Workshop Waarderende oudergesprekken 7 en 9 juni 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MR Vlinderbos jaarverslag 2012 – Wij zijn de MR! Oudergeleding:  ………….contactpersoon Ouderraad  Hans Waldercontactpersoon Bestuur  Yolande Bakker.
Advertisements

Workshop Mensen in beweging
Hoe blijf ik gemotiveerd
Veranderen op gezamenlijke en eigen kracht
Appreciative inquiry:
Leiderschap bij verandering
Samen leren werken in de cloud
11/ post-hbo Project- en verandermanagement Leiderschap -Trainingsweekend 2 Leiderschap: cirkels van oorzaak en gevolg Enthousiasme voor de.
1 WSNS Studiedag 3 oktober 2006 “Juf, gaan we die weer doen? Die is leuk!”
Welkom Mijzelf voorstellen aan de hand van een recente gebeurtenis waarbij ik ‘in mijn vuur stond’ Wat gaan we doen vandaag.
….een korte presentatie
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Loopbaanoriëntatie en -begeleiding
Appreciative Inquiry of Waarderend Onderzoek als basis voor gesprekken op het marktplein over waarden 1.
“Werken met beelden spreekt tot de verbeelding” Creatieve methodieken in gesprek over relaties Seksualiteit en Relaties Zesde studiedag Klinische Psychotherapie.
Hogescholen in Dialoog
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Appreciative Inquiry Waarderen van conflict & spanning
Appreciative Inquiry & Leiderschap
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
“Proeftuinsessie 2: Administratie Wegen en Verkeer”
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
My Energy. ONCE UPON ATIME Klant staat centraal.
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
De Schrijfcarrousel School voor Schrijftraining. Uitgangspunten Motivatie – games – gamification Aansluiting – kwaliteiten – Appreciative inquiry.
Evenwicht Het is van belang dat er een evenwicht bestaat tussen alle bronnen Grotere kans op positieve ervaringen 1.
Afstand nemen Observeren Perspectief wisselen Nieuwe rich- ting ervaren Het geheel zien Voelen wat is LoslatenLaten ontstaan Nieuw willen ervaren Jezelf.
Congres Appreciative Inquiry
Appreciate TeamBuilding (ATB) Ingrid Brons en Nico de Bruin.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Educatie Leeuwarden, 25 mei Educatie Wij richten een Expertisecentrum Educatie in, een gezamenlijk opleidings- en onderzoekinstituut voor alle onderwijsberoepen.
Welkom!.
Hoofdaannamen van Appreciative Inquiry
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Volksuniversiteit Zwolle, 11 November 2014
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
‘NLP Vervolgcursus Je ongekende vermogens nog beter ontwikkelen’
Aan de slag met waarderend vernieuwen
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Kick off IKC Europaschool Welkom Soep met … IKC Europaschool (wie, wat, waarom) World café Afsluiting Rondje door de school (Reageren?
1 Ervaringscertificaat of Erkenning van Verworven Competenties (EVC) Werkconferentie “EVC in het kader van 30 plus” Regina Kleingeld, Ministerie van Onderwijs,
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Resultaat in de Raad basispresentatie
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Appreciative auditing: onderzoek ten dienste van verandering
Fontys Career event 15 maart 2017.
Bouw aan je veerkracht.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Volksuniversiteit Zwolle
SHZG Het zelfstandig gymnasium En het waarderend perspectief
Volksuniversiteit Zwolle
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
WIN Event Maarten Tjallingii
Netwerk Mantelzorg
Arline Spierenburg november 2018
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Van school met een Agile mindset - de impact van Agile op jongeren
Ontwikkeling, wij als EBS
Ook wij als Wijkracht!?.
Waarderende benadering
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Transcript van de presentatie:

Workshop Waarderende oudergesprekken 7 en 9 juni 2016

Kort gesprek Kort ervaren van de basis In tweetallen Gesprek van 5 minuten.

Ervaringen Wat heeft het gesprek net opgeleverd aan … Kwaliteiten Helpende gedachten Inzichten Verwonderingen Energie …..

Appreciative Inquiry = Waarderend Onderzoeken “Waarderend Onderzoeken (Appreciative Inquiry) is de kunst en kunde van het vragen stellen over het potentieel van een individu, team of organisatie, met als doel om deze volledig tot bloei te laten komen.” David Cooperrider

Waarderend onderzoeken is op zoek gaan naar het beste Er werkt altijd iets

Waarderend onderzoeken is verhalen vertellen Hoe wij zaken zien en ervaren zegt alles over ons

Waarderend onderzoeken is met vragen aandacht richten Onderzoeken is beïnvloeden. ?

Waarderend onderzoeken is successen delen Focus op problemen en je vindt meer problemen Focus op succes en je vindt meer succes Bezig zijn met het beste in anderen, brengt het beste in onszelf naar boven.

Waarderend onderzoeken is dromen realiseren Waar wij onze gedachten op richten en over praten, wordt onze werkelijkheid.

Aanbod Gratis tips via e-zine met: Gratis format Waarderend Startgesprek Gratis mini e-book: “Minder hard werken, meer resultaat met waarderende functioneringsgesprekken en klassenbezoeken” Een gratis waarderend strategiegesprek

Fasen in Waarderend Onderzoeken 1: Verwoorden (Define) “Waar willen wij meer van?” 2. Verdiepen (Discovery) “Wat geeft leven?” 3. Verbeelden (Dream) “Wat zou er kunnen zijn?” 4. Vormgeven (Design) “Hoe zou het eruit kunnen zien?” 5. Verwezenlijken (Destiny) “Wat zal er zijn?”

Waarderende oudergesprekkencyclus 1: Verwoorden (Define) “Waar willen wij meer van?” Startgesprek / 10 minutengesprek 2. Verdiepen (Discovery) “Wat geeft leven?” Startgesprek Tussentijdsgesprek 3. Verbeelden (Dream) “Wat zou er kunnen zijn?” Startgesprek Tussentijdsgesprek 4. Vormgeven (Design) “Hoe zou het eruit kunnen zien?” Handelingsplan Groepsplan 5. Verwezenlijken (Destiny) “Wat zal er zijn?” 10 minuten gesprek Tussentijdsgesprek LVS

Wat heb je nodig om dit te kunnen De mindset die werkt Hoe je zorgen vertaalt naar wensen en behoeften De structuur en fasering in de gesprekken De bijpassende communicatietechnieken Waaraan je weerstand herkent Hoe je weerstand ombuigt

Kan je je voorstellen… Dat je waarderend onderzoeken ook kan toepassen in Je leiderschap Teamontwikkeling Organisatieontwikkeling Profilering Het onderwijs