Blijven ontwikkelen Zin?Ja! 21 april 2016. Opener – stellingen rond Leren & Ontwikkelen 1. wie is verantwoordelijk voor leren in VO - de leidinggevende.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Advertisements

Onze kernwaarden.
Nieuwe blik op publieksagressie
geen doorstroom, zonder doorstroom en uitstroom geen I-Interim Rijk!
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Verantwoordelijke Leni.
26/6/2013 Stedelijke adviesraad personen met een handicap HR en arbeidshandicap.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Kwaliteitsagenda 2012 Van, voor en door werkgever en werknemers 6 september 2012.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Leeftijdsbewust personeelsbeleid bij Kind en Gezin Hebben en (h)ouden
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
DE PRAKTIJKERVARING Financiën en Begroting Katrien Callens, HR-verantwoordelijke.
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Project ketenacademie Ketenacademie Marc van Leeuwen, Cees Kiene.
ICT bijeenkomst 25 januari 2007
ARTRA. Vandaag werken aan morgen. Anouk van Helmond, Accountmanager Werk-event 2 juni 2010.
Jobcoach Janick.
Publieke Zaak SLIMMER WERKEN. Publieke Zaak WELKOM –De dagindeling –Korte presentaties van VWS, BMC en een praktisch verhaal –11.30 uur 1 ste Workshopronde.
SUPPORTTEAM NAH Vlaams-Brabant Sociale Plattegrond - oktober 2014.
Voorbije periode Vertraging van de organisatie
Project Proceshuis Road show
MANTELZORGCOACH.
Introductie Loopbaanbudget
Het integratieprotocol Werken met een auditieve beperking Zin?Ja! Sessie 16 april
HR-deelnetwerk PTOW dinsdag 9 juni, voormiddag
WERKEN AAN GELETTERDHEID OP DE WERKVLOER 02/07/2015.
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen.
Waarden & organisatiecultuur
Van ziekenhuisschool naar onderwijsondersteuning zieke leerlingen in Nederland.
Discussiegroepen - resultaten
Bijeenkomst 6 Rotterdam, 00 januari 2007 Lesopbouw 7 i.p.v. 9 lessen! Les 1 & 2: Context Les 3 & 4: karakterschets team Les 5, 6 & 7: Organisatorisch.
Blijven ontwikkelen Zin?Ja! 29 oktober Kennismaking 2 cirkels, gezicht naar elkaar Binnencirkel begint: Stel je kort voor: naam en waar werk je.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
ZIN!JA ANTWERPEN 29 OKTOBER 2015 Coaching in de Vlaamse Overheid.
Zin?Ja! Netwerk 29 OKTOBER 2015 Leiding geven op afstand Patricia Van Reet – Joke Pillet 
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
Z I NNAI. Zin?Ja!-netwerk is:  Inspirerend, lerend netwerk  Van, voor en door personeelsleden  Levens- en werkervaring uitwisselen  Energie, Energiegevers.
Aan de slag met een gespecialiseerde jobcoach Zin?Ja! Sessie 21 april
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Optimalisering van de zorg voor thuisverblijvende cliënten met een psychische problematiek Referentiewerk en intervisie als ondersteuning en deskundigheidsbevordering.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
Aan de slag met een gespecialiseerde jobcoach Zin?Ja! Sessie 21 april
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Decentraal roosteren binnen een zelfsturende organisatie Praktijknetwerk arbeidstijden en roosteren
Participatie Adviseur ABN AMRO Bank N.V.. Visie en belang van diversiteit voor ABN AMRO VISIE ABN AMRO streeft met haar Diversity & Inclusion (D&I) beleid.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Hoe overleef ik ….. een werkplekfactor van 70%?
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Werken aan je veranderDNA
VISIE OP LEIDINGGEVEN : MODEL
Integriteit Dilemmatraining.
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Ouders en school samen Maart 2016
Woonstichting SSW Presentatie Jessie Bekkers-van Rooij
Online feedbacktool Vlaamse overheid
Duurzame inzetbaarheid
In gesprek over werkdruk
Duurzame inzetbaarheid
Rockwool Duurzame Inzetbaarheid
Richting geven aan Teamontwikkeling
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Fit voor de zorg Toekomstbestendig door slimmer en efficiënter te werken Waardevolle kennis en ideeën van jou als zorgprofessional Als organisatie toekomstbestendig.
Transcript van de presentatie:

Blijven ontwikkelen Zin?Ja! 21 april 2016

Opener – stellingen rond Leren & Ontwikkelen 1. wie is verantwoordelijk voor leren in VO - de leidinggevende  de medewerker 2. Leren moet op de werkvloer gebeuren  in een aparte leeromgeving 3. Leren is niets meer voor ervaren werknemers 4. Leren moet altijd rechtstreeks verband houden met de doelstellingen van de organisatie “Stemming” van het publiek : groen: helemaal mee eens/rood: helemaal niet mee eens

Vorming & Ontwikkeling, VO Welkom - De startersgids voor personeelsleden bij de Vlaamse overheid

Vorming & Ontwikkeling, VO Waar vind je het: ontwikkelinghttp://overheid.vlaanderen.be/vorming- ontwikkeling Een divers vormingsaanbod; Andere ontwikkelvormen; Train Je Collega …

Een greep uit het divers vormingsaanbod Waar vind je het ? : Communicatie en vergroten van impact ICT en efficiënter werken Projectmanagement Coaching Leidinggeven

Communicatie en vergroten van impact een vernieuwd aanbod rond basisopleidingen mondelinge communicatie, voorbeeld.voorbeeld Moet je regelmatig onderhandelen, bemiddelen, inspecteren en omgaan met en voorkomen van agressie? Dan zijn er de opleidingen rond vergroten van je impact., voorbeeldvoorbeeld

ICT & efficiënter werken  Time-management & slimmer werken (succesvol, nieuwe sessies nog in te plannen want volzet ), interesse kenbaar maken kan via vormingsweb !  Inzetten van ICT & MS Offiice als hulpbron om efficiënter te werken: een combinatie van klassikale scenariogerichte opleidingen en korte toegankelijke taakgerichte online sessies.

Projectmanagement Basisopleiding projectmanagementBasisopleiding projectmanagement: een eenvoudige, pragmatische aanpak van projectmanagement een basismethode, voor iedereen binnen de Vlaamse overheid. Theorie én praktijkinbreng

Coaching Coachende vaardigheden Leren voeren van coachingsgesprekken in uiteenlopende situaties: tijdens vergaderingen, gesprekken met je collega’s, klanten, beleidsmakers uit het kabinet, andere diensten, …

En voor leidinggevenden 1. Opleidingsaanbod voor startende leidinggevenden, Introductie startende leidinggevenden (kleine groep, + maandelijks) Basisopleiding leidinggeven Vergroot je Impact als leidinggevende 2. Opleiding prestatiemanagement: Prestatiemanagement: gesprekken tussen leidinggevende en medewerker in kader van prestatiemanagementcyclus

3. Peoplemanagement: Leidinggeven aan een team: teamontwikkeling en teamdynamiek, werkverdeling op teamniveau, teamvergaderingen Resultaatgericht leidinggeven, resultaten halen met beschikbare mensen, leiding geven op afstand, leiding geven aan telewerkers 4. Organisatieontwikkeling Leidinggeven in verandering Ondernemerschap/innoveren Doelstellingenmanagement Werken aan een waardengedreven organisatie 5. Intervisie voor ervaren leidinggevenden

Leren …

En jij….wat zet jou aan tot leren?