbeeld met: Kortingen of flinke winstmarges Bonussen bij grote afname Leverancierskrediet Verstrekken van displaymateriaal

9 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Pullstrategie

10 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Pullstrategie De consument vraagt in de winkel naar het product. De consument heeft namelijk merkvoorkeur ontwikkelt, doordat de producent consumentenreclames toont.

11 De verschillende fasen van het inkoopproces
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid De verschillende fasen van het inkoopproces

12 Soorten goederen en het inkoopproces
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Soorten goederen en het inkoopproces

13 Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Productlevenscyclus

14 Nieuwe ontwikkelingen
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid Nieuwe ontwikkelingen Consumententrends Logistieke systemen Bijvoorbeeld: RFID technologie


Download ppt "Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid"

Verwante presentaties


Ads door Google