Een onderzoek naar het kiemen en groeien van een bruine boon

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Met onze speciale dank aan (documentenmap). Waarom gebeurt re-educatie (na verlamming bijvoorbeeld) vaak in een zwembad? Wat is het voordeel van aquagym?
Advertisements

Kwaliteit van leven bij dementie
Onderzoekend en Ontwerpend Leren in het Basisonderwijs
Marktonderzoek Danneels
Invloed van licht op planten.
Natuurwetenschappelijk onderzoek
fotosynthese Invloed van licht op planten
Een biologisch onderzoek
Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
Jong geleerd, fout gedaan?
Glijbanen Een les onderzoekend leren voor
Thema: Voedselrelaties
1212 /n Korte herhaling van vorige keer Vermelding van meetresultaten zonder nauwkeurigheid is uit den boze ! Conclusies trekken zonder betrouwbaarheids-intervallen.
ResearchLab V1 Blok hoorcollege 5 © R. Buisman.
CSE Vaardigheden.
Inleiding op het vak natuurwetenschappen
Abiotische en biotische factoren
ZW : trillingen 6 WW.
Actieonderzoek Een goede leraar worden Verdieping bij hoofdstuk 11
Verslag fotosynthese. Gemaakt door: Ben Bitter, Bert Kupers Klas: SH3B
Wat willen we onderzoeken?
Implementatie Normblad 8002
Natuurwetenschappelijk verslag
Onderzoek doen Hoofdstuk 11 Rapportage.
Gemeenschapsdienst en recidive een vergelijking met de traditionele jeugdbeschermingsmaatregelen (Tijdschrift voor Criminologie : Geudens Hilde) Vanoverbeke.
Kan je de onderdelen van een verslag uitleggen
Wiskunde klinkt niet interessant,
Het adviesrapport. 1. Samenvatting (eventueel, niet verplicht) 2. Inleiding: -geef aan wie je bent, waar je werkt, in welke functie. -leeswijzer: aangeven.
Ganzendries onderzoekt Inquire project (met de steun van de Europese Gemeenschap onder voogdij van de “Nationale Plantentuin van België”)
Kenmerken van organismen BIODOEN
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
LEREN ONDERZOEKEN Inleiding: Wat heb je nodig? - Handleiding “leren onderzoeken”, dit is ook je werkboek. Wat gaan we doen? Theorie. Hoe zet je een onderzoek.
PSO. Praktisch school onderzoek.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Rapportage.
How to grow? (hoe groeit een plant) Gemaakt door: Jelmo en Lennart.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
WEBSHOP MoodyNails Sofie Van den Nouweland MEB / Groep D.
Onderzoeksvaardigheden 3
Onderzoeksvaardigheden
Het leerpad van de vruchtbaarheid van de mens. Een HEMPELSE paradox? Als er elke maand kinderen geboren zijn (en worden) bij vrouwen, mag je dan stellen.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Thema 2 PLANTEN Basisstof 1 -De levenscyclus van een plant
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Invloed van klimaat door factoren Door: Bjarne, Bob, Janessa en Floris.
HOORCOLLEGE 5 ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
E XPERIMENT MET KIEM OF GROEI E XPERIMENT MET KIEM OF GROEI OF Gemaakt door Denice Drenth 2V.
Plant Experiment Naam:Annefleur Nijland en Rianne Meijer Studentnummer: en Vak: Science Klas: 1B.
Nina Bos Sanne Springelkamp 1A
Leskaart 1: Sjaak en de bonenstaak
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Welkom.
Thema 2 Planten.
Vandaag Terugblik Fotosynthese
Natuurkunde-project Typ hier de titel van je project Jouw naam
BLOKBOEK NATUUR 7 LES 5 - PLANTEN.
B. Stof 5 Natuurwetenschappelijk onderzoek
Project-les “de ontkieming”
Titel van wetenschappelijk project
Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie
Wetenschapsbeursproject
DEEL TWEE Beschrijvende schalen
Organen en cellen.
Transcript van de presentatie:

Een onderzoek naar het kiemen en groeien van een bruine boon Door: Danel Strijker

Inleiding 0nderzoek Onderzoekscyclus: Stap 1. Introductie Stap 2. Verkennen Stap 3. Opzetten onderzoek Stap 4. Uitvoeren onderzoek Stap 5. Conclusies trekken

Stap 1. Introductie Onderzoeksvraag: Wat is de invloed van zonlicht op de groei van een (bruine) boonplant? Onafhankelijke variabele: Zonlicht Afhankelijke Variabele: De groei van een (bruine) boonplant

Stap 2. Verkennen Hypothese: Het plantje dat direct in contact staat met zonlicht zal sneller groeien dan plantje dat geen contact heeft met zonlicht.

Stap 3. opzetten onderzoek

Stap 4. Uitvoeren onderzoek Dag Plant Schaduw Plant Zon 1 2 3 4 6 5 10 15 7 8 22 13 33 9 39 21 51 11 27 62 12 32 69 36 73 14 42 85

Stap 5. conclusie Conclusie: Uit de resultaten blijkt dat de hoeveelheid zonlicht dat de plant ontvangt de groei van de plant versneld. Beperkingen: De proef is slechts één keer uitgevoerd. Dit zorgt ervoor dat de betrouwbaarheid van het onderzoek in twijfel zou kunnen worden getrokken.

Stap 6. Vervolg onderzoek Er zou eventueel onderzoek kunnen worden gedaan naar andere factoren die invloed hebben op de groei van de plant. Bodemsoort Water/vocht