Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016
De stelling was: In hoeverre gaat uw kind met plezier naar school? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Hoe veilig voelt uw kind zich op school? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Hoe tevreden bent u over de opvoedkundige aanpak van de school? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Hoe tevreden bent u over uw contact met de medewerkers van de school? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Hoe tevreden bent u over wat uw kind leert op school? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: In hoeverre sluit wat uw kind leert aan bij zijn of haar niveau? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Vindt u dat uw kind voldoende wordt uitgedaagd om zich maximaal te ontwikkelen? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Hoe tevreden bent u over de vakbekwaamheid van de leerkrachten? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Hoe tevreden bent u over de informatie die u krijgt over wat er op school gebeurt? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Hoe tevreden bent u over de informatie die u krijgt over uw kind? Bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Welk rapportcijfer geeft u de school? Gemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Als ouder voel ik mij gehoord. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: De school komt afspraken na. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Klachten worden serieus genomen. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Indien nodig kan ik bij de leidinggevende terecht. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik ben tevreden over de manier waarop de school omgaat met ongewenst gedrag. Gemiddeld tot bovengemiddelde score t.o.v. het stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik vind het prettig om wekelijks geïnformeerd te worden d.m.v. de nieuwsbrief. Schoolspecifieke vraag, geen stedelijk gemiddelde
De stelling was: De informatie van de nieuwsbrief gaat nu over onderwijs; deze nieuwsbrief moet worden uitgebreid met informatie over opvang van 0-4, TSO en BSO. Schoolspecifieke vraag, geen stedelijk gemiddelde
De stelling was: De overgang van opvang 0-4 naar groep 1/2 is voor mijn kind goed verlopen. Schoolspecifieke vraag, geen stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik ben tevreden over de ontwikkeling van DAVinci / toepassing 21 eeuwse vaardigheden. Schoolspecifieke vraag, geen stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik ben tevreden over de ontwikkeling PROvaardig / toepassing 21 eeuwse vaardigheden. Schoolspecifieke vraag, geen stedelijk gemiddelde
De stelling was: Ik herken de kernwaarden Ambitieus, Veiligheid, Saamhorigheid, Respect en Betrokkenheid in het handelen van de teamleden. Schoolspecifieke vraag, geen stedelijk gemiddelde
Conclusie EC ‘t Sparrenbos scoort erg gemiddeld bij de eerste 10 stellingen. Kleine afwijkingen naar beneden of naar boven komen regelmatig voor, maar we blijven altijd binnen de marge van het gemiddelde scoren. Bij deze stellingen willen wij niet gemiddeld scoren maar bovengemiddeld. Dit wordt dus onze uitdaging en zijn belangrijke aandachtspunten voor de komende twee jaar. Wij gebruiken deze uitkomsten als input voor het jaarplan en voor de tussenevaluaties van het kindcentrumplan Voor het schoolbestuur van Signum kunnen de verschillende uitkomsten gebruikt worden om het stedelijk beleid bij te stellen.