N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten 07-07-2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeling Noordrand Zevenbergen
Advertisements

1 1 De Gelderse Maat Discussie Regionale Uitvoeringsdiensten in relatie tot externe veiligheid 1 december 2009 Jaarcongres Relevant Gerard Nieuwe Weme.
Toekomst voor buisleidingen
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Van der Pekbrug Steven Molleman Titel presentatie Gemeente Amsterdam
Stationsomgeving - 29 juni
Voorontwerp bestemmingsplan ‘Hof van Cranendonck’
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS)
Maasvlakte 2: bestemmingsplan en MER
Presentation title 2e fase MER Planstudie Ring Utrecht van VoorKeursAlternatief (VKA) naar VoorKeursVariant (VKV) RIA 8 maart
Samen Sterk in het Buitengebied Verkenning regio Midden en West Rob Segers Provincie Noord-Brabant 3 december Samen Sterk in het Buitengebied.
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
Inhoud Presentatie Aanleiding Verder Organisatie en fasen
Varianten-studie dubbele overweg
Niets nieuws onder de zon
Puzzelen met de provincie Provinciale Ruimtelijke Structuurvisie mei 2011.
Samenwerking en toekomst Drechtsteden
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Beter Benutten: Extra rijstrook A1 Bunschoten - Hoevelaken
Ombouw Amstelveenlijn
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
Stichting van GOL naar Beter
Aanpak N629: één project, twee delen
Dijkverbetering Eemshaven-Delfzijl
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Noordelijke Ontsluiting Enschede - Kennispark Spreker Gerry Waanders Datum 15 juni 2011 PlaatsEnschede.
Informatiebijeenkomst herindelingsprocedure Groningen, Haren en Ten Boer 8 april 2016.
ALLIANTIE REGIOCONVENANT. 2 sporen: -Raamovereenkomst t.b.v. Regioconvenant -ICES-traject -Raamovereenkomst t.b.v. Regioconvenant -ICES-traject.
Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.
Welkom Provincie Noord-Brabant in samenwerking met de gemeente Heusden, ’s-Hertogenbosch, Waalwijk, en het waterschap Aa en Maas. Informatieavond GOL Nota.
Fusieschool in het midden van het dorp. Namens. NOORD & ZUID.
Presentatie dijkversterkingen Kruiningen- en Zimmermanpolder.
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
Duinpolderweg Technische Toelichting Gemeenteraad Noordwijkerhout Bert Grotenhuis, projectmanager Duinpolderweg 9 december 2015.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Aansluiting A9 Heiloo De Nieuwe Strandwal Informatieavond de Cultuurkoepel Heiloo Adrie van Hoekelen, projectmanager 30 november 2015.
Bestemmingsplan Bedrijvenpark H2O Informele informatiebijeenkomst raad d.d. 18 februari 2015 Rho adviseurs voor leefruimte Joske Poelstra.
Nieuwbouw zwembad BIO 9 april Doel van de presentatie Informatie verstrekking over: Projectorganisatie. Stand van zaken project /planning. Stichtingskosten.
Millingerwaard en Waalwaard Verplaatsing De Beijer Commissie Ruimtelijke Ordening en Water 9 januari 2013 Patricia van Eijndthoven / Jan van Dooren Projectleiders.
Informatieavond Planontwikkeling “Hoogh Gullepe” Terrein voormalig Dr. Ackenshuis Woensdag 23 januari.
Informatie voor de Raad Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan Baarn Beleidsvisie en uitvoeringsprogramma 2012 – 2016, gemeente Baarn Informatie voor de.
Fietspad Oase- Zandvoortselaan (Buitenrandvariant) Bewonersavond Bramenlaan-Duinrooslaan e.o. 14 juni 2011.
Breedband Herijking Agenda  Welkom  Huidig beleid  Taskforce aanpak  Stand van zaken  Vragen aan initiatieven  Toekomstige rol initiatieven.
Principes herinrichting Burgemeester Kasteleinweg Informatieavond tot uur (inloop vanaf uur) 21 november 2012.
Terugdringen autoverkeer Driehuis en Santpoort-Noord 13 februari 2012, Tata Steel Stadion.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Gebiedsontwikkeling Oostelijke Langstraat Notitie Reikwijdte en Detailniveau Milieueffectrapportage.
Bestemmingsplan Kindcentrum Zeeland Voorbereidende Vergadering, 6 maart 2012 Dia 1 BESTEMMINGSPLAN KINDCENTRUM ZEELAND.
Toelichting Centrumvisie. Presentaties korte toelichting stedenbouwkundig ontwerp samenvatting resultaten dpo toelichting verkeer en parkeren planning.
T ransformatie SRE. Herziening Regionale samenwerking Doel: 1. Sterker naar buiten treden. 2. Eenduidig opereren op regionale schaal. 3. Efficiënt (regio)intern.
Informatie avond Phoenix 7 juli 2011 WERKEN op “Voederheil II” in Zeeland.
WOG Opening Verslag vorige keer
Bewonersavond Omkering N65 - Spoor
Dijkversterking Arcen
KBG – Slikpolder 24 NOVEMBER
Informatiebijeenkomst GOL
Voorontwerp bestemmingsplan Willevenstraat – presentatie tijdens de voorbereidende raadsvergadering d.d. 11 juni 2012 ir. M.J. (Marjolijn) Nijssen.
Informatiebijeenkomst 28 augustus 2017
Voorafgaand aan de aanwijzing door provincie
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Dijkversterking Den Oever Commissie water en wegen 1 juni 2016
Energietransitie Hof Meermansburg
WERKEN op “Voederheil II”
Voorbereiding locatie FrieslandCampina Bedum op toekomstige uitbreiding 19 april 2018.
Informatie bijeenkomst
Verzelfstandiging dislocatie Bossche Broek
Transcript van de presentatie:

N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten

Onderzochte alternatieven  Referentiesituatie  Alternatief 80 km/u  Alternatief 100 km/u  Faseringsalternatief  Faseringsalternatief met aanvullende maatregelen  Doel: Vergroten van het inzicht in de verkeersafwikkeling van de in het MER onderzochte alternatieven en inzicht geven in de mogelijkheden om het voorkeuralternatief gedeeltelijk of gefaseerd te realiseren.

Toelichting faseringsalternatief  Realisatie 100 km/u-alternatief, met uitzondering van:  Aansluiting op A2: behoud bestaande aansluiting met twee kruisingen  Aansluiting De Brand: behoud bestaande aansluiting  Aansluiting Heeswijk-Zuid: gelijkvloers  Aansluiting op A50: behoud bestaande aansluiting met twee kruisingen

Methode  Simulatie verkeersafwikkeling met dynamisch model VISSIM  Op basis van resultaten faseringsalternatief werksessies voor aanvullende maatregelen  Doorrekening resultaten op N279 (in VISSIM), op A2 en A50 (in Fosim)  Input: verkeersmodel NRM  Faseringsalternatief: enige overschatting verkeersaanbod, want op basis van 100 km/u

Faseringsmaatregelen A2 WestA2 OostDe Brand

Faseringsmaatregelen Heeswijk ZuidA50 WestA50 Oost

Verkenning verdergaande maatregelen Nieuwe aansluiting Poeldonk Klaverblad-oplossing Twee keer half klaverblad

Resultaten  Verkeersafwikkeling op aantal relaties

Resultaten  Vergelijking Referentie, 80, 100 en fasering zonder maatregelen OchtendspitsAvondspits Nr:Trajectref80km 100km 100-A2 en A50 101A2 zuid-A50 noord A50 noord-A2 zuid De Steeg-A50 zuid A50 zuid-De Steeg A2 noord-Runweg Runweg-A2 noord

Resultaten  Vergelijking Referentie, fasering zonder maatregelen en fasering met maatregelen OchtendspitsAvondspits

Beelden verkeersafwikkeling  Faseringsalternatief zonder maatregelen, ochtendspits Aansluiting A2: De Brand:

Beelden verkeersafwikkeling  Faseringsalternatief zonder maatregelen, ochtendspits A50:

Beelden verkeersafwikkeling  Faseringsalternatief met maatregelen, avondspits Aansluiting A2: De Brand:

Beelden verkeersafwikkeling  Faseringsalternatief met maatregelen, ochtendspits A50:

Beelden verkeersafwikkeling  Faseringsalternatief met maatregelen en twee rechtsaf A2, avondspits De Brand:

Resultaten A2 en A50  A2 Oostbaan autonoom avondspits (ochtendspits vergelijkbaar)  A2 Oostbaan in faseringsvariant met maatregelen: geen groot effect op verkeersafwikkeling A2, ook dubbele invoegstrook zorgt niet voor extra problemen Weefvak A59 Oost – afrit Rosmalen Toerit St. Michielsgestel Dubbele toerit N279

Resultaten A2 en A50  A50 Autonoom: één knelpunt in avondspits, oostbaan:  A50 in faseringsvariant: toename knelpunten bij N279 Toerit Eerde Toerit N279

Inpassing en kosten  Nu nog geen ontwerp van maatregelen  Wel inpassing verkend De Brand:

Inpassing en kosten A50 Oost:

Inpassing en kosten  Aandachtspunten inpassing:  Inpassing onder bestaande viaducten  Niet onmogelijk maken eindbeeld  Omvang van tijdelijke maatregelen, vooral bij Heeswijk Dinther  Indicatie kosten extra maatregelen:  15 miljoen investeringskosten, exclusief  Evt. aanvullende grondverwerving  Kabels en Leidingen  Verkeers- en faseringsmaatregelen

Conclusie en advies  Faseringsalternatief met aanvullende maatregelen functioneert goed  Levert nu forse besparing op totale investeringskosten  Levert tijd op voor nadere afweging verknoping op A2 en A50  Afweging: Aansluiting Heeswijk Dinther-Zuid  Risico: Discussie over alternatief 80 met aanvullende maatregelen

Conclusie en advies aansluiting Heeswijk-Dinther Zuid Voorkeursalternatief Faseringsalternatief gelijkvloers Optie ongelijkvloers

Conclusie en advies Risico: Discussie over alternatief 80  80 km/u niet probleemoplossend  80+ alternatief (met kruispuntmaatregelen) nu niet onderzocht  Advies:  in aanpassing MER onderzoeken  Vanuit bestuurlijke voorkeur focus op faseringsalternatief (100-)

Standpuntbepaling stuurgroep GS voor te stellen om het 100 alternatief uit te werken met de kruispuntoplossingen (gelijkvloerse aansluitingen A2 en A50 daarmee vooralsnog handhaven); De aansluiting A50 mee te nemen in het project N279 Zuid; De aansluiting Bernheze ongelijkvloers mee te nemen in het uit te werken alternatief Te bevestigen om de aansluiting De Brand (Beusingsedijk) mee te nemen in het PIP (de uitvoeringskosten zijn voor de gemeente Den Bosch, nader vast te leggen) Een tweede invoegstrook op de A2 vanaf de N279 (richting Utrecht) alleen mee te nemen als dit daadwerkelijk noodzakelijk is (Tracébesluit procedure mogelijk vereist). De verkenning van een alternatief voor de ongelijkvloerse aansluiting A2 nu verder buiten beschouwing te laten en dit te betrekken bij de gefaseerde uitvoering. Op basis van het vorenstaande, een gemeenschappelijke afspraak te maken tussen alle partijen doch met name tussen Rijk en provincie, te bevestigen in het BO MIRT, om de verkeerssituatie op de N279, de A2 en de A50 te monitoren en af te spreken dat indien de uitkomsten van de monitoring daartoe aanleiding geven, partijen met elkaar in overleg treden.

Planning Augustus – november aanpassing PIP en MER Najaar 2011 (BO MIRT) December 2011 voorleggen van voorontwerp PIP en concept MER aan GS tot vrijgave Maart 2012 ter visie legging van het voorontwerp Provinciaal Inpassingsplan (PIP) Voorjaar 2012 horen van de gemeenteraden Medio 2012 voorleggen van het ontwerp PIP aan GS ter besluitvorming Na besluit door GS inspraak Eind 2012 behandeling ontwerp PIP in de statencommissies Januari 2013 PIP besluitvorming door PS Beroepstermijn Raad van State Start uitvoering staat gepland in 2014, oplevering 2016